A Mátra festői környezetű hegyei között látta vendégül az újságírókat a Nissan. Aki nem tudná, ezekben a hetekben teljes focilázban ég a japán márka, ők lettek a Bajnokok Ligájának hivatalos főtámogatói 2014-ben. De persze az autókról is esett szó a bemutatókon, sőt sikerült valamennyit kipróbálnunk.
A 2007-ben debütált második generációs kockaformájú X-TRAIL nagyon megérett már a leváltásra. Az utód korunk divatjának megfelelő karosszériát, prémiumszintű anyagokat kapott, és a már bevált legendásan jó hajtásláncával próbálja megduplázni majd az eladási darabszámot.
A bemutató ideje alatt a modellfrissítésen átesett, kategóriája eladási listáját vezető Juke-ot az 1.2-es turbómotorral kergettük a hegyi szerpentinen. A kis köbcenti ne rémítsen el senkit, sportos, jó vezetési élménnyel örvendeztetett meg bennünket. Az apró formai változások, amelyek a lökhárítókat és a lámpatesteket érintette, még az egyedi színösszeállítás említendő újdonságként.
Az Almera megszűnésével a Nissan annak idején kiszállt a C szegmensből, ahova most az ötajtós Pulsarral térnek vissza. A gyártó is tisztában van vele, hogy nem lesz könnyű dolga a népes és népszerű kategóriatársak között, azonban 692 mm-es hátsó lábterétől egyelőre senki nem kínál nagyobbat, ez előnyt jelenthet számukra.
Forradalmi megoldást kínálnak az áru és személyfuvarozók számára az e-NV200 piacra dobásával. A teljesen elektromos hajtású LEAF alapjaira épülő kis dobozos dinamikus menettulajdonságaival, és olcsó fenntartási költségeivel indul a nagy céges flották, és a vállalkozók meghódítására.
Nyomtatott magazinunkban természetesen rövidesen bővebben is olvashatnak a kipróbált modellekről.