DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

Amerikában már gyártják az új Mustangot

Augusztus végén megkezdődött a 2015-ös Mustang gyártása az amerikai Ford Flat Rock összeszerelő Üzemében: 50 éves története során az autó most először lesz kapható világszerte. Az új Mustang idén ősszel jelenik meg az észak-amerikai márkakereskedésekben, jövőre pedig több mint 120 országban kerül forgalomba. Világszínvonalú uralhatóságával, precízebb kormányzásával és továbbfejlesztett rugózási komfortjával a Mustang mind a teljesítmény, mind pedig a menetdinamika terén új mércét állít a márka kínálatában és a versenytársak számára egyaránt.

A Flat Rock összeszerelő Üzem gyártósoráról ma legördült az első vadonatúj Ford Mustang, s ezzel megkezdődött a legendás póniautó hatodik generációjának gyártása. 50 éves története során az autó most először lesz kapható világszerte: a vásárlók a világ több mint 120 országában rendelhetik meg az új modellt. A Ford globális modellkínálatában a Mustang jobbkormányos kivitele is szerepel, így az autó több mint 25 olyan piacon - többek közt az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Dél-Afrikában - is megjelenhet, ahol a "˜balra tarts"™ van érvényben az utakon.

 

"œA Mustang továbbra is az autóipar élő legendája." - mutat rá Joe Hinrichs, a Ford amerikai piacokért felelős elnöke. "œHatalmas jelentőségű dolog, hogy vásárlóink immár a világ minden pontján első kézből tapasztalhatják meg a Mustang kínálta élményt."

 

A Ford áprilisban ünnepelte az eredeti Mustang 50. évfordulóját. Ennek emlékére minden 2015-ös Mustang műszerfalán látható lesz egy embléma a vágtató musztánggal és a felirattal: "œMustang - 1964 óta". A Mustang immár 50 éve folyamatosan kapható, s ez idő alatt több mint 9,2 millió darab kelt el a modellből. Az autó több ezer alkalommal szerepelt különféle filmekben, tévéműsorokban, videoklipekben és videojátékokban, és közel 8 millió lájkjával ez a Facebook legnépszerűbb járműve.

 

Kifinomultabb élmény, mégis vérbeli Mustang

A Mustang zsigeri élményének alapja az autó külső megjelenése, menetdinamikája és motorhangja, ez az, ami minden autóst arra ösztönöz, hogy nekivágjon a végtelen országútnak. A Mustang kupé- és kabrióváltozatának letisztult dizájnja a Ford márka legfontosabb erényeit tükrözi, ugyanakkor az autó továbbra is megőrzött néhány régi formai elemet (például az elnyújtott motorházat és a rövid hátsó részt), bár természetesen ezek is modern értelmezésben születtek újjá. A Mustang most minden eddiginél több opciót kínál, így az autó bármilyen életstílushoz tökéletesen hozzáigazítható. A továbbfejlesztett V8-as mellett a motorpalettán egy 3,7 literes V6-os blokk is szerepel, nem beszélve a vadonatúj, 2,3 literes EcoBoost® erőforrásról, ami a legmodernebb technológiát jeleníti meg a Mustangban. A Mustang GT-t továbbra is a lenyűgöző, 5,0 literes V8-as motor legutóbbi változata hajtja, aminek új szelepvezérlése, szívórendszere és tökéletesített hengerfeje révén a teljesítmény 436 lóerő, a forgatónyomaték pedig 542 Nm. A Mustang 2,3 literes EcoBoost blokkja a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, változó szelepvezérléssel és kettős turbófeltöltéssel, a motor teljesítménye 310 lóerő, forgatónyomatéka 434 Nm.

 

A Mustanggal igazi élvezet az autózás

Világszínvonalú menetdinamikájával, rugózási komfortjával és kiváló uralhatóságával a Mustang új korszakot nyit a márka kínálatában. Az autó új első és hátsó felfüggesztést kapott. Elöl egy segédkeret növeli a szerkezet merevségét - miközben csökkenti a tömeget -, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz. A vadonatúj integral link független hátsó felfüggesztésben a futóműgeometriát, a rugókat, a lengéscsillapítókat és perselyeket mind kifejezetten a Mustanghoz hangolták, hogy tökéletesebb mechanikus tapadást biztosítsanak a nagy teljesítményű modell számára. Az alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.

 

A Flat Rock üzem átalakult

2013-ban, vagyis kilenc évvel azután, hogy a Mustang gyártása átkerült a Flat Rock összeszerelő Üzembe, a gyár szerelőszalagjáról legördült az egymilliomodik Mustang.

 

"œAz egymilliomodik Mustang megszületése remekül bizonyítja az UAW Local 3000 szakszervezet tagjainak kemény és elkötelezett munkáját." - fogalmaz immy Settles, az UAW Local 3000 szakszervezet alelnöke. "œSzerintem nincs olyan hely a világon, ahol ne ismernék ezt az autót, ezért különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Mustang éppen itt, Michiganben készül."

 

A gyár tavaly jelentős átalakuláson esett át. Egy 555 millió dolláros befektetés részeként beindult a legmodernebb, rugalmas termelésre alkalmas karosszériaüzem, aminek segítségével ugyanazon a gyártósoron többféle modell is készülhet. A Flat Rock gyárban emellett nemrégiben több új technológiát is meghonosítottak, többek közt a három nedves festékréteg-felhordást, a szennyeződést-keresést és a lézeres forrasztási eljárást. A Mustang mellett a Ford Fusion is a Flat Rock összeszerelő Üzemben készül; amikor a szerelőszalagok teljes kapacitással működnek, a létesítményben mintegy 3000 munkás dolgozik két műszakban. A Flat Rock üzemben 1987 óta készülnek autók: a létesítményt a Mazda Motor Manufacturing USA építette a Mazda MX-6 gyártására. 1992-ben a Ford 50 százalékos részesedést vásárolt a gyárban, amelynek új neve AutoAlliance International lett. Az idők során a Flat Rock üzem gyártotta a Mazda 626, a Mazda6, a Mercury Cougar és a Ford Probe típusokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: