DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

Nyíltan sportos: az új Audi TT Roadster és Audi TTS Roadster

A letisztultság legszebb formája: az Audi a Párizsi Autókiállításon bemutatja az új TT Roadster és TTS Roadster változatokat. A kompakt kétüléses a dizájn, a hajtáslánc és a futómű terén is új mércét állít. Különleges fénypontja a TT harmadik nemzedékének az Audi virtual cockpit. A digitális műszeregység elsőként nyújtja az összes információt közvetlenül a vezető látóterében - ez egy igazán figyelemreméltó koncepció. Az Audi TT új kijelző- és kezelőrendszerét már kitüntették a ""Car Connectivity Award", valamint az Automotive Interiors Expo Awards keretében az ""Év belsőtér-innovációja" (""Interieur-Innovation des Jahres") díjakkal.

"Egy egyértelmű geometriai szabályok szerint megalkotott kompakt roadster ötlete 1994 őszén született meg, ez képezte az Audi TT eredeti koncepciójának alapját" - mondja Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi AG igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja. "Már első nemzedékében az értelem sportautóját képviselte - egy hiteles formavilágú, lelkes autózásra született jármű volt. Az új TT Roadster esetében következetesen továbbfejlesztettük ezt az elképzelést, és a haladás technikáját az Audi virtual cockpithoz hasonló innovációkkal még jobban megélhetővé tettük."



A karakteres dizájn és az időtlen szépség egymásra találása - a harmadik generáció TT Roadster és TTS Roadster változatai gazdag hagyományokat folytatnak. Az Audi formatervezői a klasszikus vonalvezetését újraértelmezték és innovatív részletekkel egészítették ki azt.



Sportosan kompakt és lapos az új TT Roadster. A kétüléses 4177 milliméteres hosszú, azaz 21 milliméterrel rövidebb elődjénél. Ám a tengelytávolság 37 milliméterrel, 2505 milliméterre nőtt, ennek megfelelően rövidek a túlnyúlások. Az új TT Roadster 1832 milliméteres szélességével tíz milliméterrel keskenyebb elődjénél, magassága pedig 1355 milliméter (három milliméteres csökkenés). Csukott tetővel a légellenállási együtthatója (cd) mindössze 0,30 - ez a kompakt sportautók között a legjobb érték -, vagyis az Audi a markáns dizájnt kiváló aerodinamikai jellemzőkkel ötvözte.

 



A nyitott sportautó eleje a határozottan vízszintes irányultságú vonalvezetésével erőt és energiát sugároz. Akárcsak az Audi R8 esetében, a Singleframe hűtőrács széles és lapos - a nagy teljesítményű sportautó stílusát követve a márka négy karikája a motorházfedélen található. Az oldalsó levegőbeömlő-nyílások az alapváltozat esetében egymással összeköttetésben állnak, s két függőleges lamella tagolja ezeket.





A fényszórókban is két függőleges elemmel találkozunk, ezek szolgáltatják a nappali menetfényt. Opcionálisan az Audi LED-technikájú fényszórókat is kínál, illetve röviddel a piaci bevezetés után már az új Matrix LED-fényszórók is elérhetőek lesznek - ezek esetében kicsi, egyesével vezérelhető fénykibocsátó diódák biztosítják a távolsági fényt. A márka egy másik innovációja a dinamikus irányjelző, amellyel a Matrix LED-fényszórók megrendelése esetén az irányjelző fény abba az irányba fut, amelyik felé a vezető irányváltoztatási szándékát jelezte.



Az Audi az új TT Roadstert két turbófeltöltéses motorral küldi versenybe, egy TDI- és egy TFSI-erőforrással, míg a TTS Roadsterben egy erőteljes TFSI-aggregát gondoskodik a lendületes vonóerőről. Elődeik képességeit alaposan felülmúlják 135 kilowatt (184 lóerő) és 228 kilowatt (310 lóerő) közötti teljesítményükkel, ám üzemanyag-fogyasztás tekintetében egyértelműen alulmúlják azok adatait.



Az Audi TT és TTS Roadster a TT Coupéhoz hasonlóan teljes egészében Győrben, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.-nél készül. A jövőben a TT Roadster negyedik modellként, az Audi A3 Limousine, az Auid A3 Cabriolet és az Audi TT Coupé mellett, a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában gördül le a gyártósorról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: