Hogy mennyire fontos élményfaktor a vezetés kapcsán a hang, arra a legjobb példát éppen a Formula-1 jelenlegi autóit ért kritikák szolgáltatják. A V6-os motorok jóval halkabbak lettek elődjeiknél, és az F1-es autók közel sem olyan hangosak idén, mint a korábbi években. Ez pedig sok szurkolót zavar, mondván, a hanghatás volt eddig az F1-es autók egyik legfőbb erénye, és ez sokat dobott az élő versenynézések élvezeti értékén.
Egy sportos autónak tehát kell a sportos hang. Ez természetes emberi igényünk, és zene füleinknek, amikor egy igazán erős motor felbőg, ahogy tövig nyomjuk a gázpedált autónkban. A tökéletes sebesség élménye elképzelhetetlen megfelelő hanghatás nélkül. Ezt felismerve fejlesztett ki a Renault egy olyan rendszert, az R-Sound Effectet, amely képes a saját kocsinkat más, hangosabb, sportosabb modellek hangjával felruházni.
A Clio GT önmaga is egy különleges modell, de az 1,2-es, 120 lóerős motor a maga 190 Nm-vel nem igazán szól úgy, ahogy arra egy modern sportautó volánjánál vágyna a fülünk.
Az R-Sound Effectnek köszönhetően viszont elég csak benyomnunk egy gombot, és szabadon válogathatunk a mennyein dübörgő motordallamok közül. Mi döntjük el, hogy épp a Nissan GTR, a Clio V6, a Clio Cup, az Alpine A110 vagy épp az R8 Gordini zúgását akarjuk hallani menet közben saját autónkban - természetesen csak a kocsi utasterében, az autó hangszóróin keresztül. A rendszer a gázpedállal és a váltóval összhangban adja le a különböző hanghatásokat, teljesen realisztikus benyomást keltve ezzel.
A tervezők ugyan az F1-es motorhangokat kihagyták a nemzetközi piacra kerülő palettáról (az interneten találtunk francia feliratos fotókat az 1977-es Jabouille-féle autó használatáról), a végén egy kicsit a fantáziájukat is szabadjára engedték, így egy 2038-ban piacra kerülő fantáziamodell hangját is élvezhetjük, miközben Magyarország útjait rójuk. Mintha csak egy űrsiklón nyomnánk tövig a gázt a közúti forgalomban.
Felbecsülhetetlen érzés, ezt egyszer mindenkinek ki kell próbálnia"