A francia gyártó a 3008-as megalkotásakor a hagyományokkal való szakítást tűzte ki zászlajára, és igaz, ami igaz, egy olyan járművet ismertünk meg benne, amely mindenkinek tud kellemes meglepetéseket okozni. A kompakt crossover nem teljesen sportautó, nem teljesen családi autó, nem teljesen SUV, nem teljesen berliner, nem teljesen egyterű - egy picit ez, egy picit az. A Peugeot 3008-as egy erős egyéniség, amely nem a tömeget, nem az eddig bevált koncepciókat és legfőképp nem az elvárásokat követi. Épp ellenkezőleg: meghökkent.
Az utastér igényes és meglepően tágas kialakítású, olyan mintha belülről kétszer akkora lenne az autó, mint kívülről. Mindenhol kényelmesen lehet benne utazni. De ami engem a legjobban megfogott benne, az a külső paraméterek alapján meglepően jó vezetési élmény és a praktikusság hihetetlen fokú elegye.
A 150 lóerős kétliteres dízelmotor a maga 340 Nm-vel szinte kéri a sportos vezetési stílust. A nagy erőhöz remek úttartás és könnyű vezethetőség társul, relatíve nagy méretei ellenére ideális városi autó, szűk helyeken is kiválóan lehet vele manőverezni. A gyár által kommunikált 100 km-re vetített 6,7 literes fogyasztás abszolút reális, és az 512 és 1604 liter között variálható csomagtér elképesztően sokrétűvé teszi a felhasználási lehetőségeket, nem beszélve a szintén a csomagtérben elhelyezett elektromos lámpáról, ami a helyére visszatéve folyamatosan töltődik.
A Peugeot 3008-at elsősorban olyan családapáknak ajánlanám, akikben megvan ez a modellre is jellemző kettősség. "Alvó oroszlán" üzemmódban tökéletes családi autó, de ha a gyerekek már az óvodában, az asszony már a munkahelyén van, akkor a sebesség oltárán is lehet kicsit áldozni.
Nem reprezentatív felmérésem szerint erőt sugárzó megjelenése és főképp a panoráma üvegtető a fiatal hölgyek körében is igen népszerűvé és vonzóvá teszi a 3008-ast, míg a horgászok állítólag a ledönthető hátsó ülőpad miatt rajonganak érte. Nomeg nyilván azért, mert ez egy jó fogás"
Hossz/szél./mag.: 4365/1837/1639 mm
Motor: 1997 cm3, 150 LE, 340 Nm
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,8 mp.
Ãr: 7 150 000 Ft (Alapár: 4 915 000 Ft)
Tesztautó: Peugeot Magyarország