Az új MX-5 az első hátsókerék-hajtású SKYACTIV modell, mely speciálisan erre az autóra hangolt SKYACTIV-G benzinmotorokkal érkezik. Tömegét 100 kg-mal csökkentették elődjéhez képest, súlypontját alacsonyabbra helyezték, így még inkább érezhető benne a Jinba Ittai, a ló és lovas egységének lényege, amely annyira jellemző a Mazda ikonikus roadsterjére.
A súlycsökkentés eredményeként a 4. generáció könnyen hasonlítható az eredeti modell tulajdonságaihoz, amely új kategóriát teremtett és forradalmasította a kétüléses, könnyű építésű sportautók piacát, mikor 1989-ben bevezették. Az elmúlt 25 évben több mint 947.000 darab gördült ki a gyárból, így az MX-5 még mindig tartja Guinness Világrekordját, mint a legnagyobb darabszámban eladott kétüléses sportautó.
"A Mazda mostani sikerének alappillérjei az új modellek, az új MX-5 pedig erre tesz még rá egy lapáttal" - mondta Jeff Guyton, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója. "Az autóval az örömteli vezetést ünnepeljük, ez az autó megjeleníti mindazt, ami a Mazda lényege. Biztos vagyok benne, hogy további lendületet ad a márkának."
A bemutató szlogenje az "Éljen a roadster!" volt, amely egyúttal a Mazda új, barcelonai márkaélmény-helyszínének, a Mazda Space beharangozója is volt. A leleplezést online is meg lehetett tekinteni a www.mazda.com/stories/craftmanship/mx-5/mx-5_25th/thanksday linken.
A meghívott vendégek gondolataikat, képeiket, benyomásaikat folyamatosan megosztják Facebook-on és Twitteren. #mazdaspace, #longlivetheroadster, #MX5