"Vérpezsdítő a szabad levegőn autózás, a modern kapcsolattartás és az új motor kombinációja"œ, állítja az Opel értékesítési igazgatója, Peter Christian Küspert. "Ennek a városi crossovernek minden példánya egyedi lesz, aligha jöhet szembe egy ugyanilyen."œ
Van benne spiritusz: ötletes berendezés, jutányos IntelliLink
Kívül-belül csupa kalandvágy az ADAM ROCKS! Izmos, robusztus karakterét antracitszínű üléshuzat emeli ki. Elöl és hátul ezüstös alsó védőlemez, illetve szintén szériában, krómozott kipufogóvég teszi teljessé a tettre kész kocsi képét. Friss színeivel, amilyen például a "Diamond Yellow"œ, és tetőválasztékával az ADAM ROCKS személyre szabási lehetősége semmivel sem marad el a többi családtagétól. Az ülésekhez és az ajtóborításokhoz új színek állnak rendelkezésre, és különleges dekorációk teszik individuális jelenséggé az ADAM ROCKS valamennyi példányát.
A Swing Top vászontető szó szerint új horizontot nyit meg, ha arra van kedve a vezetőnek. Gombnyomásra, öt másodperc alatt fut hátra a C-oszlophoz - persze akár menet közben is (140 km/óráig). Háromrétegű, középen neoprén béléssel, robusztus, hosszú életű, és csukott állapotban kívül tartja a zajokat.
Természetesen nem hiányozhat az ADAM ROCKS fedélzetéről az Opel díjnyertes IntelliLink multimédiás rendszerének sokféle alkalmazása sem. Mind a legújabb Android-, mind az Apple iOS készülékekkel kompatibilis. Amellett, hogy kapcsolatot tart a külvilággal, lehet róla kihangosítóval telefonálni, kedvenc zenéket hallgatni, a Siri Eyes útján Apple iOS készüléknek SMS-t diktálni vagy e-mailt felolvastatni. Ãlló helyzetben videókat vagy fotókat nézegethetünk az ADAM ROCKS nagyfelbontású, hétcolos, színes érintőképernyőjén. A vele ellátott ROCKS ugyanúgy a piac legjobban kapcsolódó kiskocsija, mint a testvérei - ezt igazolja például az Auto Bild és a Computer Bild szaklapok "Connected Car Award"œ díja.
Megy, mint a golyó: új fejlesztésű 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, 90 és 115 LE
Az Opel ADAM ROCKS gépteteje alatt egy komplett új fejlesztés ünnepli premierjét: az ismert 1,2 és 1,4 literes benzines szívómotorok (51 kW/70 LE - 74 kW/100 LE) mellett először szerepel az Opel kínálatában az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. A teljesen alumíniumból készült, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses motor teljesítménye 66 kW/90 LE, sőt a csúcsváltozaté 85 kW/115 LE. Míg a négyhengeresekhez ötfokozatú váltó csatlakozik, a turbóké kis súrlódási ellenállású, hatfokozatú, komfortosan és lágyan kapcsolható.
A turbómotorral elérhető csúcssebesség 180 km/óra (66 kW/90 LE), illetve 196 km/óra (85 kW/115 LE), a 0-ról 100 km/órára gyorsítás ideje 11,9, illetve 9,9 másodperc. Mindkét teljesítményváltozat nyomatékmaximuma erőteljes 170 newtonméter - már 1800/percnél.
Optimális hatásfokról a legmodernebb technika gondoskodik, például nagynyomású közvetlen benzinbefecskendezés, változó szelepvezérlés, szükség szerint működő vízpumpa és integrált kipufogócsonk, egy beömlésű turbóval. A fogyasztás, részben a széria Start/Stop hatására mindössze 4,5 (66 kW/90 LE) vagy 5,1 (85 kW/115 LE) liter szuperbenzin 100 kilométerenként (VO [EG] Nr. 715/2007 szerint).
A futóművet - elöl bölcsőre szerelt McPherson, hátul csatolt lengőkaros - az ADAM ROCKS kibővített alkalmazási területéhez illesztették. A terepes jellegnek megfelelően, a többi ADAM modellével azonos 17 colos kerekek esetén, 15 milliméterrel nagyobb a szabad magasság - elérve a hobbiterepjárókra (SUV) jellemző 14 centit. Ehhez hangolták a rugózást, a csillapítást, a stabilizátorokat és a kormányzást is. Az Opel ADAM ROCKS energikus küllemét szélesebb nyomtáv (elöl 1.472, hátul 1.464 mm) hangsúlyozza ki, de egyben a stabilitást és a komfortot is szolgálja, a 2311 milliméteres tengelytávval együtt.
Made in Germany: német minőséget képvisel az ADAM ROCKS
Az új ADAM ROCKS csupán tizenkét hónap alatt lett tanulmányból sorozatgyártásra érett típus a rüsselsheimi műszaki fejlesztőközpontban (ITEZ). Az ADAM-család többi tagjához hasonlóan Németországban készül, Eisenachban. Ezzel az Opel az egyedüli gyártó, amely így döntött a kategória valamelyik autótípusával - Eisenach hatékonyságának köszönhetően.