A Jaguar olyan innovációkkal lép színre, amelyekhez foghatót korábban soha nem láthattunk ebben a szegmensben, a kis tömegű szerkezettől a kifinomult futómű-technológián át az új Ingenium motorcsaládig: ezek mindegyikét Nagy-Britanniában tervezték, fejlesztették és gyártják.
A jelentős százalékában alumíniumból készült, vadonatúj platformra épülő XE lenyűgöző menetteljesítményeket, kezes vezethetőséget, és precíz, közvetlen kormányzást kínál, kiemelkedő kifinomultság mellett.
"A Jaguar modelljei mindig is arról voltak híresek, hogy a pontos vezethetőség és a kiváló menetkomfort optimális egyensúlyát kínálták. Az XE-ben csúcsosodik ki mindaz a tapasztalat, amelyre a Jaguar az évek során szert tett. Az Integral Link hátsó felfüggesztés a kényelmes rugózás és a feszes vezethetőség olyan egységét kínálja, amelyre eddig nem volt példa ebben a kategóriában. Olyan modellt készülünk piacra dobni, amely menetdinamikáját tekintve túlnő minden versenytársán" - mondtaMike Cross, a járműintegritási részleg főmérnöke.
Integral Link hátsó felfüggesztésA kategóriában egyedülálló Integral Link felfüggesztés számos téren többet kínál a hagyományos többlengőkaros konstrukcióknál. A hossz- és keresztirányban egyaránt merev szerkezetet biztosító konstrukció pontos reakciókat és vezethetőséget szavatol, miközben megőrzi a kifinomult, kényeztető rugózási kényelmet.
Az Integral Link felfüggesztés számos alkatrésze kovácsolt, illetve öntött alumíniumból készült. Ezek az optimalizált gyártási eljárások erős, mégis könnyű komponenseket eredményeznek.
Az F-TYPE sportautón alapuló első felfüggesztés
Az XE öntött alumínium rugótoronnyal szerelt, segédvázra illesztett, kettős keresztlengőkaros első felfüggesztése a legmagasabb szintű vezethetőséget és úttartást biztosítja.
A fejlett szerkezet alapját a Jaguar zászlóshajója, az F-TYPE sportmodell adta; egyes meghatározó elemei a Jaguar XFR-hez mérhető szerkezeti merevséget eredményeznek. Ezeknek köszönhetően az XE kiemelkedő dinamikát és közvetlen kormányérzetet kínál. Akárcsak a hátsó felfüggesztés esetében, az alkatrészek jelentős része itt is öntött, illetve kovácsolt alumíniumból készül, több esetben szabadalmaztatott eljárással.
Kategóriaelső kormányérzetA Jaguar híres kiváló kormányérzetéről, az XE azonban ezen a téren is új normát állít: ez az első olyan Jaguar modell, amely megkapja a márka legújabb generációs elektromos szervokormányát.
A Jaguar új szoftver algoritmusai sokkal tágabb határok között teszik lehetővé a finomhangolást, mint egy hagyományos, hidraulikus kormányszervo esetében; ezáltal a rendszer jobb kormányérzetet biztosít. Az előnyök sorában említést érdemel még a változó kormánylengés-csillapítás, a könnyed kissebességű manőverezhetőség, valamint a Jaguar Drive Control beállítások alkalmazhatósága. Az elektromos szervokormány emellett egy sor aktív biztonsági, illetve vezetőtámogató rendszer megvalósítását is lehetővé teszi.
All Surface Progress ControlA hátsókerék-hajtású autók a legfejlettebb kipörgésgátló rendszerek mellett is gyakran nehezen tudnak elindulni fokozottan csúszós útfelületen. A Jaguar erre a helyzetre fejlesztette ki az All Surface Progress Control rendszert, amely teljesen egyedülálló a kategóriában.
A Jaguar Land Rover terepjárásra optimalizált kipörgésgátló rendszerekkel szerzett, több évtizedes tapasztalatára építve kifejlesztett ASPC rendszer elektronikus úton javítja a tapadást, méghozzá sokkal egyszerűbben és közvetlenebbül, mint ahogy a vezető képes volna. A rendszer gyakorlatilag kissebességű tempomatként működve a legcsúszósabb körülmények között is optimális tapadást biztosít, anélkül, hogy a vezetőnek a pedálokkal kellene "játszania".