A Range Rover Sport SVR - az első Land Rover, amely a nagyteljesítményű SVR jelzést viseli - álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, elektronikusan korlátozott végsebessége pedig 260 km/óra.
Az SVR 5,0 literes, kompresszoros V8-as motorja 550 lóerő teljesítményt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le (az eddiginél 40 lóerővel és 56 Nm-rel többet), míg a fejlett, nyolcfokozatú ZF 8HP70 automatikus sebességváltót és az összkerékhajtási rendszert úgy optimalizálták, hogy a modell időjárási viszonyoktól függetlenül lélegzetelállító menetteljesítményekre legyen képes.
Az első tesztek során a Land Rover legdinamikusabb szabadidőjárműve 8 perc 14 másodperc alatt tett meg egy kört a Nordschleifén, a legendás németországi Nürburgringen. Ez az egyik legjobb köridő, amelyet sorozatgyártású szabadidőjármű valaha futott itt.
Az új SVR modell maximálisan kiaknázza a Range Rover Sport könnyű, robusztus alumínium szerkezetében rejlő potenciált, ugyanakkor hiánytalanul megőrzi a Range Rovert világszerte híressé tevő kifinomultságot, fényűzést és terepalkalmasságot.
Két, a márkánál korábban nem alkalmazott újdonsággal lép fel a modell: az egyik az elektronikusan vezérelt, kétfázisú aktív kipufogórendszer, amely nagy fordulatszámon versenyhangulatú hangzást biztosít, anélkül, hogy alapjáraton csorbát szenvedne a hajtáslánc kifinomultsága. Szintén újdonság az egyedi, 22 colos könnyűfém keréktárcsa, amelyen nagy menetteljesítményekre optimalizált, 295/40 R22 méretű Continental SportContact 5* abroncsok egészítik ki az élvezetes vezetésre hangolt futómű képességeit. Az alapfelszerelésként kínált, 21 colos könnyűfém keréktárcsák a rájuk szerelt, 275/45 R21 méretű, négyévszakos abroncsokkal utolérhetetlen terepalkalmasságot biztosítanak.
Az SVR karosszéria kiegészítői, amellett, hogy lenyűgöző megjelenést kölcsönöznek a modellnek, a hűtési és az aerodinamikai teljesítményt is javítják. Az egyedi beltéri jellemzők sorában megtalálhatók a különleges sportülések, amelyek a speciális megjelenés és dinamikus vezetés mellett is szorosan, biztonságosan tartják az utasok testét.
"A Range Rover Sport SVR az alapmodell kiemelkedő közúti és terepképességeinek, valamint élvonalbeli formatervének természetes továbbfejlesztése révén jött létre. Lenyűgöző teljesítménye a legmagasabb igényekkel bíró ügyfelek elvárásait is maradéktalanul kielégíti. A Land Rover Special Vehicle Operations részlege által kidolgozott, átfogó módosítások kívül és belül egyaránt még jellegzetesebbé tették ezt a prémium modellváltozatot, és anélkül emelték magasabb szintre annak menetdinamikai képességeit, hogy az hátrányosan befolyásolta volna a modell kényelmét, kifinomultságát vagy terepalkalmasságát. A Range Rover Sport SVR kétségtelenül a világ legjobb terepképességekkel rendelkező, nagyteljesítményű szabadidőjárműve" - mondta a modell globális premierjét megelőzően John Edwards, a Land Rover Special Operations részlegének ügyvezető igazgatója.
A Range Rover Sport SVR alapját az igen sikeres, új generációs Range Rover Sport adja. Ennek teljes egészében alumíniumból készült, önhordó vázszerkezete, amely világújdonságnak számít a kategóriában, és 39 százalékkal könnyebb az elődmodellénél, ideálisan erős és merev, mégis kis tömegű alapot nyújtott a Range Rover Sport SVR megépítésére.
A Range Rover Sport SVR-t a Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations részlege alkotta meg; a modellt a típus egyéb modellváltozataival közös gyártósoron építik, és a Land Rover márkakereskedői hálózatán keresztül értékesítik.
A Nagy-Britanniában tervezett, fejlesztett és gyártott Range Rover Sport SVR mindennél intenzívebben demonstrálja azt a mérnöki integritást, robusztusságot és részletekbe menő figyelmet, amelyek a Land Rover márka sajátjai.
A Range Rover Sport modell először 2005-ben jelent meg; a mai napig több mint félmillió példányban készült.