Japánban az autó legkésobb 2015 áprilisáig kerül kereskedelmi forgalomba, majd nyáron megjelenik az amerikai és európai szalonokban is.
Az üzemanyagcellás szedánt Japánban a Toyota és a Toyopet márkakereskedések forgalmazzák. A modell ára körülbelül 7 millió jen lesz (a gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár, amely nem tartalmazza a fogyasztási adót). Az autó kezdetben azokban a régiókban1 lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntölto infrastruktúrát. Az európai és amerikai árak még nincsenek meghatározva. A Toyota késobb közöl részletesebb információkat, muszaki adatokat, pontos árakat, valamint az értékesítési célokat illetoen.
A Toyota környezetbarát gépjármuvek iránti elkötelezettsége három alapveto pilléren nyugszik: a változatos energiaforrások hasznosításán, a kiváló hatásfokú, csekély károsanyag-kibocsátású jármuvek fejlesztésén, és az ezen jármuvek népszerusítése révén elérheto, valós és pozitív környezeti változások elosegítésén.
A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkezo alternatív üzemanyag. Elsodleges energiaforrások széles választékából eloállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Surített formájában energiasurusége meghaladja az akkumulátorokét. Ráadásul nem csak háztartási és autóipari üzemanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen - például nagyüzemi energiafejlesztésben - is hasznosítható.
A Toyota több mint 20 éve foglalkozik üzemanyagcellás jármuvek fejlesztésével. A Toyota üzemanyagcellás rendszere a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelo, szabadalmaztatott üzemanyagcella-tömbbol, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A Toyota Japánban és az Egyesült Ãllamokban már 2002-ben megkezdte a "Toyota FCHV" üzemanyagcellás szabadidojármu korlátozott lízingjét.
Az üzemanyagcellás rendszer 2002 óta jelentos fejlodésen ment keresztül. A ma bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltöltheto. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkezo vizet.
Az üzemanyagcellás gépkocsik hozzájárulnak az autóipari üzemanyagok változatossá tételéhez, muködésük során nem bocsátanak ki szén-dioxidot, sem egyéb károsanyagokat, miközben a belso égésu motorral szerelt gépkocsikhoz mérheto használati értékkel rendelkeznek. A Toyota véleménye szerint a technológia hatalmas potenciállal rendelkezik, és az ilyen, környezetbarát gépkocsik optimálisak a fenntartható mobilitású társadalom népszerurítésére.
"Rendkívül izgatottan várjuk az üzemanyagcellás technológia érkezését. Természetesen még számos kihívás áll elottünk, mint például az üzemanyag-tölto infrastruktúra rendelkezésre állása, vagy hogy a fogyasztók behatóan megismerjék a technológiát. Ugyanakkor a hibridekkel szerzett tapasztalatunk felkészített bennünket arra, hogy egy meroben új technológiát vezessünk be a piacon. Európában lépésrol lépésre fogunk haladni, fokozatosan, egyes piacokon fogjuk bevezetni a gépkocsit. Hisszünk azonban, hogy a jövoben a hidrogén egyre népszerubbé válik, mint autóipari üzemanyag" - mondta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe helyettes elnök-vezérigazgatója.
A Toyota-csoport2 tagvállalatai egyéb, hidrogénhez kapcsolódó kezdeményezésekben vesznek részt, a háztartási felhasználásra szánt üzemanyagcellák fejlesztésétol és tesztelésétol kezdve az üzemanyagcellával üzemelo villás targoncák vagy buszok fejlesztéséig.