A JE Design cég két nagyon hasonló, de műszaki tartalmában mégis eltérő Seat Leon SC Cuprával képviseltette magát a sajtónapon. Már a járművek külseje is árulkodó volt: egy visszafogottabb és egy modernebb, sportosabb külsővel rendelkező autó állt velünk szemben.
Választásunk a matt grafitszürke Leonra esett, a cég elmondása szerint ez esett át a nagyobb műtéten. Ennek a kocsinak már a színe is dinamikusságot és sportosságot kölcsönzött, a szélesített sárvédők, a karbon karosszéria-kiegészítők és a 19 colos felnik pedig tovább javították az összképet. Az autó ültetése sem csak optikai elem volt, hiszen a KW DDC futóművét építették a Seatok alá, amely a Dynamic Chasis Control használatát is jelentette, illetve azt, hogy a rendszerfolyamatosan dolgozott a kanyarokban a minél nagyobb stabilitásért és kanyarsebességért. A rendszer hátránya egyetlen dologban mutatkozott meg: a gumik tapadásának elvesztésében. A szerkezet kis korrekciókat alkalmazva ugyanis olyan jól kihasználja az autó menetteljesítményét, hogy ha esetleg a gumik elvesztik a tapadást, akkor nagy vezetési tapasztalat szükséges a helyzet megmentéséhez.
A külsőségek és a design mellett a motorteljesítményre is odafigyeltek. A vezérlő elektronika átprogramozásával a gyári 280 lóerőt 350-re fokozták és a kipufogó módosításával igencsak sportos hangot csalogattak elő a Seatból.
Az autó igazi élményautó is lehetne, amely akár pályán is használható volna, de a vezetési élményből számomra kicsit levont a DSG váltó. Nagyon precízen és gyorsan kapcsolat, de ha az ember egy sportos autóban ül, akkor szeretné a vezetés élményét is átélni, amihez nekem hozzá tartozik a kuplung és a manuális váltó.