Az Oettinger cég két Goffal és egy TT-vel vonult fel a sajtóeseményre. A TT-RS is csábító volt, de én érdekesebbnek találtam a Golfot, abból is az R400 verziót.
És nem csalódtam. Az autó külseje is arról árulkodott, hogy ez más, mint egy gyári modell, de ahogy elfordítottam a kulcsot, már biztos voltam benne, hogy komoly változásokon esett át a jármű az Oettingernél.
Már alapjáraton is nagyon szépen szólt a motor a módosított kipufogórendszerrel, de amikor elindultam vele, akkor megéreztem a hibrid versenykuplungot is. A Golfba egy manuális, 6 fokozatú váltót szereltek, négykerék hajtással párosítva. A versenykuplung a hétköznapokban talán túlzás lehet, bár elég jól adagolható, de rögtön hasznossá válik, amikor az ember teljes gázzal próbál elrajtolni egyes fokozatban. Az elektronika kikapcsolása mellett is rendkívül jó tapadással bírt a különlegesség, és éppen hogy csak kenődött a gumi, miközben igen hamar kettest kell váltani. Hab a tortára, hogy mindeközben a motornak olyan szép hangja volt, hogy jó párszor oda-vissza mentem egy alagúton csak azért, hogy lehúzott ablak mellett még jobban behallatszódjon az utastérbe a turbós erőforrás dörmögése.
Az élményhenger persze nem magától jön. Az autóra egy nagyobb turbót szereltek, módosított csövezéssel és intercoolerrel. A mechanikus módosítást a vezérlő computer átírása követte, ennek köszönhetően 400 LE és 500 Nm lett a végeredmény"
A gyors autózáshoz természetesen a nagy fékek is hozzá tartoznak, így elől egy 365 mm átmérőjű tárcsa dolgozik egy 6 dugattyús nyereggel. A futómű módosításánál a jól bevált KW Clubsport coilover került az autó alá, ami nagyon jó megoldás a mindennapi és a pályaautózásra is.
Sajnos akadt egy pici negatív élmény is az Oettinger R400-zal kapcsolatban: az elektromos gázpedál. A szerkezetnek még race üzemmódban is lassúnak tűnt a reakciója, ami egy kicsit levont a vezetés élményéből.
Olvassa el ezt is: Kerényi Ãdám TuningWerk M235i BMW tesztje