Elsőkerék-meghajtású szériaautó még soha nem ért körbe olyan gyorsan a legendás Nordschleifén, mint a Renault Mégane R.S. Trophy R. A kétüléses gép, melyet mindössze 250 példányban dobnak piacra mintegy 15 országban, 7 perc 54,36 másodperc alatt teljesítette a legendás kört a Zöld Pokolban.
A sima Mégane R.S.-nél majd száz kilogrammal könnyebb autó egészen szélsőséges teljesítményre képes a különböző fejlesztések miatt. A "Cup" kasztnit és 19 colos Michelin kerekeket használó R.S. 275 Trophy jóval dinamikusabb és hatékonyabb elődjénél, a sebességkülönbség pedig immár számszerűsítve is megmutatkozik.
Patrice Ratti, a Renault Sport Technologies vezérigazgatója így nyilatkozott: "A Renault-nál, illetve különösen a Renault Sportnál mindig hajtóerőnek éreztünk az új kihívásokat. Miután a Mégane R26 R rekordot döntött 2008-ban, még többet akartunk, ezért rendszeresen visszatérünk a Nürburgringre, hogy próbáljunk javítani a teljesítményünkön."
"Ez a pálya, mely kétségkívül a legnehezebb a világon, munkaeszközzé vált számunkra, széles körben használjuk a Renault Sport autóinak finomhangolására. Ma büszkén mutatjuk be a Mégane R.S. 275 Trophy-R típust, mely a sportrészlegünk új vezéralakja lesz. A stopperóra már meghozta az ítéletet: teljesítménye méltó egy exkluzív GT-sportautóhoz."