Az Audi vezető szerepet tölt be az autóipari világítástechnika fejlesztésében. 2008-ban a sorozatgyártású autók között az Audi R8 a világon elsőként alkalmazott kizárólag LED technikájú fényszórókat, ezt követték 2012-ben a dinamikus irányjelzők. Az Audi új fejezetet nyitott az autóipari világítástechnikában a mátrix-LED fényszórókkal, ezek a frissített A8-ban debütáltak 2013-ban. A négykarikás márka most továbblép az R8 LMX modellel: lézerfényt alkalmaz a távolsági fényszóróban, nagymértékben növelve a hatótávját, ami ideális egy olyan szupersportautó esetében, mint az R8 LMX.
Az Audi mérnökei szorosan együttműködnek a versenysportban tevékenykedő kollégáikkal a világítástechnika fejlesztésének területén. Például a LED technikájú és a lézeres távolsági fényszóró kombinációját az új Audi R18 e-tron quattro használta először a Le Mans-i 24 órás versenyen június 14-15-én. A prémiummárka ezzel folytatja a hagyományt, a versenyt használják a sorozatgyártásra szánt új technika tesztelésére.
"Az Audi már régóta uralkodó márka a legfontosabb 24 órás versenyen. A kiváló TDI hajtástechnika mellett a maximális fényerő is nagy előnyt jelent pilótáink számára, ráadásul az éjszakai versenyzés során kulcsfontosságú tényező a sikerünk eléréséhez" - nyilatkozta Prof. Dr. Ulrich Hackenberg. "A lézeres fényszórók átemelése az Audi R8 LMX-be kiválóan hangsúlyozza vezető pozíciónkat a világítástechnika területén. A biztonság növelését szolgáló megoldás megmutatja ügyfeleinknek, hogy az Audi valóban a haladás technikáját képviseli" - folytatta az Audi AG műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tagja.
Az új lézeres távolsági fényszórókba lámpatestenként egy lézermodult építenek, ami fénykúpot generálva megkétszerezi a LED fényszórók hatótávolságát. Minden modul négy darab nagyteljesítményű lézerdiódát tartalmaz, amelyek átmérője mindössze 300 mikrométer. Ezek létrehoznak egy 450 nanométer hullámhosszúságú kék lézersugarat, amit az úgynevezett foszfor-átalakító változtat a közlekedéshez alkalmas fehér fényre, amelynek színhőmérséklete 5500 Kelvin - ez ideális az emberi szem számára, segít megelőzni a fáradtságot és könnyebben felismerni a kontrasztokat. A lézer 60 km/h felett lép működésbe, kiegészítve az R8 LMX LED fényszóróit és nagyban növelve a látótávolságot, illetve a biztonságot. Továbbá egy intelligens kameraalapú érzékelő-rendszer figyeli a többi közlekedőt, s ha szemből érkező autókat észlel, azonnal módosítja a fénysugarat, így nem vakítja el azok sofőrjeit.
Az Audi R8 (12,4 -14,9 l/100 km átlagos üzemanyag fogyasztás; 289-349 g/km átlagos CO2 kibocsátás) az Audi palettájának dinamikus csúcsmodellje. Magas fordulatszámú, középre szerelt motorja, kettős keresztlengőkaros felfüggesztései, ASF (Audi Space Frame) alumínium karosszériája szorosan kapcsolódnak a versenyzés világához. Az Audi R8 LMX kupé kivitelben kapható és csupán 99 darab készül belőle. Az 5,2 literes V10-es motor 419 kW (570 LE) teljesítménye és 540 Nm nyomatéka mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/h sebességre. Legnagyobb sebessége 320 km/h és átlagos fogyasztása 12,9 l/100 km (299 g/km átlagos CO2 kibocsátás). Az erőt a kompakt, hétfokozatú S tronic automata sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül a kerekek felé. A 19 colos kerekek szénszálas kerámia féktárcsákat takarnak, amelyek átmérője elöl 380 milliméter. Pirosra eloxált féknyergek csillognak az exkluzív formájú keréktárcsák mögött. Az R8 LMX elöl 235/35 R 19, hátul pedig 305/30 R 19 méretű gumiabroncsokat visel.
Az új Audi csúcsmodell exkluzivitását egyértelműen jelzi az egyedi, kristályhatású Arakék fényezés. Egy nagy, rögzített légterelő növeli a leszorítóerőt az autó hátsó részén. Az első légterelő alján lévő betét, az oldalain elhelyezett terelőlapok, a motorház-fedél, a külső tükörházak, a diffúzor, az ajtók mögötti "sideblade" elemek és a hátsó szárny szénszál-erősítésű, matt műanyagból (CFK) készül. A "Singleframe" hűtőrács, a légbeömlők elöl és a kilépők hátul titánszürke színben pompáznak, míg a sportkipufogó-rendszer magasfényű fekete csővégeket kapott.
A dinamikus vonalak a belső térben folytatódnak, kék árnyalatú kiegészítőkkel díszítve. A lehajtható támlájú kagylóüléseket Feinnappa bőr borítja Sepang-kék szegélyvonalakkal hangsúlyozott steppeléssel. A háttámlák borítása Arakék színű, míg a Sepang-kék varrás finom kontrasztot alkot a kézifékkaron, a középső alagút konzolján, a kormánykeréken és a műszerfal burkolatán. A Sepang-kék "gyémántmintás" kagylóülések mellett a fekete alcantara tetőkárpit és a fekete Feinnappa bőr ajtókárpitok emelik a beltér különleges hangulatát.
Finom részletek nemesítik tovább a belső teret. Matt karbon borítású a középső alagút konzolja, a kézifékkar, az ajtóbetétek és körben a műszerfal íve. A szénszál-erősítésű (CFK) küszöblécek megvilágított alumínium betétein látható a limitált széria számozása. Feinnappa bőr borítja az S tronic választókarját és a térdtámaszokat, illetve szintén az exkluzív megoldások közé tartoznak a fekete szegélyű szőnyegek Sepang-kék varrással.