Mindössze 1.344 kilogramm saját tömegével (vezető nélkül) az Audi TT quattro sport concept leginkább egy csúcsformában lévő élsportolót idéz. A kevesebb, mint 150 kilogrammos, kétliteres TFSI-aggregát minden egyes lóereje mindössze 3,2 kilogrammot mozgat. A négyhengeres erőforrás álló helyzetből csupán 3,7 másodperc alatt gyorsítja fel a show-modellt 100 kilométer/órás tempóra.
Menet közben a négyhengeres erőforrás hangsúlyosan sportos karakterével csábít. A feltöltött, közvetlen befecskendezésű aggregátot rendkívül közvetlen gázadási reakciók jellemzik, és egészen 7.200-as maximális fordulatszámáig könnyedén pörög fel. A kettős tengelykapcsolós S tronic váltómű fokozatait villámgyorsan kapcsolva járul hozzá hatékonyan a show-modell mély benyomást keltő gyorsulási képességeihez.
A forgatónyomaték végül a quattro állandó összkerékhajtáson át jut a kerekekre. Az első és a hátsó tengely közötti kedvező tömegeloszlás érdekében az elektronikus szabályozású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló közvetlenül a hátsó futómű előtt kapott helyet. A quattro aktívan, mindössze ezredmásodpercek alatt szabályozza az első és a hátsó kerekek közötti nyomatékelosztás arányát, így járulva hozzá a különösen dinamikus menettulajdonságokhoz. A kanyaríveken a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás lép működésbe, amelynek eredményeképpen az autó enyhén a kanyar irányába fordul. E rendszer szükség szerint a kanyar belső ívén gördülő kerekekről a külsőkre irányítja át a nyomatékot.
Döntő szerepet játszik az Audi TT quattro sport concept könnyűszerkezetes koncepciójában karosszériaszerkezete, amelynek műszaki alapjául a moduláris keresztmotoros platform (Modularen Querbaukasten; MQB) szolgál. E hibrid építési mód az Audi Space Frame (ASF) technológia legújabb fejlesztési lépcsője. Az autó eleje acélszerkezetre épül, míg az utascella padlólemeze formaedzett acélokból formált nagyszilárdságú komponenseket tartalmaz, amelyek már-már extrém szilárdságuknak köszönhetően csekély falvastagsággal, így kedvező tömeggel készülhetnek. Az utascella, a külső karosszériaelemek, az ajtók, illetve a motortér- és a csomagtartó-fedél anyaga egyaránt alumínium.
A tanulmánymodell elejét karcsú Matrix-LED fényszórói és a széles Singleframe hűtőrács határozza meg, amelyet méretes légbeömlő-nyílások fognak közre. A show-modell központi kerékanyával rögzített, 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt semi-slick gumiabroncsokon gördül. Hátulján széles, az autó sziluettjén túlnyúló szénszál-erősítésű műanyag (CFK) diffúzor erősíti a versenyautó-karaktert. Az Audi TT quattro sport concept hátuljára ható leszorító erőt nagyméretű, rögzített szárny növeli.
A show-modell utastere csupán a leglényegesebbekre összpontosít. Ülésként mélyre épített és könnyű verseny-héjszerkezetek szolgálnak, amelyeket fehér sávok díszítenek. A csomagtartó ad helyet a két versenysisaknak.
Akárcsak a sorozatgyártású TT-modellekben, a kezelési koncepció egyértelműen a vezetőre összpontosít. Az Audi TT quattro sport concept pilótája alul egyenesített karimával kiformált, kisméretű kormánykerék előtt foglalhat helyet,
Az Audi azonban nem csupán a TT show-modelljével, hanem sorozatgyártású változataival is - immár 1998-as bemutatkozásuk óta - az autós formatervezés és a sportosság mércéjéül szolgál - e sorozat harmadik nemzedékében is. A gazdag hagyományokra visszatekintő Wörthi-tavi GTI-találkozón e dizájn-ikon a TTS Coupé formájában mutatkozik be legdinamikusabb oldaláról, amelynek olyan fejlett aerodinamikai megoldások csökkentették légellenállási együtthatóját (cw) mindössze 0,29-re, mint alja burkolatának, oldalsó légbeömlő nyílásainak, 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsáinak és hátsó légterelőjének célzott továbbfejlesztése. Az Audi TTS Coupé megjelenésében érzelemdús formavilágával, hajtásrendszerében pedig innovatív technikáival kelt mély benyomást. Erőteljes 2.0 TFSI aggregátjával az Audi TTS már a nagy teljesítményű sportautók körébe lép: álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 250 km/h, teljesítménye 228 kW (310 LE), 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.700 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig vezetője rendelkezésére áll.
Szintén forradalmi újdonság az Audi virtual cockpit, a kimondottan a vezetőre összpontosító kezelési és kijelző-koncepció, valamint a Matrix LED technika, amelynek távfény-funkcióját elektronikusan szabályozható, önálló fénykibocsátó diódák (LED) látják el.
Az Audi az S1 révén olyan kompakt sportautót mutat be a GTI-találkozó alkalmával, amely 2.0 TFSI motorja 170 kW (231 LE) teljesítményével és 370 newtonméter forgatónyomatékával igazán méltó hírnevéhez. Turbófeltöltésével és az Audi valvelift system szelepvezérléssel az S1 álló helyzetből mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig 250 kilométer/óra. 2.0 TFSI erőforrása átlagosan 7,0 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 162 g/km).
További különlegességként pontosan a nyitott autózás szezonjára érkezik a piacra az Audi S3 Cabriolet. E vászontetős, négyüléses modell saját tömege mindössze 1.620 kilogramm, miközben 2.0 TFSI erőforrása az 5.500 és 6.200 percenkénti fordulat között 221 kW (300 LE) teljesítményt küld főtengelyére. Vérbeli sportmotorja 380 newtonméter forgatónyomatékával 5,4 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra e kabriót, amelynek végsebességét csupán az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.
Az S3 Cabriolet mellett az Audi-stand látogatói az S3 Limousine formájában az A3-sorozat egy újabb S-modelljét is megtekinthetik. Az új limuzin teljesítménye és gazdaságossága terén egyaránt mércéül szolgál: a 2.0 TFSI ez esetben 221 kilowattot (300 LE) és 380 newtonmétert produkál, miközben az S tronic sebességváltóval átlagfogyasztása mindössze 6,9 liter 100 kilométerenként. Következetes könnyűszerkezetes építése eredményeképpen saját tömege csupán 1.460 kilogramm, ennek köszönhetően az S3 Limousine mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti a 0 - 100 kilométer/órás sprintet.
Természetesen a négykarikás márka modellsorozatainak abszolút csúcsát jelentő RS-modellek sem hiányozhatnak a Wörthi-tó partjáról. A quattro GmbH, az AUDI AG száz százalékos tulajdonú leányvállalata fejlesztéseként az RS-modellek a legerősebb motorizáltsággal, a quattro állandó összkerékhajtással, extrém menetdinamikai képességekkel, visszafogott megjelenéssel és teljes körű mindennapos használhatósággal állnak az egyes modellcsaládok élén.
Vérbeli atléta az RS 5 Coupé, amelynek 4,2 literes, V8-as atmoszférikus motorja 331 kilowattot (450 LE) teljesít, álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsítva e kupét 100 kilométer/órás sebességre. Az alapkivitelben 250 kilométer/órára lehatárolt végsebesség opcióként 280 kilométer/óráig is növelhető.
Az RS-modellek különösen jövőbemutató képviselőjeként érkezik az RS 6 Avant a találkozóra: miközben egyszerre könnyebb és takarékosabb elődjénél, még dinamikusabb menetteljesítmények jellemzik. 4.0 TFSI aggregátja 412 kW (560 LE) teljesítményével álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás tempóra. Az alacsony és közepes terhelési tartományokban átmenetileg négy hengerét leállító cylinder on demand (COD) rendszerének köszönhetően az RS 6 Avant átlagosan 9,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométerenként - azaz 30 százalékkal kevesebbel, mint elődje.
A menetteljesítmények terén az R8 V10 Spyder emeli tovább a lécet: V10-es motorja a 6.500 percenkénti fordulatnál 530 newtonméter maximális forgatónyomatékot, 8.000-nél pedig 386 kW (525 LE) teljesítményt produkál. Az S tronic sebességváltóval 3,8 másodperc alatt teljesíti a szabvány szerinti 0 - 100 km/h sprintet, végsebessége pedig 311 kilométer/óra (manuális sebességváltóval 4,1 másodperc és 313 km/h). A nyitott, nagyteljesítményű sportkocsi a könnyűszerkezetes technológiák terén is mércéül szolgálhat, Audi Space Frame (ASF) karosszériaszerkezete alumíniumból készül, s mindössze 216 kilogramm. Külső dizájnjáért az R8 2013-ban a "red dot: best of the best" tekintélyes formatervezési díjban részesült.
Az Audi rajongóit egy kétkerekű különlegesség is várja majd a Wörthi-tó partján, a Ducati Hypermotard SP egy igazi "Special Guest" az Audi standján. Az SP a Hypermotard modellével azonos felszereltségű, ám magasabb teljesítményszintet képvisel, s Testastretta 110°-os kéthengeres motorjával a sport- és teljesítményorientált motorosok ideális gépe. A 1199 Panigale esetében rendelkezésre álló üzemmódok (Riding Modes) - high, medium, low - mellett a Hypermotard SP ugyancsak 9.250 percenkénti fordulatszámnál kínál 81 kW/110 LE maximális teljesítményt.
Új tartozékok az Audi A1, az Audi Q3 és az Audi SQ5 TDI számára
A kompakt Audi A1 Sportback erőteljes 1.4 TFSI motorja révén kimondottan sportos, 90 kW (122 LE) teljesítményt produkál. 2015-től a városi kisautó új Makaósárga színkoncepciójában is megjelenik a kínálatban. A fekete külső színnel, a matt fekete, ötküllős "Polygon" alumíniumöntvény keréktárcsákkal és az ugyancsak fekete mennyezetkárpittal itt Makaósárga belső színvilág alkot ízléses kontrasztot. Kívánságra egyes külső elemek, mint például a tetőlégterelő illetve a dekorfóliák szintén feltűnő sárga tónust kaphatnak.
Az Audi Q3 2.0 TDI már 130 kW (177 LE) teljesítményével is egyértelműen igazolja sportosságát, s olyan szériafelszereléseivel, mint például az elektromechanikus rögzítőfék vagy az emelkedő-asszisztens, minden úton otthon érezheti magát. A Wörthi-tó partján az Audi Outdoor-változatában, Eredeti Audi Tartozékokkal felszerelve mutatja be Q3 modelljét, amely praktikus megoldások sokaságát vonultatja fel a szabadidő-sportolók számára. Ilyen például a kajaktartó, és a Q3-kempingsátor teljes egészében új fejlesztésű koncepciója, amely akár 70 kilométer/óráig terjedő szélsebesség-terhelhetőségével kimondottan zord időjárási viszonyok közepette is használható. A sátor szerkezete a mellékelt táskából kivéve nem egészen hét perc alatt felállítható: kigörgetni, felfújni - és máris kész az egyedülálló sátor, amely igény szerint a Q3 nyitott csomagtér-ajtajára is rögzíthető.
A márka első dízelmotoros S-modelljeként az SQ5 TDI történelmet ír az Audinál. A 3.0 TDI aggregát teljesítménye 230 kW (313 LE), s 1.450 és 2.800 percenkénti fordulatszám között nem kevesebb, mint 650 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál. Az SQ5 TDI így álló helyzetből mindössze 5,1 másodpercet igényel 100 kilométer/órás tempóig, átlagfogyasztása pedig csupán 6,8 liter 100 kilométerenként. Annak érdekében, hogy az SQ5 TDI teljesítményében és a mindennapos használata terén is kellően "erős partner" lehessen, az Audi kiegészítők széles palettájával szolgál: tetőcsomagtartó-alaplécek és új tervezésű tetőbox, a vonófejre rögzíthető kerékpártartó, a járműbeli WLAN-alapú internet-hozzáférést biztosító Audi wireless internet access (AWIA) és új rakodóhelyek (zsebek az első üléstámlák hátoldalán és hátsó tárolórekesz).