"Az Ibiza mindig a SEAT "szívét", a motorját jelenti, mert az Ibiza fiatalos, dinamikus autó, formatervezése nagyon érzéki, nagy figyelemmel van az élet gyakorlatias dolgai iránt, és kiváló ár/érték aránnyal büszkélkedhet" - mondta Jürgen Stackmann, a SEAT S.A elnöke. "A Wörthersee-nél mi legsikeresebb modellünk születésnapját az egyedülálló Ibiza CUPSTER-rel ünnepeljük, nem is beszélve a kivételesen jól felszerelt "30 éves" emlékkiadásról, és természetesen a nagyon jó programról."
Formájával minden Ibiza megragadja az emberek képzelőerejét, mert a design-ja legalább annyira érzéki, mint amennyire aerodinamikus. A vásárlók éppen ezt, a formatervezést jelölik meg az egyik legfontosabb oknak, amelynek köszönhetően a spanyol márka legsikeresebb modelljének megvásárlása mellett döntöttek. A SEAT Formatervező részlege az Ibiza CUPSTER-ben meglepő módon értelmezte, és alkotta újra ezt a formatervezői nyelvet: miközben a karosszéria külső háza vállmagasságig jelentős részben azonos a sorozatgyártású modell formájával, ami e felett van, az a legteljesebb mértékben "nyitott"!
A kétüléses, élmény-autónak egyáltalán nincs teteje, és még a hagyományos első szélvédő is átengedte a terepet egy alacsony, a karosszérián körbefutó üvegszalagnak. Ugyanakkor a vezető és az utasa jól védett, és ez az ülési helyzetnek köszönhető, ami 80 milliméterrel alacsonyobban van, mint a sorozatgyártású autókban. A CUPSTER formában az Ibiza teljesen új tulajdonságokra tett szert: a gépkocsi szélesebb, alacsonyabb és ráadásul sokkal nagyobb a teljesítménye. A kormánykereket különlegesen jó minőségű bőrfajtával vonták be: a tiszta anilin bőrt teljesen befestették, pigment réteg nélküli, és ennek köszönhetően jól szellőzik, nagyon rugalmas és a fogása csodálatos érzést nyújt.
A SEAT Formatervezői részlege által az egyszeri alkalomra megalkotott és legyártott gépkocsi csillogó narancssárga - new orange - színét is külön erre az alkalomra "keverték ki". A klasszikus, dupla-buborék jellegű ülések sötétszürke borítása egyfajta szigetnek tűnik a világos narancssárga tengerben. A belső kiképzés nagyon puritán, és az "Ibiza Kupán" több európai országban szerepelt Ibiza versenyautók enteriőrjén alapszik. A műszerek és kijelzők minimálisra csökkentett száma, a műszerfal fekete alcantara kárpitozása, a süllyesztett, alacsony súlypontú kagylóülések mind-mind a versenyautózás érzését kölcsönzik. Ami a teljesítményt illeti, itt sem lehet "hiányra" panaszkodni: a CUPSTER alapját az Ibiza CUPRA jelenti, ami a nagy teljesítményű, 132 kW / 180 PS 1.4 TSI motort jelenti, rendkívül gyors sebességváltási lehetőséggel, köszönhetően a kettős tengelykapcsolós sebességváltónak, a CUPSTER e mellett precíziós sport futóművet és a 18 hüvelykes kerekeket kapott.