Már az A7 Sportback 2010-es bemutatkozásakor merőben új területre lépett az Audi a járműves formatervezésben - az atletikus esztétikum és a nagystílű elegancia mottóival. A hosszú motorházfedél, a sportosan megdöntött C-oszlopok és a meredeken ereszkedő far együttesen kimondottan dinamikus összhatást kelt. Modellfrissítése során a 4,97 méter hosszú, ötajtós kupé további markáns vonásokkal gazdagodott.
Leginkább a Singleframe hűtőrácson, a lökhárítókon, a kipufogó-végcsöveken és a fényszórókon végzett fejlesztések szembetűnőek. A LED-technika immár az alapkivitel része, de extrafelszerelésként az Audi Mátrix-LED fényszórókat is kínál, amelyek a többi közlekedő vakítása nélkül világítják meg optimálisan az utat. A Mátrix-LED technikával együtt az első irányjelzők dinamikus fénnyel működnek, ami a hátsó lámpatestekben eleve a szériafelszereltséghez tartozik.
Az új Audi A7 Sportback karosszériája jelentős részben alumíniumból és high-tech acélfajtákból készül, s a lehető legmagasabb színvonalú zajkomfort jegyében született, különösen könnyű konstrukció. A hosszú, elektromos mozgatású csomagtér-ajtó alatt feltáruló csomagtartó 535 liter, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig egészen 1.390 literig bővíthető.
Az utastér hűen folytatja az A7 Sportback külsejének sportosságát. Meghatározó eleme a vezetőt és az első utast körülölelő, hangsúlyos vízszintes ív. A műszerfal könnyed és elegáns benyomást kelt. A beltér új anyagai - köztük az alumínium/Beaufort-diófa és a Valcona bőr - igényes felületeikkel és kidolgozásukkal bizonyulnak különösen vonzónak, miközben az új színválaszték már az ülések számára is ötféle árnyalatot tartalmaz.
Az új Audi A7 Sportback egyéni hangulatú és pihentető vezetést, illetve utazást kínál. Az első ülések opcióként szellőző- és masszázsfunkcióval is rendelhetők, s a palettán összesen négy ülésváltozat szerepel. Az MMI rádió és kezelési rendszer a szériakivitelt gazdagítja, de kívánságra a fontos információkat közvetlenül a szélvédőre vetítő Head-up kijelző is rendelkezésre áll.
Erő és gazdaságosság - Két TFSI- és három TDI-motor
Piaci bevezetésekor az Audi ötféle - két benzin- és három dízelüzemű - erőteljes és rendkívül gazdaságos erőforrással kínálja A7 Sportback sorozatát, amelyek a 160 kW (218 LE) és 245 kW (333 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel, s mindannyian kielégítik az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait. Széles körű fejlesztésen esett át a 200 kilowattos (272 LE) 3.0 TDI clean diesel. Az elsőkerék-hajtású és 160 kW (218 LE) teljesítményű "ultra" modellváltozatban a háromliteres, V6-os erőforrás 100 kilométerenként átlagosan mindössze 4,7 liter üzemanyaggal is beéri, amihez kilométerenként csupán 122 gramm széndioxid kibocsátása párosul. A 4.0 TFSI csúcsmotor az Audi S7 Sportback hajtásáért felelős, a 331 kilowattos (450 LE) aggregát az innovatív COD-technikával (cylinder on demand) működik.
A 3.0 TDI Biturbo clean diesel 235 kilowattot (320 LE) teljesít, s nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik, míg a további motorváltozatok a hétfokozatú S tronic váltóművel készülnek. Az elsőkerék-hajtású kivitelekben a multitronic technikát felváltva teljes egészében új fejlesztésű konstrukcióban jelenik meg a kettős tengelykapcsolós sebességváltó. A quattro állandó összkerékhajtás 200 kW (272 LE) teljesítménytől az Audi sport-differenciálművével egészíthető ki, amely aktívan osztja el a hátra érkező forgatónyomatékot a két hátsó kerék között.A futómű szintén nagyfokú kényelem mellett kínálja a sportos pontosságot. Az új Audi A7 Sportback 17 és 21 col peremátmérő közötti könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető, egyes motorváltozatokhoz pedig új fejlesztésű, könnyűszerkezetes fékek tartoznak. A szervokormány nagy hatásfokú elektromechanikus rásegítéssel működik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer szintén az alapfelszereltség része, extraként pedig a dinamikus kormányzás, kétféle sportfutómű és az adaptive air suspension légrugózás is rendelkezésre áll, az S7 Sportback esetében feszesebb hangolással.
Az infotainment-rendszerek területén az új Audi A7 Sportback egyértelműen élen jár vetélytársai körében. A csúcsot jelentő MMI touch rendszerrel kiegészített MMI navigáció plusz navigációs berendezés a modulrendszerű infotainment-koncepció legújabb generációjára épül, különlegessége az Audi partnere, a Nvidia termékeként érkező, különösen nagy teljesítményű grafikai processzor. Az érintőfelület (Touchpad) segítségével a vezető egyszerűen és kényelmesen görgetheti, illetve nagyíthatja a térképeket.
Az MMI navigáció plusz navigációs berendezés tökéletes kiegészítése az Audi connect, amely a különösen nagy sebességű LTE-szabvány szerinti kapcsolaton keresztül hozza el az internetet az ötajtós kupé utasai számára. Az Audi phone box a mobiltelefont a kedvezőbb vétel érdekében az autó antennájára csatlakoztatja. A HiFi-paletta csúcsán a Bang & Olufsen Advanced Sound System áll.
A vezetői segédrendszerek - köztük az araszoló (Stop & Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzással (adaptive cruise control), a továbbfejlesztett éjjellátó-asszisztenssel és az Audi pre sense biztonsági rendszerrel - szintén a technika legfrissebb állását képviselik. Az Audi side assist és az Audi active lane assist rendszerei a sávváltások biztonsága szolgálatában szoros együttműködésben dolgoznak.
Az új Audi A7 Sportback 2014 őszén várható a márkakereskedőkhöz, a modell jelenleg beárazás alatt van.
Az említett modellek üzemanyag-fogyasztás és széndioxid-kibocsátási adatai:
Audi A7 Sportback:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,6 - 4,7
Széndioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 122
Audi S7 Sportback:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 9,3
Széndioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 215