DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
Egyéb

Új DS 3 és DS 3 Cabrio - Még ellenállhatatlanabb

A DS 3 és a DS 3 Cabrio mindig is sikerrel feszegette a határokat, sztereotípiákkal szembeszálló stílusa iskolát teremtett. A sztori most folytatódik: a modell még karakteresebb, még egyedibb lesz, egyrészt a lenyűgöző új fényszórókkal és az új személyre szabható megoldásokkal, másrészt az Euro6 szabványnak is megfelelő új motorokkal és az Active City Brake rendszerrel.

A DS 3 a modern kori DS első modellje volt. 2010-ben érkezett a prémium városi kisautók kategóriájába, és stílusa, dinamizmusa és számtalan személyre szabási lehetősége szinte azonnal ikonná tette. Eddig mintegy 300.000 példány talált belőle gazdára, 66%-uk új ügyfél a márka számára.

 




Hipermodern tekintet, egyedi és hipnotikus

A DS 3 és a DS 3 Cabrio is a legmodernebb fényszórókat kapja ezentúl: a LED-es és a xenon fényforrások mellett a futófényszerűen felvillanó irányjelzők valóban rabul ejtik a tekintetet. Az új fényszórók funkcionálisan kiemelkedőt nyújtanak, városi és országúti viszonyok között egyaránt. 3 LED- és egy xenon modul alkotja az egységet, amely erős, széles, homogén fényével kitűnő látási viszonyokat hoz létre, és éjszaka is kellemes vezetést biztosít. A hatékonyság az energiafogyasztásban is megmutatkozik: a tompított fényszóró fogyasztása 35%-kal, az országútié pedig 75%-kal alacsonyabb, mint eddig. Ne feledkezzünk meg a fényforrások élettartamáról sem: a LED-ek normál körülmények között több mint 20.000 órát bírnak - hússzor többet, mint a halogénizzók.

 

A közvetlenül a Numéro 9-től és a Wild Rubis-től "örökölt" fényszórók esztétikai szempontból sem mindennapiak: a LED-es modul formavilágát a finomra csiszolt gyémánttól kölcsönözték a dizájnerek, a "futó" index pedig olyan újdonság, amely első "kacsintásával" elcsavarja a szemlélő fejét.

 

 

A világítórendszer mellett a levegőbeömlő nyílásokba ágyazott LED-es nappali fények formálják a DS 3 orr-részét. A karosszéria hátsó részén természetesen maradnak a 3D hatású LED-es fényszórók, amelyekben - a kifinomult ízlésű szemek számára - DS-emblémákból álló fekete háttérben krómozott DS-logó kapott helyet.
Az új DS 3 és DS 3 Cabrio világítórendszere tehát hipermodern és remek teljesítményű.

 

Új megoldásokkal tehető még egyedibbé

A DS 3 és a DS 3 Cabrio abszolút vonzereje a szinte korlátlan egyediségben rejlik: a modell e tulajdonsága nemcsak megmarad, de új lehetőségekkel bővül. Rendelhető hozzá lézergravírozott műszerfalbetét és szitanyomással díszített hátsó oldalablak - az autóiparban ritka megoldásokkal a DS francia gyökereire utalnak a dizájnerek, hiszen az "Irrésistible Paris" elnevezésű szett a párizsi városkép olyan emblematikus elemeit jeleníti meg az autón, mint az Eiffel-torony és a Diadalív.

 


Új karosszériaszín is érkezik az új DS 3 kínálatába: az elegáns gyöngyházfehér, amely akár a szintén újonnan megjelenő 17 colos fényezett könnyűfém keréktárcsával is kombinálható. Kiviteli szinttől függően szériafelszereltségként vagy opcióként elérhető a Crescendo nappabőr kárpitozás "Bracelet" mintával,
amely immár szinte a DS védjegyévé vált. A márka prémium színvonalú szaktudása ily módon hajt fejet a legjobb kézműves mesterek és a francia bőrművesség hagyományai előtt.

 

Új motorok a kínálatban: erő és hatékonyság


A DS 3 és a DS 3 Cabrio menettulajdonságai egyöntetű elismerésnek örvendenek: a dinamikus, robbanékony viselkedés a masszív futóműnek és az alacsonyra ültetett karosszériának köszönhető. A kiváló összeszerelési minőség és a precíz szervorásegítés révén minden körülmények között tökéletesen kézben tartható az autó - a márka legendás kényelmi szolgáltatásaival ötvözve páratlan élmény jut a vezető osztályrészéül.

 


A DS 3 motorválasztéka is megújul: megjelennek az az Euro6 szabványnak is megfelelő változatok. A dízel kínálat
újdonsága a vadonatúj, remek teljesítmény mellett is környezetkímélőbb üzemű BlueHDi 120 és BlueHDi 100 (országtól függően). E változatokban a részecskeszűrő elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) modul akár 90%-kal csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást, és a CO2-kibocsátás mérsékléséhez is hozzájárul. Így az új DS 3 a szegmens legtisztább dízelmotorjait kínálja, hiszen a BlueHDi 100 kibocsátása 79 g/km, míg a BlueHDI 120-é 94 g/km. A motorok fogyasztása is alacsony: 3,0 l/100 km a BlueHDi 100, illetve 3,6 l/100 km a BlueHDi 120 esetében.

A benzines kínálatban természetesen marad a nagyon kedvelt, 207 lóerős Racing és a THP 155 változat; melléjük érkezik a PureTech család új tagja, az e-VTi 82 ETG, amely szintén az Euro6 szabvány szerint készült, ennek megfelelően igen takarékos (4,1 l/100 km) és környezetkímélő (95 g/km CO2-kibocsátás). A motorhoz tartozó 5 fokozatú, elektronikusan vezérelt ETG váltó kúszófunkcióval és optimalizált beállításokkal járul hozzá a zökkenőmentes elinduláshoz.

 


Új felszerelések a csúcstechnológia és a modernitás jegyében


A DS 3 egyik nagy előnye, hogy öt személy számára nyújt teljes értékű helyet, csomagtere pedig a legnagyobb a
kategóriában - és ez a kabrió változatban is így van. A most érkező műszaki újdonságok elsősorban a városi használatot könnyítik. A DS 3-ban és a DS 3 Cabrióban mutatkozik be ugyanis először a PSA új automatikus fékrendszere. Az Active City Brake nevű berendezés az alacsony sebességnél bekövetkező ütközéseket segít elkerülni. A szélvédő felső részén található lézeres detektor az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/h sebesség alatt automatikusan működésbe hozza az autó fékeit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: