A túra keretein belül zajló verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat, átlagidőket és sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátor - tökéletes összhangban kell együttműködjenek egymással, az autóval, és mechanikus stopperórájukkal, hiszen az ügyességi szakaszokon az előírt szintidőt századmásodperc pontossággal kell teljesíteniük! Minden századnyi eltérés egy hibapontot jelent. A győztes az lesz, aki a nap során a legkevesebbet gyűjti be ezekből, és minden helyszínre pontosan odatalál.
A hagyományosnak nevezhető Városvezetők Vándorkupájáért folytatott csatában ezt eddig egy öreg Volga volánjánál Balatonalmádi és Litér polgármesterei abszolválták minden évben, de idén több kihívójuk is akad, ugyanis az útvonalat érintő települések, mint Tapolca, Balatonkenese, Balatonfűzfő első emberei is megküzdenek a stopperrel és az itinerrel.
Keszey János (Balatonalmádi) és Szedlák Attila (Litér) polgármesteri egy ügyességi feladat közben a tihanyi Visszhang-dombon.
A népes, 30-féle autómárkát felvonultató mezőnyben mindenki talál kedvére valót: Alfa Romeo, Austin, BMW, Checker, Chevrolet, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Jensen, Lada, Lancia, Lotus, Mercedes-Benz, MG, NSU, Opel, Pontiac, Porsche, Renault, Rolls Royce, Saab, Salmson, Skoda, Spartan, Triumph, Volga, Volkswagen, Volvo, Willys, Yugo is bemutatkozik szombaton.
A legrégebbi autó egy 1923-as Salmson VAL3 GP, amely típus a "™20-as években a Le Mans-i versenyek résztvevője volt.
Egy igazi raliautó replika is indul, Pásztor Tamás a legendás Renault 17 Gordinit keltette életre és restaurálta eredeti állapotra. Az Alpine ellenfeleként megalkotott típussal a magyar örökös Bajnok, Ferjáncz Attila nyert két bajnoki címet.
A BMW klasszikus modelljei sem hiányozhatnak, Alpina A4/3, 635 CSi és 840i is szerepel a rajtlistán.
Az 1994-es kis szériás modell 99%-ban eredeti . Különleges fényezése alpinweiss, ami szintén ritkaság. Az autó belseje is eredeti, gyári kétszínű fehér-kék színben pompázik.
A tengerentúlról a közönségkedvenc 1979-es Checker taxi mellett Chevrolet és Pontiac izomautók érkeznek. Az olasz sportkocsigyártást pedig két Ferrari (Dino, illetve Mondial modellek), és több Alfa Romeo képviseli.
Az 1968-as Chevrolet Chevelle az egyik ékessége az amerikai szekciónak.
Látványos nézői pontok
(Mindenhol az első autó tervezett érkezési ideje, amely után még kb. 1,5 órán át láthatók veteránok az adott helyszínen. A rendezvény jellegéből adódóan kisebb késések előfordulhatnak.) Május 9. péntek - Prológ | ||
Település | Helyszín | Első autó |
Balatonfűzfő - Rajt | nagy parkoló | 18:30 |
Balatonkenese | Parti sétány | 18:45 |
Litér | Közpark | 19:00 |
Balatonfűzfő | nagy parkoló | folyamatos |
Litér - Cél | Közpark | 19:30 |
Május 10. szombat | ||
Település | Helyszín | Első autó |
Balatonalmádi - Rajt | Városháza tér | 9:30 |
Balatonfűzfő | Parkoló | 9:40 |
Veszprém | Aréna parkoló | 9:55 |
Tihany | Piac Placc (Révkikötő) | 11:00 |
Zánka | Strand parkoló | 11:45 |
Tapolca | Pelion parkoló | 12:30 |
Sümeg | Történelmi Élménypark | 14:00 |
Nagyvázsony | Templom | 15:00 |
Tihany | Visszhangdomb | 16:00 |
Balatonfüred | Tagore sétány | 16:15 |
Balatonalmádi - Cél | Városháza tér | 16:30 |