DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
Egyéb

A BMW i8 legfőbb jellemzői

A BMW i8 1.5 literes, 231 lóerős benzinmotorját egy 131 lóerős és 250 Nm nyomatékú elektromos motor egészíti ki, így a gyorsulása 4,4 másodperc (0-100 km/h), miközben 2,1 litert fogyaszt átlagosan 100 kilométeren és 49 g/km a kibocsátása. Íme a legfőbb tudnivalók a német márka új modelljéről.

A BMW i a jövőbe mutató járműtanulmányok jelképe, az inspiráló járműtervezés szimbóluma, amellyel új értelmet nyer a "prémium" fogalom, a fenntarthatóságot állítva a járműtervezés középpontjába.

 

 

A BMW i8 a BMW Group első plug-in hibrid hajtásrendszerrel szerelt autója, egyúttal a BMW i almárka második modellje. A jövőt előrevetítő és fenntarthatóság-központú sportautó a BMW védjegyének számító vezetési élmény forradalmi újraértelmezése.

 

 

A kifejezetten a BMW i modellek számára kifejlesztett LifeDrive architektúra, az úttörő aerodinamikai tulajdonságokkal bíró karosszéria-kialakítás és a lenyűgöző, innovatív utastér kombinációjával a 2+2 üléses sportautó a vezetés mindeddig ismeretlen élményét nyújtja. A Life modult, a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascellát a hajtáslánc-technológiát, a nagyfeszültségű akkumulátort és a karosszéria elemeit egyesítő alumínium Drive modulba integrálták, ami 1485 kilogramm önsúlyt, 0,26-os légellenállási alaktényezőt, nagyon alacsony súlypontot és tökéletes súlyelosztást eredményezett.

 

 

Érzelmekkel átitatott vizuális benyomás a BMW i stílusjegyeivel kiegészítve: a klasszikus sportautós arányok friss újraértelmezése a BMW által. Az ajtók felfelé és előre, szárnyszerűen nyílnak, a letisztult vonalvezetést az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első és hátsó fényszórók egészítik ki, miközben a BMW i8 a világ első sorozatgyártott autója, amely opcionálisan az innovatív lézerfénnyel is elérhető.

 

   

A BMW i modellek gyártását az átfogó fenntarthatóság jellemzi: a szénszál gyártási folyamataihoz és az összeszerelő üzem működéséhez szükséges elektromosságot 100 százalékban megújuló energiaforrásból nyeri a BMW Group. Az újrahasznosított anyagok feldolgozási módszereinek és a környezetbarát módon lekezelt anyagok széleskörű felhasználásának köszönhetően ezen alkotóelemek maximális prémium érzetet nyújtanak: a műszerfalhoz használt bőrt például olívalevél-kivonattal cserzik, ami még fejedelmibbé emeli az utastér hangulatát. A CFRP alkalmazása a járműgyártásban, a BMW i8 aerodinamikai kialakítása, a BMW eDrive technológia, a könnyűszerkezetes építés és az erőforrás-megőrző anyaghasználat mind-mind a plug-in hibrid sportautó szemléletét, a hosszú távú fenntarthatóságot hirdeti.

 

 

A BMW Group által kifejlesztett és gyártott plug-in hibrid hajtásrendszer az EfficientDynamics stratégia legújabb mérföldköve: a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt háromhengeres belsőégésű erőforrás és a BMW eDrive technológiát alkalmazó elektromos motor kombinációja. Az 1.5 literes, 231 lóerős és 320 Nm forgatónyomatékú benzinmotor egy hatsebességes automataváltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A 131 lóerős és 250 Nm forgatónyomatékú elektromos motor egy kétfokozatú automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja. A közvetlen hűtésű, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor teljes kapacitása 7,1 kWh.

 

 

A BMW TwinPower Turbo és a BMW eDrive technológia egyesítése az intelligens energiagazdálkodással 362 lóerős maximális teljesítményt varázsolt elő a plug-in hibrid rendszerből, ami hamisítatlan sportautóvá teszi a BMW i8 modellt (0-100 km/óra: 4,4 másodperc alatt), miközben üzemanyag- és károsanyag-kibocsátása egy kisautó hasonló értékeivel vetekszik. Az EU-tesztciklus alatt 2,1 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren és 49 gramm/kilométer károsanyag-kibocsátás. Kivételes hatékonyság a hétköznapi használat során is, a hagyományos hajtáslánccal szerelt sportautóknál körülbelül 50 százalékkal alacsonyabb fogyasztással.

 

  Tisztán elektromos meghajtással akár 120 km/órás sebesség és 37 kilométeres hatótávolság. COMFORT módban az intelligens energiagazdálkodás a belsőégésű motort és az elektromos motort optimális terhelés-megosztás szerint működteti, így a hatótávolság akár 600 kilométerre nő az EU-tesztciklus mérései szerint. SPORT módban elérhető az elektromos motor maximális támogatása (boost). Az ECO PRO mód tisztán elektromos és hibrid meghajtás esetén is választható.

 

 

A lítium-ion akkumulátor bármelyik háztartási aljzatról, a BMW i Wallbox gyorstöltőjével, vagy nyilvános töltőállomáson is feltölthető, a BMW i8 tulajdonosának utóbbi két esetben emellett arra is lehetősége van, hogy töltés közben előkészítse az útra a sportautó utasterének hőmérsékletét és elindítsa az akkumulátor hűtését. A töltési folyamat a BMW i Remote applikációjának segítségével akár okostelefonon keresztül is követhető és kezelhető.

 

  Kifinomult futómű-technológia az első tengelyen kettős ágyazású, a hátsó tengelyen pedig ötkaros, alumínium lengőkarokkal. Az elektromos szervokormány, a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás és a 20 collos könnyűfém kerékgarnitúra az alapfelszereltség része.

 



Intelligens könnyűszerkezetes járműépítés szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) utascellával, CFRP- és alumínium-alkalmazású ajtószerkezettel, magnézium tartószerkezetű műszerfallal, alumínium karosszéria-elemekkel, valamint edzett üvegből készült csomagtérajtóval és térelválasztóval az utastér és a csomagtér között. A magas szilárdságú, csavarodás-mentes, merev utascella az átfogó biztonsági koncepció része, ahogyan az első-, az utasoldali-, a fej- és a függönylégzsákok is. Ezen felül ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok, keréknyomás-ellenőrző rendszer mindegyik gumiabroncs esetében, opcióként diszkrét menethang-kibocsátás is.

 

 

Széleskörű alapfelszereltség: Professional Navigációs Rendszer proaktív vezetést támogató rendszerrel, teljesen digitális műszerfali kijelző, amely alkalmazkodik a vezetési módhoz háromdimenziós grafikákkal, duplazónás automata klíma, BMW iDrive 8,8 col méretű központi kijelzővel és Touch Controller panellel, bőrözött sportkormány multifunkciós gombokkal, elektromosan állítható bőr sportülések, bőrborítású műszerfal, négyféle külső metálfényezés: Sophisto Grey, Crystal White, Protonic Blue és Ionic Silver.

 

 

A 2014. júniusi piaci debütálástól azonnal elérhető a modellhez a Pure Impulse nevű exkluzív felszereltségi csomag: különleges fényszabályzó funkció a LED-technológiás első fényszórókhoz, BMW Szélvédő-kijelző (Head-Up Display), Surround View funkció, BMW i kék biztonsági övek, antracit tetőkárpit, világítás csomag, tárolás csomag, lopásgátló rendszer, Harman Kardon zenerendszer, nagyobb (42 literes) üzemanyagtartály, magasfényű fekete féknyergek BMW i kék kiemeléssel és BMW i logóval, kerámia váltókar, BMW i kék szegélyezett szőnyegek, bőr motorborítás, lézergravírozott küszöblécek, valamint BMW i Pure Impulse Kártya az exkluzív rendezvényekre való állandó belépési jogosultsággal.

 

 

Széleskörű szolgáltatások: opcióként BMW Szélvédő-kijelző (Head-Up Display) és Vezetést Támogató csomag Távfény-asszisztenssel (High Beam Assistant), tolatókamera, Surround View funkció, előzési tilalmak megjelenítésével (No Passing Info) kiegészített Sebességkorlátozás-kijelzés (Speed Limit Info), ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer (Collision Warning) gyalogos-felismeréssel (PedestrianWarning) és automatikus fékező funkcióval (City Braking), BMW Online Entertainment és internetelérés, alapfelszereltségként intelligens segélyhívás (Intelligent Emergency Call), opcióként Concierge Service felvilágosítás, BMW ConnectedDrive szolgáltatások, valós idejű forgalmi információk (Real Time Traffic Information) és kifejezetten a BMW i számára kifejlesztett mobilitási szolgáltatások, valamint BMW i Remote applikáció.

   
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: