A Eurocup-ban láthattuk, hogy a pálya, komoly nehézségeket okozott a versenyzőknek, a vágások elkerülése végett kihelyezett bálák miatt. Várható volt, hogy ez még keményebb feladat elé állítja a társakat, akik közül, sokan még nem is ismerték a környezetet, ahol a pontokért küzdenek majd. A létszám ismét 20 feletti nevezővel örvendeztette meg a Vezetőket.
Ennek ellenére, meglepően kevés hiba adódott a gumibálákból, e helyett az esős körülmények és a kiismerhetetlen útviszonyok tréfáltak meg jó néhány embert.
A felkészülés alatt úgy látszott Varga Dávid végre magára talál, hisz erős idővel a 2. helyen tartózkodott, amit később, az időmérőn is megszerzett. Csuti Zoltán hozta jó formáját, így a fontos pillanatban övé lett az első hely. Báldi Gergő nem tudott rajthoz állni ezen a versenyen, csak úgy, mint Nagy Dávid, így Varga lehetett az, aki úgymond helyettesíti őket. Suborits Péter a jó teszt -és nyerő időeredmény- után "csak" a harmadik helyett tudta megszerezni a kvalifikáció során. Rátkai János és Mihály Tamás szép teljesítményt nyújtott, mivel a 4. és 5. helyet szerezték meg. A további sorrend a Nagy László, Lányi Tamás, Molnár Dániel, Szűcs Máté és Foczkó Ãkos ötös volt.
Az időmérő után jött a fekete leves. Száraz idő volt, de a pálya nedves maradt a korábbi esőzés után. Nem lehetett tudni, melyik lesz vajon a jó gumiválasztás. Sokan a biztosat választották, ami meg is bosszulta magát. Az esős gumi természetesen sok volt, és intermediate hiányában, a slick volt a jó választás. A mezőny eleje meg is lépte ezt. Csuti elhúzott nagyon, amíg Suborits és Varga egymással elvoltak, így a hármójuk sorrendje csak annyit változott, hogy Suborits végül a 2. helyen érkezett be. Szűcs a 9. helyről erős tempóban a 4. helyig jött fel, de mögötte még Komlósi Péter, Müller Péter, Gályár Balázs, Spiczmüller Richárd és Juhász Csaba is sok helyett javítva ért el biztató eredményt. Molnárnak, Rátkainak és Nagy L.-nak ismét elúszott a lehetőség. Mindhárman a középmezőny végén végeztek.
A második futamra se javult a helyzet, mármint abban a tekintetben, hogy a rajthoz állok annyira se tudták mi a helyzet, mint az első futamon. Nedves pálya volt, elborult, és esős előrejelzés volt várható. Ehhez képest, az wet gumi sok volt, a pálya száradt és eső egyáltalán nem érkezett. Szűcs remek taktika érzékének és saját bevallása szerint a merészségnek is köszönhetően a slick gumikkal simán verte a mezőnyt, s ezzel megszerezte a győzelmet. Csuti esőgumival szenvedősen a 2. helyet tudta tartani, a mögötte slick/esős vegyes felállásban érkezőkkel szemben.
Három Tamás követte egymást. Lányi a 3. Rózsa a 4. Mihály az 5. lett. Utóbbi kettő a 21. és 15. helyről zárkózott fel. Gályár, ahhoz képest, hogy az első helyről rajtolt, nem sokat tudott nyújtani, amiben jó pár minden közre játszott, de még így is a nagyon szenvedő Varga előtt végzett. A K&V csapat versenyzője egy ideig jó tempót diktált, de idővel elfogyott az eső gumi, így Suborits Péterrel együtt kezdtek visszacsúszni. A gumiválasztás mellett még a plusz nedves beállítás se segítette őket. Az első futamon eddigi legjobbját elérő Komlósinak most nem volt sok esélye, így csak a 12. lett. A PRM csapatból Molnár és Rátkai is feladta a versenyt. Nagy Lászlónak pedig ismét nem sikerült a jó teljesítményét eredményességre váltania. Foczkó Ãkos, ha nem is pozitív értelemben a csapat szemszögéből, de büszke lehet magára, hisz Molnártól és Rátkaitól is több pontot gyűjtött a forduló alatt.
A bajnokság továbbra is szoros, bár Csuti kicsi lélegzethez jutott. A javításhoz viszont még van lehetőség bőven, a folytatás Kedden következik!
A bővebb eredmények és statisztikák a VSR.hu oldalon találhatóak meg. További információk szokás szerint a Fórumon és a Virtual SimRacing Facebook profilon érhetőek el.
A következő forduló Monza lesz. Természetesen élőben lehet követni majd az eseményt. Tartsatok velünk, hisz a pálya adottságai nagyon jó futamokat ígérnek!
Amennyiben pedig jelentkezni szeretnétek, még megtehetitek, bármely szériába!
A futam közvetítése felvételről megtekinthető hamarosan!