Az Intrado új irányt jelöl ki a Hyundai számára; azt érzékelteti, hogy a járművek a jövőben milyen módon fogják kielégíteni tulajdonosaik mobilitási igényeit. Az Intrado jóval több egyszerű formatanulmánynál: a Hyundai azon meggyőződését demonstrálja, hogy a fejlett járműtechnológiák és az intelligens formatervezés együttesen hatékonyabban teremthetnek kapcsolatot a vezetővel és utasaival.
"A könnyű-szerkezetű technológiák kifejlesztése során különösen érdekes számunkra szerkezeti elemként látni olyan fejlett anyagokat, mint a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP). Az Intrado jól tükrözi az ezen a téren végrehajtott erőfeszítéseinket, egyben demonstrálja azt a szoros együttműködést, amely a Hyundai európai formatervezési központja, valamint a HMC Namyang-i K+F központja között folyik. Ennek az eredményeként jött létre az Intrado, amely azt mutatja be, hogy egy környezetbarát járművek hogyan okozhatnak örömet ügyfeleinknek" - mondta Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company (HMC) alelnöke.
"A Hyundai Motor "élethosszig tartó mobilitási partner" szeretne lenni, és az Intrado pontosan megtestesíti ezt a gondolkodást. Megvizsgáltuk, a jövőben milyen szerepet játszhat a gépjármű az emberek életében. Az Intrado emellett a Hyundai technológiai és formatervezési kompetenciáját is hűen demonstrálja, és bemutatja, hogyan képzeljük el a térségben a mobilitás jövőjét. A Hyundai komoly szabadidőjárműves hagyományokkal rendelkezik Európában a rendkívül sikeres ix35 és Santa Fe modellek révén; az Intrado egyszerre merít ebből az örökségből és képzeli el az ezredfordulós generáció kompakt személygépkocsival szemben támasztott elvárásait" - tette hozzá Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.
A Hyundai az Intrado alkotása során merőben újszerűen állt hozzá a személygépkocsi kérdéséhez, és belülről kifelé haladva tervezte és fejlesztette azt. Az utastér esetében a használati érték és az alkalmazkodóképesség volt a két legfontosabb szempontok; az alkalmazott, innovatív anyagok és kontrasztos színek az aktív életmódot élő vásárlók számára lehetnek vonzók. Ugyanakkor azáltal, hogy az autó kizárólag a vásárlók számára releváns tartalmakat kínálja, az Intrado külső formaterve a Hyundai Motor kiforrott formanyelvének, a folyékony szobrászatnak a progresszív értelmezését testesíti meg.
Az Intrado a Hyundai első olyan tanulmányautója, amelyet a Hyundai Motor Group 2013 januárjában kinevezett elnöke és formatervezésért felelős igazgatója, Peter Schreyer irányítása alatt terveztek. A koncepció az ő, merészen új lehetőségeket felkutató irányelvei alapján született.
Az Intrado a Hyundai azon törekvését demonstrálja, hogy könnyebb, erősebb járműveket alkosson, amelyek még élvezetesebben vezethetők és még egyszerűbben javíthatók, figyelembe véve, hogy az ügyfelek a jövőben várhatóan hogyan lépnek interakcióra járművükkel. Az autó gerincét egy ultrakönnyű, mindössze 68 kg tömegű vázszerkezet adja, amely korszerű anyagokból, új gyártási és anyagillesztési technikák felhasználásával készült.
A koncepcióautó új generációs hidrogén üzemanyagcella hajtáslánca egy 36 kW teljesítményű lítium-ion akkumulátort alkalmaz. Az Intrado csekélyebb tömegének és a hajtáslánc jobb hatásfokának köszönhetően robbanékonyabb, dinamikusabb menetdinamikát kínál. Ez egyben a Hyundai nagy lehetőségeket tartogató, emissziómentes technológia iránti, 1998 óta töretlen elhivatottságát is megerősíti.
A Hyundai Motor koreai és európai formatervezői, illetve fejlesztő csapatai közötti szoros együttműködés eredményeként létrejött Intradót a Hyundai európai (Rüsselsheim, Németország) formatervezési központjának munkatársai tervezték - erre utal a HED-9 (Hyundai European Design-9) kódnév is.
Az Intradót elsősorban a légi közlekedés ihlette; a minél jobb hatásfokú formatényező kialakításához a légáramlatokból merít erőt. Az "Intrado" elnevezés is erre utal: a repülőgépek szárnyának alsó, felhajtóerőt termelő felületét nevezik így.
"Az Intrado a repülés hatékonyságát és szabadságát hivatott megragadni, miközben az eljövendő Hyundai modellek számára is kijelöli az utat. A repülőgépekkel vállalt közösség messze túlmutat a tanulmány elnevezésén: az autó minden öncélú díszítőelemet nélkülöz, mindennek megvan a rendeltetése. Akárcsak a repülőgépeket, az Intradót is áthatja a hatékony forma gyönyörű tisztasága" - emelte ki Raphael Bretecher, Hyundai Design Centre Europe formatervezői részlegének igazgatója, az Intrado projekt vezetője.