A Å KODA immár több mint száz esztendeje a formára fektetett kiemelt hangsúllyal készíti autóit. Å KODA VisionC tanulmányával a Å KODA ismét látványosan igazolja a gazdag hagyományokra visszatekintő vállalat formatervezői és konstruktőri kompetenciáját.
"Å KODA VisionC tanulmányunkkal a Å KODA formai nyelvezetének új fejlesztési lépcsője mutatkozik be, amely a márka feltörekvő ambícióit hangsúlyozza. E modell egyben a vállalat kiemelkedő formatervezői és konstruktőri kompetenciáját is jelzi, az egyik leggazdagabb hagyományokra visszatekintő márka dinamikáját és igényességét is kiemelve" - húzta alá Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Å KODA igazgatótanácsának elnöke.
ötajtós kupéként a Å KODA VisionC egyszerre újszerű és expresszív, illetve dinamikus és érzelmekben gazdag formai nyelvezetet képvisel. Egészen különleges hatást kelt a lágy, könnyed kontúrokkal határolt homorú és domború felületek, valamint az erősebb, precízen meghúzott élek sajátos játéka. Az egyes felületek és arányaik letisztult elrendezéssel és karakteres fény-árnyék hatásokkal keltenek mély benyomást. Hátulja a csomagtér-ajtó radikális lezárásával kelt meglepő hatást.
A Å KODA mérnökeinek tervezői igényessége mellett a Å KODA VisionC a koncepció kvalitásaira is felhívja a figyelmet, amint a dizájn, a technika, a térkínálat, a funkcionalitás és az érzelmekben gazdag kupéforma egyetlen meggyőző egységgé áll össze. A Å KODA VisionC utasai és csomagjaik számára egyaránt bőséges hellyel szolgál.
Jellegzetes Å KODA-erény a nagyméretű csomagtér-ajtó és a tágas csomagtartó. Modern MQB-koncepció, szériaközeli hajtástechnika, csekély tömeg és optimális aerodinamika jelzi az átgondolt és ésszerű egyéni mobilitásban rejlő óriási lehetőségeket.
A motorházfedél alatt kettős üzemű, földgázzal és benzinnel egyaránt működő 1.4 TSI (81 kW) turbófeltöltésű erőforrás dolgozik. Földgáz-üzemmódjában az autó 3,4 kilogramm, avagy 5,1 köbméter gázzal is beéri 100 kilométerenként, kilométerenként mindössze 91 gramm széndioxid-kibocsátása mellett. A Å KODA ezzel látványosan igazolja, hogy hagyományos hajtástechnikájú, vonzó középkategóriájú modellekkel már ma is teljesíthetők az EU2020 rendkívül szigorú széndioxid-kibocsátási előírásai.