A Genfi Autószalon Ford-standján 2014. március 4-5-én lesz látható a Dakar Rally Ranger, ami Dél-Afrikában mutatkozott be az év elején, majd sikeresen teljesített a világ legkeményebb autóversenyén, a Dakar Rallyn. A Ford Ranger pilótái, az argentin Lucio Alvarez és társa, Ronnie Graue az összesítésben a 22. helyen zárták a versenyt, saját kategóriájukban, a benzinmotoros terepjárók osztályában pedig a 7. helyezést szerezték meg. A Dakaron rajthoz álló 147 autónak kevesebb mint 45 százaléka ért célba. Az 5,0 literes, V8-as Ford Ranger segített megvalósítani a csapat célját, hiszen kitartóan küzdötte magát előre Argentína és Chile sziklás hegyi ösvényein, folyómedrein és sivatagi homokdűnéin, 45 fokos hőségben - 14 napon és 9300 kilométeren át. A Ford Rangert egy privát versenycsapat, a Neil Woolridge Motorsport építette Dél-Afrikában a Ford Globális Temékfejlesztési csapat segítségével. A logisztika a németországi székhelyű South Racing feladata volt. A Dakar Ranger alapjául egy 4x4-es, duplakabinos Ford Ranger szolgált, amit kompozit karosszériával és modern, kis tömegű részegységekkel építettek át. A kettős független változó szelepvezérlésű alumínium motor teljesítménye 350 LE. Az autó független első-hátsó futóművet, léghűtésű első és vízhűtésű hátsó fékeket kapott, állandó összkerékhajtásához pedig egy hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül érkezik a forgatónyomaték.
"œA teljes gyártási eljárás során ügyeltünk arra, hogy minden egyes alkatrész tökéletesen illeszkedjen." - magyarázza Neil Woolridge, a Neil Woolridge Motorsport (NWM) csapat menedzsere. "œBár a Ranger Dél-Afrikában készül, a vállalat teljes nemzetközi szakértő-hálózata komoly támogatást nyújtott a munkában - többek közt a Ford Globális Temékfejlesztési csapata is."
"œAz autóversenyzőket a Dakar Rally állítja a legkeményebb kihívás elé. Ez vadonatúj projekt volt számunkra, és hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy első, bemutatkozó Dakar-versenyén a Ranger máris megállta a helyét. A motorsport ráadásul a tervezési és fejlesztési munkákban is kiváló próbapályának számít. Az idei Dakar az elmúlt évek legkeményebb futama volt, amit a kiesők magas száma is bizonyít. Az, hogy a Ranger sikeresen célba ért, sokat elárul az autó erejéről és megbízhatóságáról, ezért különösen örülök, hogy a versenyautó a Genfi Autószalonon is látható lesz." - teszi hozzá Gerald Quinn, a Ford Racing európai vezetője.
Dakar Rally Ford Ranger - műszaki adatok
Alapjármű | Ford Ranger 4x4 Double Cab |
Megfelelés | FIA / ASO T1 |
Motor | Ford 5.0-4V V8 kettős vezérműtengellyel |
Teljesítmény | 260 kW (354 LE) @ 4500 1/perc |
Nyomaték | 560 Nm @ 4100 1/perc |
Karosszéria | Kompozit |
Futómű | Elöl-hátul független felfüggesztés Kerekenként kettős BOS lengéscsillapítók Elöl-hátul keresztstabilizátor |
Fékek | Hátul Brembo vízhűtésű rendszer Elöl Brembo léghűtésű rendszer |
Üzemanyag-tartály | 500 liter |
Váltómű | Sadev 6 fokozatú szekvenciális, állandó négykerékhajtás |
Differenciálmű | Elöl-hátul részlegesen önzáró |
Kerekek | 16 colos Evocorse keréktárcsák 245/85 - 16 Michelin abroncsokkal |
Végsebesség | 170 km/óra |
Tömeg | 1975 kg |
Az alábbi linken egy összeállítás látható a Ford Ranger Dakar szerepléséről: