Az új Focusban mutatkozik be az európai piacon a SYNC 2, a Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszere, amelynek nagy felbontású, színes érintőképernyőjén és fejlett hangvezérlésén keresztül még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon A SYNC 2 segítségével az autósok egyszerűen használható, hétköznapi szavakkal kezelhetik az autót; a MICHELIN útikönyv segít az étterem kiválasztásában. Az új Focus emellett az első Ford, amelyben globálisan elérhető az új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológia, ami segít az autót a többi járművel párhuzamosan beállítani.
A Ford hétfőn, a barcelonai Mobil Világkonferencián leplezte le az új Focust, amiben - a mindennapokat kellemesebbé varázsoló új technológiák mellett - az európai piacon elsőként jelenik meg a SYNC 2 hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszer. A Ford fejlett fedélzeti csatlakozási rendszerében egy nagy felbontású, 8 colos érintőképernyőn keresztül és fejlett hangvezérléssel egyaránt könnyebben kezelhető az audiorendszer, a klímaberendezés, a navigáció és a kompatibilis mobiltelefonok. A SYNC 2 navigációs rendszere ugyancsak elsőként kínál Európában osztott képernyőt, amelyen megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a MICHELIN Guide és a MICHELIN Green Guide útikönyv, sőt a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa.
2007-es bemutatása óta a SYNC több mint nyolcmillió Ford járműben jelent már meg. A második generációs SYNC 2 rendszer ösztönösebben kezelhető, és a navigációs célállomás betáplálása is jóval egyszerűbb lett. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy "œéhes vagyok", s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. Az új Ford Focus tovább öregbíti a világ legkelendőbb modelljének* hírnevét, hiszen az autó látványos, érzelmeket ébresztő külső dizájnt, igényes kidolgozású utasteret, és jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál.
"œNem dőlhetünk hátra, csak mert a jelenlegi Focus a világ legnépszerűbb autója, ezért most berobbanunk a piacra a Focus vadonatúj változatával, és az autó népszerűségére építve ebben a modellben mutatjuk be fejlett technológiánkat." - fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. "Az új Focus vezetője akadálytalanul váltogathat az érintőképernyő és a hangvezérlés között, és minden eddiginél több fedélzeti rendszert kezelhet, miközben egy pillanatra sem kell elengednie a volánt, vagy elfordítania tekintetét az útról."
Fejlett vezetősegítő technológiák
Az új Focus az első Ford, amelyben már elérhető az új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológia, ami segít az autót a többi járművel párhuzamosan beállítani. A jelenlegi Focusban jelent meg a párhuzamos parkolást megkönnyítő Aktív Parkolóasszisztens, ami egy gombnyomásra ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd pedig bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. Az új Focus rendszerét két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes. Az extra szenzorok révén a Ford olyan technológiákat is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről:
- A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben a Focus kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a közeledő járműre
- A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a merőleges parkolóhely elhagyását. Miután a vezető meghatározta, hogy balra vagy jobbra szeretne kiállni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált.
Az új Focusban most először válik elérhetővé a Ford MyKey technológiája. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot - jellemzően a fiatal autóvezetők számára -, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer megakadályozza a biztonsági technológiák kikapcsolását, így az Elektronikus Stabilitásprogram és a koccanásos baleseteket megelőző vagy mérséklő Active City Stop mindig aktív marad.
Fény az éjszakában
A továbbfejlesztett Adaptív Fényszórórendszer ezentúl még jobban az úttest vonalvezetéséhez igazítja az új Bi-Xenon fényszórók fénycsóváit. A rendszer az autó környezetének fényviszonyait és az esetleges útakadályok helyét felmérve módosítja a fénysugár beesési szögét és erősségét, méghozzá hétféle beállításban, amelyek az autó sebességétől, a kormány elfordításának mértékétől és az útakadály távolságától függően változnak. Nagy sebességnél, például autópályán a fényszórók hosszabb és egyenesebb fénycsóvát bocsátanak ki, hogy a vezető messzebbre lásson; ugyanakkor a városi forgalomban, ahol a sebesség kisebb és az utcai világítás erősebb, a fénysugár lejjebb terül szét, hogy intenzívebben világítsa meg a közvetlenül a jármű előtt húzódó útszakaszt. Ha az autó kis sebességgel kanyarodik, a fénycsóva a kanyaron túli területeket is megvilágítja, így könnyebben láthatóvá válnak a kerékpárosok vagy a gyalogosok. A rendszer nagy sebességű kanyarodáskor a kanyarba irányítja a fénysugarat.
A még jobban uralható és még pontosabban irányítható új Focus magasabb szintre emeli a modell eddig is közmondásos vezetési élményét, amellett pedig - az újonnan bevezetett hajtásláncoknak köszönhetően - több modellváltozata is jelentősen kevesebbet fogyaszt, mint a kifutó modell. A jövőre bemutatkozó, 120 lóerős, 1,5 literes dízelmotorral és PowerShift automata váltóval szerelt fogyasztása 19 százalékkal csökkent a hasonlóan motorizált jelenlegi Focuséhoz képest, míg az ugyancsak jövőre megjelenő, automata váltóval és 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt benzinmotoros változat pedig 17 százalékkal lett takarékosabb.