DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
Egyéb

Fiat: Genfben lép színre a Panda és Freemont Cross

A Fiat a Genfi Autószalonra időzítette két újdonságának: a maguk modellcsaládjában új zászlóshajóként színre lépő Panda Cross és a Freemont Cross modelleknek a világpremierjét. Mindkét újdonság exkluzív, gazdag utasbiztonsági felszereltséget, valamint felülmúlhatatlan kényelmi funkciókat kínál, egyedi és összetéveszthetetlen stílusban tálalva.


 

Új Panda Cross

Az új Panda Cross egy fiatalos, fürge szabadidőjármű, amely könnyedén és otthonosan mozog a városban, ugyanakkor karaktere és felszereltsége magasabb kategóriás, összkerékhajtású szabadidőjárműveket idéz. Jó példa erre az alapfelszerelésként kínált állandó összkerékhajtási rendszer, amely igény esetén automatikusan aktiválódik, hogy az autó vezetője minden helyzetet tökéletesen uralhasson, vagy az a menetstabilizáló rendszer (ESC), amely elektronikus differenciálzár (ELD) funkcióval is bír, és ezáltal plusz segítséget nyújt csúszós útfelületen történő elindulás, illetve haladás esetén.



 



 

A Panda Cross emellett a terepjárás szerelmeseinek további választási lehetőséget is kínál: a Terrain Control programkapcsoló segítségével az aktuális menetviszonyok függvényében háromféle üzemmódban használhatják az összkerékhajtást:



 

- AUTO - a rendszer a tapadási viszonyok függvényében, automatikusan osztja meg a hajtási nyomatékot a két tengely között



 

- LOCK - állandóan aktív az összkerékhajtás, ami optimális megoldást jelent, ha terepen közlekedünk. A rendszer a négy kerék között osztja el a hajtóerőt, és azokat a kerekeket, amelyek megcsúsznak (illetve a többi kereket meghaladó mértékben csúsznak meg), megfékezi, és ezáltal a hajtási nyomatékot a legjobb tapadású kerékhez irányítja át.



 

- HILL DESCENT - ereszkedés-szabályozó funkció különösen meredek lejtők leküzdésére, illetve rendkívül egyenetlen útfelületen történő haladáshoz.



 

A Panda Cross minden részletét úgy alakítottuk ki, hogy a szabadidőjárművekre jellemző stíluselemekkel felvértezett modell azonnal felismerhető, semmivel össze nem téveszthető legyen. Az autó orrának friss megjelenést kölcsönöz az új lökhárító, amelyet bőségesen méretezett, selyemfényű titánszínre fényezett fenékvédő lemezzel szereltünk fel; ennek lyuggatása a Panda jellegzetes "négyszögletes kör" motívumát idézi fel. A jármű terephangulatát jellegzetes, új rajzolatú, ragyogó piros festésű vonószemek erősítik. A lámpatestek is új tervezésűek; köszönhetően a motorházfedélen elhelyezett, a márkajelzés hátteréül szolgáló dekorációval egybeépített fényszóróknak és új ködlámpáknak, valamint a fenékvédő lemezbe beépített, LED technológiát alkalmazó, új nappali fényeknek. Oldalról olyan, jellegzetes stíluselemek határozzák meg az autó megjelenését, mint a markáns, hangsúlyos kerékívek, a Cross márkajelzéssel szerelt védőburkolatok, vagy a fenékvédő lemezre rímelő kidolgozású, új tetősínek. A 15 colos könnyűfém keréktárcsákat öt V-küllős kialakításuk és polírozott felületkezelésük teszi különlegessé. A far nem különben egyedi megjelenést kapott: az új lökhárító fenékvédő betétje az orr kialakításának meghosszabbításaként jelentkezik, a kipufogóvég krómozott, a lámpatesteket átrajzolták. Mindezen részletek együttvéve kivételesen kifinomult megjelenést eredményeznek, dinamikus és mozgékony személyiségről tanúskodnak.



 

Az új Panda Cross bőséges férőhelyet, praktikus, ötajtós kialakítást és tágas, modulárisan átrendezhető belső teret kínál, mindössze 3,7 méteren. Az utastérben egyedi üléskárpitokat, bőrrel vont kormánykereket és sebességváltót, továbbá jellegzetes műszerfal-dekorációt találunk. A gazdag alapfelszereltségből külön említést érdemel az automata klímaberendezés, a Blue&Meâ„¢ funkcionalitású, kormányról vezérelhető, MP3-kompatibilis CD-rádió, az egyedi 15 colos könnyűfém keréktárcsák, a motoros mozgatású külső visszapillantó tükrök, a magasságában állítható vezetőülés és a négyévszakos, 185/65R15 méretű gumiabroncsok.



 



 

A felárért megrendelhető tételek listája nem kevésbé lenyűgöző. Kiemelt figyelmet érdemel az innovatív városi fékszabályozó rendszer (City Brake Control), amely elnyerte az Euro NCAP Advanced 2013 díjat. A városi fékrendszer felismeri a Fiat előtt lévő akadályokat vagy más járműveket, és amennyiben a vezető nem reagál, a rendszer önműködően fékez; hogy ezzel elkerülje a balesetet, vagy enyhítse annak következményeit. A City Brake Control 30 km/óra sebességig működőképes.



 

A Panda Cross kétféle motorral rendelhető: a 80 HP lóerős 1.3 MultiJet II turbódízellel, valamint a 90 lóerős 0.9 TwinAir Turbo benzinmotorral, amely különleges, rövidebb első fokozattal szerelt, hatfokozatú sebességváltót kapott. Mindkettő erőforrás alapkivitelben kínálja a Start&Stop funkciót, és mindkettő nagyobb teljesítményre képes, mint a normál Panda 4x4 fedélzetén. A Panda Cross terepalkalmasság terén is felülmúlja az alapját adó Panda 4x4 modellt: 24 fokos első és 33 fokos hátsó terepszögével, valamint nagyobb, egyedi mintázatú, 185/65R15 méretű, négyévszakos abroncsaival a Panda Cross meglepő teljesítményre képes terepen, és kiemelkedő kényelmet biztosít az országúton.



 

A Panda Cross jellegzetes karaktere, kompakt mérete és mozgékonysága magára vonja a figyelmet a városi forgalomban, ugyanakkor kiemelkedő terepalkalmasságával a kalandot kereső, természetkedvelő vásárlók fejét is elcsavarja. Ráadásul a Panda Cross dinamikus és kényelmi jellemzői révén tökéletesen alkalmas akár hosszú utazásokra. Ez nem kis részben a kipróbált felfüggesztésnek köszönhető: a Panda Cross első MacPherson rugóstagját hátul egy kifejezetten összkerékhajtáshoz kifejlesztett, csatolt lengőkaros szerkezet egészíti ki.



 

Az új Panda Cross idén ősztől kapható a legnagyobb európai piacokon; a bevezetés alkalmával különleges, háromrétegű, narancsszínű fényezéssel.



 



 

Új Freemont Cross

A svájci autókiállítás másik sztárja az új Freemont Cross, a Fiat szabadidőjárművének csúcskivitele. Miközben a Freemont azokat a potenciális vásárlókat szólítja meg, akiket lenyűgöznek az új fejlesztések, valamint tökéletes egyensúlyra törekednek a funkcionalitás és a formaterv között, a modell természetközeli személyiségét kihangsúlyozó Cross variáns különösen érdekes lehet azok számára, akik mindig a saját útjukat szeretnék járni, távolságtól és körülményektől függetlenül. A Freemont Cross vadonatúj, platinakróm betétes első és hátsó lökhárítóinak, fényes fekete hűtőmaszkjának, ötküllős, 19 colos Hyper Black keréktárcsáinak, valamint platinakróm színű küszöbtoldatainak köszönheti robusztus, karakteres megjelenését. Az első és hátsó lámpatestek fekete kerete még vakmerőbb személyiséggel ruházza fel a Freemont Cross modellt, kihangsúlyozva, hogy az készen áll az ismeretlen meghódítására.



 

A Fiat Freemont Cross exkluzív belső terében új bőrüléseket találunk, sportos hálós betétekkel és világosszürke díszöltésekkel. A felületek Liquid Graphite árnyalatúak, emellett olyan tételek gazdagítják az alapfelszerelést, mint a 8,4 colos UConnect érintőképernyős rendszer műholdas navigációval és tolatókamerával, vagy a hat hangszóróval, 368 W teljesítményű erősítővel és mélynyomóval szerelt, prémium Alpine audiorendszer. És ez még nem minden: a Freemont Cross alapkivitelben kínálja a fűthető, motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket, a hat légzsákot, a megvilágított pohártartókat, a kulcs nélküli nyitást és a nyomógombos motorindítást, továbbá a kormányról kezelhető audiorendszert és sebességtartó automatát.



 

A Fiat Freemont ügyfelei kedvük és igényeik szerint alakíthatják ki az autó belső terét, hála a harminckét lehetséges ülésbeállításnak és az utastér különböző pontjain kialakított, több mint 20 tároló alkalmatosságnak - utóbbiak összesített kapacitása eléri a 140 litert, azaz egy tipikus városi kisautó csomagterének méretét. A második és harmadik sori ülések lehajtásával mintegy másfél köbméteres csomagtér alakítható ki.



 

Az új csúcsváltozat kétféle motorral rendelhető. A 140 lóerős 2.0 MultiJet II dízelmotorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó és elsőkerék-hajtás társul, míg a 170 lóerős 2.0 MultiJet II választhatóan kézi sebességváltóval és elsőkerék-hajtással, vagy hatfokozatú automata sebességváltóval és aktív AWD összkerékhajtással rendelhető meg.



 

Az aktív AWD rendszer olyan állandó összkerékhajtás, amelynek elektronikus vezérlő egysége érzékelők segítségével ellenőrzi a négy kerék tapadását, és eldönti, hogy mikor szükséges hajtóerőt juttatni a hátsó tengelyre. Az elektronikus rendszer az elektronikus vezérlésű tengelykapcsoló (ECC) alkalmazásával modulálja a hajtóerő átvitelét; ez a tengelykapcsoló csak szükség esetén lép működésbe, ami mérsékelt üzemanyag-fogyasztást eredményez.



 

Az új Freemont Cross 2014 őszén jelenik meg a Fiat európai bemutatótermeiben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: