Az új Audi TT elején a vízszintes vonalak dominálnak, Singleframe hűtőrácsa széles és lapos rajzolatú. A motorházfedélen V-alakban két határozott kontúrvonal húzódik. Újszerű a négy karika elhelyezése is, amelyek ezúttal a motorházfedél közepén, az R8 modellekkel egyértelmű rokonságra utalva kaptak helyet.
A nagyméretű légbeömlő nyílásokat bordák tagolják. A fényszórók szintén e motívumot ismétlik, s elválasztó bordák osztják meg őket, amelyek a nappali menetfényt sugározzák. Extrafelszerelésként a fényszórók LED technikájú vagy az iránymutató Mátrix-LED kivitelben is rendelhetők, utóbbi esetben a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő.
Az új kupé számos részletében az első generáció klasszikus dizájnját idézi. A küszöb kontúrja erőteljes fénytörési élt formáz, a széles kerékjáratok sajátos geometriai alakzatokat alkotnak. Az első közülük a motorháztető fúgáját is áttöri, a fedél vonala egyébként tornádóvonalként folytatódik az ajtón keresztül egészen a farig. Az utastér lapos üvegezett felülete ("üvegház") szintén önálló geometriai test benyomását kelti. Az enyhe töréssel ("knick") futó C-oszlopok nyomán a TT erőteljes és atletikus hatást kelt, további feszültséget kölcsönözve megjelenésének.
Hátul szintén vízszintes orientáltságú vonalak emelik ki a TT sportos szélességét. A hátsó lámpatestek bordái a fényszórók hasonló motívumaira rímelnek. A hátsó lámpák folytonos világítási képe az Audi további újdonsága, köztük a karcsú sávként húzódó harmadik féklámpa biztosít összeköttetést. A kipufogórendszer mindegyik motorváltozatnál a diffúzorba integrált két nagyméretű, kerek végcsőben zárul. A TTS, mint az Audi minden S-modellje, négy végcsövet kap.
Utasterében szintén a könnyed, szinte lebegő vonalvezetés emeli ki az új Audi TT letisztult sportautó-karakterét. A középkonzol és az ajtókárpitok folyamatos, egymással harmonikus összhangban álló formákat alkotnak. Felülről rátekintve a műszerfal leginkább repülőgépszárnyra, míg a klasszikus TT-elemként kerek légbefúvó nyílások - amelyek a légkondicionáló berendezés kezelőelemeit is rejtik - a sugárhajtóművekre emlékeztetnek. E mesteri megoldás, illetve az Audi virtual cockpit által kiváltott központi MMI-képernyő elhagyásával a tervezők megkapóan karcsú architektúrával formálhatták meg a műszerfalat.
Az Audi TT vérbeli dizájn-ikonként harmadik generációjában is kívül és belül egyaránt következetesen továbbfejlesztve, izgalmas sportautóként mutatkozik be. Különösen feltűnőek karakteresen éles vonalai, amelyeket kimondottan dinamikus és precíz kidolgozás jellemez. A felületek sajátos összjátéka a teljes karosszérián különös feszültséget teremt.