A BMW 6-os sorozatának jelenlegi, harmadik generációja nagyban hozzájárul a BMW Group sikereihez: csak a tavalyi évben mintegy 26 000 darabot értékesített belőle a bajor gyártó világszerte. 2013 márciusában a BMW a dingolfingi üzemben beindította csúcsteljesítményű, négyajtós luxuskupéja, a BMW M6 Gran Coupé sorozatgyártását, amely a legendás BMW M filozófia legkiemelkedőbb képviselője.
A BMW 6-os sorozatát nagy hagyomány fűzi a dingolfingi gyárhoz: 1978 nyarán a gyárban kezdődött el a BMW 635 CSi gyártása, amit nem sokkal később a BMW M635 CSi gyártása is követett, ami 255 km/órás végsebességével akkoriban a BMW történetében valaha gyártott leggyorsabb négyüléses modellnek számított. Amikor pedig a 6-os sorozat első generációjának utolsó darabja is legurult a gyártósoráról, már tudni lehetett, hogy a luxuskupék sikersorozata folytatódni fog: néhány hónappal később a létesítményben beindult a BMW 850i gyártása. A sportos kupét ezt követően közel tíz éven át gyártották Dingolfingban.
2003-ban, tizennégy évvel azután, hogy a 6-os sorozat első generációjának gyártása véget ért, a nagy sikerű BMW kupé visszatért: a BMW 645 Ci modellel a dingolfingi gyár megkezdte a luxuskupék második generációjának gyártását. A Coupé, Cabrio, Gran Coupé és mindezek M változataiból álló széles modellpalettának köszönhetően a BMW 6-os sorozat darabszáma időközben több mint duplájára növekedett. "Minden egyes modellünk egy-egy ügyfelünk személyes vágyát testesíti meg. Ezzel, a Dingolfingban gyártott kilencmilliomodik modellel az önök vágyait keltettük életre" - mondta Robert Küssel, a BMW dingolfingi gyárának vezetője, amikor szombaton átadta az ünnepi BMW M6 Gran Coupé kulcsait új tulajdonosainak, Dirk és Heidi Schulz-nak, akiket a jubileumi alkalomból a dingolfingi gyár egyes területein is körbevezettek pénteken. "Nagy megtiszteltetés számomra, hogy én lehetek a Dingolfingban készült kilencmilliomodik modell tulajdonosa. Őszintén gratulálok a BMW-nek ehhez a gyönyörű autóhoz, amely véleményem szerint a sokoldalú termékpaletta összes modellje közül a legszebb" - nyilatkozta Dirk Schulz az autóátadási ceremónián.
A Hamburgban élő üzletember hosszú évek óta életre szóló, szoros kapcsolatot ápol a márkával: első BMW-jét 1977 májusában vásárolta. "Egy hófehér, 2.8 literes motorral szerelt 5-ös BMW volt. Azonnal megvettem, ahogy bemutatták a kereskedésben" - emlékszik vissza. Dirk azóta számos 3-as és 5-ös BMW-t vezetett sajátjaként, de egy BMW 750 iL, egy BMW 635 CSi és egy BMW 645 Ci is állt már a garázsában. Ráadásul amint meglátta a BMW Z1 tanulmány változatát, elhatározta, hogy övé lesz az első sorozatgyártott példány. A jubileumi BMW M6 Gran Coupé mellé pedig hamarosan egy BMW i8 is beparkol az üzletember garázsába. "Valósággal lenyűgözött az i8 tanulmány modellje, a BMW Concept Vision, amit amint megláttam, tudtam - ahogyan anno a Z1 esetében is -, hogy enyém lesz az első szériagyártott modellek egyike. Az elsők között voltam, amikor 2010 októberében rendeltem egyet belőle" - mondta a boldog tulajdonos.
A dingolfingi gyár a BMW Group egyik legnagyobb autógyártó üzeme, amelyben körülbelül 18 500 ember dolgozik a BMW 3-as, 5-ös, 6-os és 7-es sorozat modelljein. A gyárban 2013-ban több mint 340 000 járművet gyártottak. A BMW Group zászlóshajójának számító BMW M6 Gran Coupé kizárólag a bajor gyártó dingolfingi üzemében készül, 2013 márciusa óta. A BMW 4-es Gran Coupé sorozatgyártásának 2014. márciusi beindításával a Dingolfingban gyártott modellek száma ötre, a gyártósorról leguruló különböző modellváltozatok száma pedig tizenhétre nő. Robert Küssel elmondta: a dingolfingi gyár az autóipar egyik legrugalmasabb létesítménye a világon.