A Citroen tehát a következőkkel készül a 2014-es Genfi Autószalonra:
- Két vadonatúj modell, amelyek tökéletesen megtestesítik azt a radikális változást, amely a CITROËN modellkínálatát mostantól kezdve meghatározza. A változás lényege egyszerű és világos: még több dizájn, még több kényelem, még több hasznos technológia, még több takarékos megoldás.
- Az új irányvonal első képviselője a Citroen C4 CACTUS, amely a hagyományos kompakt szedánok alternatívájaként üdítően eredeti megoldásokat kínál. A Genfi Autószalonon a márka az új modellből máris kiállít egy speciális változatot is, amely a C4 CACTUS Aventure névre hallgat.
- A másik világpremier az új Citroen C1 nevéhez fűződik.
- A két újdonságon kívül bemutatkozik a Citroen C5 Cross Tourer, a népszerű limuzin új modellváltozata, természetesen Hydractive III+ felfüggesztéssel.
- Nem marad ki a márka két már kapható újdonsága, az új C4 Picasso és Grand C4 Picasso sem, amelyekből a bevezetés óta eltelt valamivel több mint fél év alatt már 72.000 darab kelt el.
- A DS modellcsalád, amely a hagyományos prémium kategória alternatívájaként arat osztatlan sikert világszerte.
- A család új tagja a nemzetközi piacokon a DS 5LS, a tekintélyes és elegáns felső kategóriás limuzin, amely Kínában, a shenzeni üzemben készül.
- A "régi" családtagok: a DS3, a DS3 Cabrio, a DS4 és a DS5 az érzékien elegáns Faubourg Addict kivitelben jelennek meg a Citroen standján.
- Hozzájuk csatlakozik a DS3 Cabrio Racing, a dögös-sportos Racing és a sikkes-hangulatos Cabrio szerelemgyereke.
- A DS4 idei újdonsága az opcióként rendelhető kétszínű fényezés, a DS5 pedig az új BlueHDi motorral és megújult futóművel érkezik.
Technológiai újdonságok:
- Az új motorváltozatok megőrzik a bevált vezetési élményt és hatékonyságot, ugyanakkor környezetvédelmi szempontból tovább fejlődnek, hiszen megfelelnek a majdani Euro6 előírásoknak.
- A benzines választék újdonsága a Pure Tech Turbo motorcsalád első tagja, a C4-ben bemutatkozó e-THP 130, amely az előző generációhoz képest 23%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és ugyanennyivel alacsonyabb a CO2-kibocsátása is.
- A dízelmotoroknál bővül a BlueHDi család, amely a piac jelenlegi legmodernebb technológiájával minden eddiginél hatékonyabban semlegesíti a motorból kijutó nitrogén-oxidokat és tovább csökkenti a CO2-kibocsátást is. A technológia a márka több modelljében és több motorváltozatban is megjelenik: érkezik a DS5 BlueHDi 120 (CO2: 102g/km), a DS5 BlueHDi 180 (CO2: 114g/km) és a C4 CACTUS BlueHDi 100 (CO2: 82 g/km).
- A technológiai offenzíva szerves részeként a Citroen továbbra is aktív szereplője a világ autósportjának. A raliban szerzett nyolc konstruktőri világbajnoki cím után az idén debütál a márka gyári csapata a FIA túraautó-világbajnokságában, ezért a Genfi Autószalon standjának kiemelt vendége lesz a Citroen C-Elysée WTCC.