A California T számos fejlesztésen esett át, miközben sikeres jellemvonásait megőrizte, mint például a 2+ koncepció, elegáns utastér, valamint lenyitható keménytető (RHT) amely a sikkes coupé-t 14 másodperc alatt egy kifinomult nyitott kabrióvá változtatja.
A modell új technikai megoldásai között fontos szerepet tölt be a vadonatúj 8 hengeres turbómotor. Maranello mérnökei egy teljesen új erőforrást építettek, amely kiváló teljesítményével, kirobbanó gyorsulásával és élénk hangzásával egyedülálló a turbómotorok között.
Ez az első alkalom, hogy olyan turbómotort sikerült fejleszteni, amely biztosítja az azonnali válaszreakciót, és szívómotorhoz hasonló nyomatékgörbéje van az adaptív töltőnyomás szabályzónak köszönhetően.
A közvetlen befecskendezésű, 3855 cm3 8 hengeres turbómotor az autó orrába került beépítésre, az első tengely mögé, az alváz lehető legalacsonyabb pontjára. Teljesítménye 560 lóerő 7500-as fordulaton, (145 LE/l literteljesítmény, amely egyedülálló a kategóriában) maximális forgatónyomatéka pedig 755 Nm. Számok, amelyeknek a California T kiemelkedő gyorsulását köszönheti, 0-100 km/h sebességre való felgyorsulásra csupán 3.6 másodpercre van szüksége.
Ahogyan a Formula 1-ben is az idén, a turbó megoldást az üzemanyag-fogyasztás- és a CO2 kibocsájtás csökkentésének érdekében használták fel. Az előző modellhez képest az üzemanyag-fogyasztás körülbelül 15 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a teljesítmény 70 lóerővel és a forgatónyomaték 49 százalékkal növekedett. A károsanyag-kibocsájtás 250 g/km, amely 20 százalékos csökkenést jelent az elődmodellhez képest. A California T motorja számos más Formula 1-es megoldással gazdagodott; alacsony ellenállású turbólapátok, az azonnali gázreakció érdekében.
Az egyik legnagyobb kihívást a California T tervezésének esetében a Ferraritól már megszokott kirobbanó, intenzív motorhang elérése okozta. A várt eredményt az aprólékos tervezésnek és az alkatrészek gyártástechnológiájának köszönhetjük, mint például a síkban elhelyezkedő főtengely, háromrészes öntött kipufogócső és turbóház. A motor erőteljes hangot hallat mind a beszívó mind pedig a kifújó fázisban, amely hangzás a fordulatszám növekedésével erőteljesebbé válik.
A California T vezetés közben valódi sportautóként viselkedik, köszönhetően a direkt kormányzásnak és a pontosabb visszajelzéseknek, amelyet új kormányművel és futóműbeállítással értek el. Új rugóstagok és a legújabb generációs Magnaride lengéscsillapítók (50%-al gyorsabb reakcióidő) kombinálva gyorsulásérzékelőkkel egyszerre komfortos, de mégis nagyon precíz vezetési élményt nyújt.
A California T ezen felül tartalmazza a legújabb generációs F1-Trac menetstabilizáló szoftvert, amely biztosítja a maximális gyorsulást kanyarból kifelé ezzel is erősítve a California sportautó mivoltát. A California T felépítése, kezelőszervei és az új V8-as motor garantálja az intenzív vezetési élményt akár nagy sebességű élményautózásról, akár könnyed autózásról van szó.
A CCM3 karbon-kerámia fékrendszer is extrém teljesítményre van tervezve. A fékrendszerbe integrált ESP 8.0 vezérli a sport-ABS-t, a fékút 100 km/h-ról 0 km/h-ra 34 méterre csökkent.
Különleges figyelmet fordítottak a dizájn kialakításakor, hiszen figyelembe kellett venni a kifutó modell külső méreteit, mégis teljesen új karakter létrehozása volt a cél. Az elegáns arányokat a Ferrari Styling Centre és a Pininfarina studio közösen alkotta meg, és egy hamisítatlan orrmotoros Ferrari formát sikerült alkotni. A California T orrát és oldalsó részét a 250 Testa Rossa ihlette, míg a kompakt, erőtől duzzadó hátsó rész megrajzolásánál az aerodinamikailag előnyös formát valósították meg. A California T utasterének tervezésekor elsődleges szempont volt az ergonómiai tökéletesség, illetve az, hogy egyszerre árasszon magából melegséget és kifogástalan minőséget. A rendelkezésre álló tér rugalmasan beosztható, hiszen a csomagtartó és az utastér között lehajtható hátsó üléssel növelhető a csomagtér, akár lenyitott tető esetén is.
A kezelőszervek központi eleme a Ferrari kormány, amelyre integrálták az összes vezetéshez szükséges kapcsolót. A TPE elnevezésű turbónyomásmérő a műszerfal közepén helyezkedik el. A TPE érintőképernyős megoldásán keresztül különböző adatokat jeleníthetünk meg az új motor teljesítményével kapcsolatban. Az új Californiában mutatkozik be az újgenerációs Ferrari multimédiás rendszer, amely nagyfelbontású 6.5" méretű érintőképernyővel rendelkezik.
A California T a genfi autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek márciusban, de a mai naptól megtekinthető online a www.ferrari.com weboldalon. Az új modell két bemutatószíne a Rosso California, amely egy új sötétpiros szín, a klasszikus Ferrarik által megihletve, illetve a Blu California, amely az autó elegáns vonalait emeli ki.