Amerikában már idén ősszel, Európában, így hazánkban is jövőre a márkakereskedésekbe kerülő új Mustang tavaly december 5-én mutatkozott be, s azóta mindenütt lelkes fogadtatásra talált; az árverés végeztével ez az autó is nagy eséllyel a gyűjtők által hatalmas összegekért megvásárolt Mustangok népes táborát gazdagítja majd. Az első eladott 2015-ös Mustang GT 2008 óta a negyedik különleges izomautó, amit a Ford árverésre bocsátott, s az aukcióból származó bevételt a vállalat az 1-es típusú cukorbetegség világméretű kutatásával foglalkozó JDRF alapítvány számára ajánlja fel. A Ford 1983 óta támogatja a JDRF munkáját.
Az árveréseken értékesített legdrágább Mustangok sorában olyan izgalmas modellváltozatok szerepelnek, mint az első 2012-es Ford Mustang Boss 302 Laguna Seca, a 2009-es Ford Mustang Cobra Jet prototípus, vagy az ezer darabos limitált szériában gyártott 2008-as Ford Mustang Shelby GT500KR sorozat első példánya. A Mustang közel 50 éve a szabadság és a függetlenség szimbóluma, ezért a Ford számára természetes, hogy az új Mustangból származó bevétellel hozzájáruljon mindazok kötetlenebb életviteléhez, akik cukorbetegségben szenvednek. A hatalmas összegekért elkelt Mustangok közt ugyanúgy találunk oldtimereket, mint modern változatokat, utcai autókat és versenygépeket, tanulmányautókat és prototípusokat. Az első 2015-ös Mustang mellett egy másik híres gép is feltűnik majd a Barrett-Jackson árverésén, hiszen áprilisban a "Need for Speed" című filmben szereplő egyedi kialakítású 2014-es Mustang GT kerül kalapács alá. Ha összeadjuk a 10 legdrágább Mustang elárverezéséből származó bevételt, akkor közel 7,6 millió dolláros összeget kapunk, amiből több mint 1,7 millió dollár került a nonprofit szervezetekhez:
1. 1967-es Ford Shelby GT500 Super Snake fastback 1,3 millió dollár, Mecum, Indianapolis, 2013. május Ezt a különleges GT500-ast a Le Mans-győztes GT40 versenygép 7,0 literes V8-as motorja hajtotta. Sajnos az 1967-ben megállapított 8000 dolláros új ár túl magasnak bizonyult, ezért az eredetileg tervezett 50 darabos szériát nem gyártották le; így az egyetlen prototípusként elkészült autó lett minden idők legdrágábban eladott Mustangja.
2. 1967-es Ford Mustang Eleanor kupé a 2000-ben leforgatott "Tolvajtempó" című mozifilmből 1,07 millió dollár, Mecum, Indianapolis, 2013. május 1964 óta a Mustangok több mint 3200 alkalommal szerepeltek különböző tévé- és filmprodukciókban. A "Tolvajtempó" című film átépített autója nyomán számos replika született az elmúlt évek során, s a filmsztárrá vált Mustangok közül ez a jármű tartja az árrekordot.
3. 1965-ös Ford Shelby GT350R fastback 990.000 dollár, RM Auctions, Monterey, Calif., 2012. augusztus Az GT350 első modellévében a Shelby American mindössze 34 versenyváltozatot épített ebből a gépből, és ez az egyik legeredetibb állapotú példány, hiszen versenynaplója szerint mindössze 4900 mérföldet (7900 kilométert) futott.
4. 1969-es Ford Shelby GT500 kabrió 742.500 dollár, Barrett-Jackson, Scottsdale, Ariz., 2008. január A Carroll Shelby által átépített Mustangok mindig többet érnek, az olyan autó viszont igazi ritkaságnak számít, amit Mr. Shelby személyesen használt. Az 1960-as évekből mindössze két olyan autó maradt fenn, amelyekkel Shelby éveken át közlekedett; az egyik ez a vörös fényezésű, 1969-es GT500 kabrió, a másik pedig a legelső Cobra. Shelby több mint 70.000 mérföldet (112.000 kilométert) utazott GT500-asával, mielőtt az autó 2008-ban árverésre került.
5. 2007-es Ford Shelby GT500 Mustang kupé No. 001 648.000 dollár, Barrett-Jackson, Scottsdale, Ariz., 2006. január A vadonatúj 2007-es Shelby GT500 Mustang kupé első példánya 600.000 dollár bevételt jelentett a Carroll Shelby Gyermeksegítő Alapítvány számára. Bemutatása idején az 500 lóerős GT500 volt minden idők valaha épített legerősebb Mustangja.
6. 1969-es Ford Mustang Boss 429 Sportsroof kupé 605.000 dollár, Barrett-Jackson, Scottsdale, Ariz., 2007. január A legmagasabb áron elkelt Boss 429-es azon 50 autó egyike volt, amelyekbe a ritka 820-S NASCAR versenymotort építették be.
7. 2007-es Ford Shelby GT Mustang kupé 600.000 dollár, Barrett-Jackson, Scottsdale, Ariz., 2007. január A Ford és a Shelby által 2006-ban a Herz autókölcsönző számára gyártott, limitált szériás Shelby GT-H modellre épülő Shelby GT ötfokozatú manuális váltóval készült - szemben a kölcsönzési célokra készített változatokkal, amelyekben automata sebességváltó működött. Az első legyártott példány értékesítéséből származó bevételt a Carroll Shelby Gyermeksegítő Alapítvány kapta meg.
8. 2008-as Ford Mustang Shelby GT500KR kupé 550.000 dollár, Barrett-Jackson, Scottsdale, Ariz., 2008. január A King of the Road (Az Utak Királya) kupé első elkészült példányát a Ford ajánlotta fel árverésre a Fiatalkori Cukorbetegséget Kutató Alapítvány (JDRF) javára.
9. 1969-es Ford Mustang Boss 429 Sportsroof kupé 550.000 dollár, Mecum, Monterey, Calif., 2013. augusztus Bár olcsóbban kelt el, mint a 2007-ben eladott Boss 429, ez az eredeti állapotú, V8-as big blockkal szerelt drag-versenyautó is sokat ért - annál is inkább, mert mindössze 902 mérföldet (1451 kilométert) futott, és ülésein még az eredeti gyári védőfólia is ott volt.
10. 1965-ös Ford Shelby GT350 Supercharged fastback 528.000 dollár, RM Auctions, Amelia Island, Fla., 2007. március Ez az egyedülálló Shelby prototípus, az 1965-ös GT350 olyan formai elemeket (új oldalsó légbeömlőket és Thunderbird hátsó lámpatesteket) hordozott, amelyek az 1965-ös sorozatgyártású változaton is megjelenhettek volna. A legizgalmasabb részek azonban a motorháztető alatt találhatók, hiszen a 4,7 literes V8 teljesítményét Paxton/McCulloch kompresszor növelte 306 lóerőre.
Dicséretben részesül még az 1968-as Shelby EXP 500 "œGreen Hornet" is, ami 2013 januárjában tűnt fel a Barrett-Jackson árverésén. E kísérleti prototípus ára a licit során 1,8 millió dollárig emelkedett, ám mivel ez az összeg nem érte el a megállapított minimálárat, az autót nem adták el. Ez a jármű egyedülálló volt a maga korában: a Shelby American mérnökei üzemanyag-befecskendezővel szerelték fel a motorját, s az autóba hátsó tárcsafékeket és független hátsó futóművet építettek.
A 2015-ös Ford Mustang
A vadonatúj Mustang a legendás izomautó legfejlettebb változata. A ferdehátú és kabrió változatban gyártott autó új, formás karosszériája olyan világszínvonalú motorokat rejt, mint az új, turbótöltésű, 2,3 literes EcoBoost® egység, vagy a 426 lóerős, 5,0 literes V8-as blokk. A legmodernebb csatlakozási rendszerek mellett a Mustang fejlett vezetősegítő berendezéseket, versenypálya-kiegészítőket, startvezérlést és sok egyebet kínál.