Talán az a legérdekesebb hír, hogy az új alapokra épített egyik autó a BMW Z4 utódja lesz. A legújabb pletykák szerint az alapvető elrendezés marad, azaz megtartják az orrmotort és a hátsókerék-hajtás. Ugyanakkor jelentősen csökkentik az autó tömegét az i modellekből ismert, nagy sorozatban gyártható karbonszálas vázelemek felhasználásával, így az autó azonos teljesítmény mellett is sokat gyorsulhat a jelenlegi változathoz képest. Egyesek azt is tudni vélik, hogy a BMW összecsukható keménytetős roadstert épít majd, méghozzá a Vision Connected Drive stílusában, és a végeredményt ismét Z3-asnak nevezik majd.
A Toyota állítólag egészen más, fix tetős kupé formatervet készít saját változatához, és a saját hibrid hajtásrendszerét használja majd, de az alapstruktúra ugyanaz lesz, közös vázszerkezettel és főegységekkel. Persze a japán modell is legalább annyiba kerül majd, mint a Z4-utód, azaz jóval drágább lesz, mint a GT86 - alighanem a sokat emlegetett Supra-utód valósulhat meg a közös műszaki alapokon.
Arról egyelőre nincs biztos információ, hogy mikor készülhet el a két sportkocsi, de a Z3-Z4 sorozat modellváltási periódusát ismerve 2016 előtt aligha számíthatunk a megjelenésére.