Észak-Amerika talán a Nissan legkomolyabb piaca mostanság - nem csoda, hisz itt már nem hátrány japán gyártónak lenni, mint Kínában, de nem is kényszerűlnek megcsonkított modellválasztékot kínálni, mint Európában. A nálunk már csaknem feledésbe merült Maxima típusjelzés odaát egy lendületes formájú V6-os nagykocsit jelöl, amely az idén már hat éves. Ha minden igaz, ennek az utódja lehet a Sport Sedan tanulmány majdani szériaváltozata.
Van is hasonlóság a két autó karaktere közt: a tanulmány is nyúlánk, szép arányú négyajtós, tekintélyes méretekkel. A hossza 4,87, a szélessége 1,91, a magassága pedig 1,38 méter. Mindez még nem is volna rendkívüli, de a formai részletek egész megdöbbentőek. A V alakú fényszórók, a dupla keretes hatszög-hűtőmaszk és a sokféle jellegű, hol egymásba forduló, hol élesen találkozó felület miatt a látvány valahogy zavaros, az összhatásban mégis felfedezhető egyfajta egységes koncepció. Ez az autó valóban valamiféle modern szobornak tűnik, amiről még azt is nehéz eldönteni, hogy ocsmány, vagy inkább mesteri.
A méretek mellett a hajtáslánc is a Maxima-rokonság elméletét erősíti. Az autó orrában 3,5 literes, 300 lóerős V6-os dolgozik, amely fokozatmentes automata váltóval együttműködve hajtja az első kerekeket. Emellett a gyáriak csak annyit árultak el a műszaki tartalomról, hogy új elrendezésű futómű van a Sport Sedan alatt.
Aki azt hitte, hogy a Nissan elpuhítja majd a Sport Sedan vonásait, az csalódni fog - legalábbis Andrew Palmer, a márka alelnöke azt mondja, minimális változtatásokkal tervezik piacra dobni. Az efféle ígéreteket pedig már többször is betartotta a Nissan vezetése - például gyártásba merték küldeni a Juke-ot, annak ellenére, hogy a fél világ már tanulmány-korában is döbbenettel vegyes undorral tekintett rá. A Juke ráadásul nagyon bevált a Nissannak, így nincs rá okuk, hogy ne próbálkozzanak a jövőben hasonlóan vakmerő húzásokkal.