DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
Egyéb

Magával ragadó dinamika - Az új SEAT Leon CUPRA

Rabul ejtő dinamika, a legkorszerűbb műszaki megoldások, tetszetős formavilág, mindemellett azonban meggyőző gazdaságosság és zavartalan mindennapos használhatóság - az új Leon CUPRA a lehető legvonzóbb formában testesíti meg a SEAT alapvető értékeit.

Akár 206 kW/280 LE teljesítményével az új CUPRA nem csupán a nagysikerű Leon-család csúcsmodellje, hanem a márka legerősebb sorozatgyártású modellje is, mely egyben a leggyorsabb SEAT is. Az új CUPRA hajtásrendszere és futóműve egyaránt a legmagasabb színvonalon kínálja az élvezetes vezetés és a pontos irányíthatóság élményét. Gazdag felszereltségével és kiemelkedő minőségi színvonalával az új CUPRA különösen kedvező ár/teljesítmény-aránnyal érkezik a piacra. Az új Leon CUPRA már a kezdetektől ötajtós, valamint háromajtós Leon SC CUPRA Sport Coupé kivitelben jelenik meg a kínálatban.

"Új Leon CUPRÁval a SEAT újabb jelentős lépést tett előre. A CUPRA egyéni és nagyteljesítményű autó, amely színvonalas kényelemmel és meggyőző minőséggel ötvözi kifejező dinamikáját" - hangsúlyozta Jürgen Stackmann, a SEAT igazgatótanácsának elnöke. "A vezetés élménye és a vonzó formavilág minden Leon sajátja, ám az új CUPRA immár egészen új dimenziókba helyezi a SEAT fejlesztői szakértelmét. Büszkeséggel tölt el bennünket márkánk új ikonja, amelynek sikerében mindannyian biztosak lehetünk."

Az új CUPRA kiemelkedő menetteljesítményeiről high-tech megoldások egész sora gondoskodik. Ezek csúcsán a teljes egészében új fejlesztésű 2.0 TSI erőforrás áll, kettős befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel. Két változata 195 kW/265 LE illetve 206 kW/280 LE teljesítményt kínál. A legkorszerűbb technikák további példái a DCC adaptív futómű-szabályzás, az első differenciálzár, a progresszív kormányzás, a CUPRA Drive Profile rendszere vagy éppen a már szériafelszerelésként kínált teljes-LED fényszórók.



"Az új Leon CUPRA vérbeli SEAT: az érzelmek és a menetteljesítmény, a formák és a menetdinamika minden egyes kilométeren a vezetés különleges élményével szolgál. A legkorszerűbb technika itt különös pontosság és figyelemreméltó gazdaságosság mellett válik jól érzékelhetővé" - emelte ki Dr. Matthias Rabe, a SEAT  igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. "Az új CUPRA a mindennapokra készült sportautó, amely azonban a versenypályán éppúgy otthon érzi magát, mint a hosszú távú túrák során."

Az új Leon CUPRA bemutatkozásával új fejezet nyílik a sikertörténetben: az első Ibiza CUPRA még 1996-ban jelent meg az utakon, mára pedig a CUPRA modellek a SEAT igazi ikonjaivá fejlődtek. Első ízben készül háromajtós Leon változat CUPRA kivitelben.

Hajtásrendszer - Csúcsteljesítmény "széria felszerelésként"

A CUPRA eleve a kiemelkedő teljesítmény, menettulajdonságok és dinamika szinonimája, az új Leon CUPRA pedig igazán tökéletes módon váltja valóra ezen ígéreteket. A CUPRA 280 az extrafelszerelésként rendelhető kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) a márka új csúcsmodelljeként álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, amihez manuális sebességváltóval is elegendő 5,8 másodperc (Leon SC). Az elektronikusan 250 kilométer/órára leszabályozott végsebesség itt már puszta "formaság". Az igazán széles, 1.750 és 5.300 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig rendelkezésre álló 350 newtonméter maximális forgatónyomaték minden menethelyzetben bőséges vonóerőt biztosít. A 195 kW/265 LE teljesítményű, ám szintén 350 newtonméter forgatónyomatéki csúcsot kínáló CUPRA csupán egy szempillantással lassúbb, a 0-100 kilométer/órás sprint itt manuális sebességváltóval 5,9, a DSG váltóművel pedig 5,8 másodpercet igényel (Leon SC).

Mindennek fényében a Leon CUPRA meglepően gazdaságos. Mindkét teljesítménylépcsőt DSG sebességváltóval 6,4, (ötajtós kivitel és DSG: 6,6 liter), míg manuális váltóművel 6,6 literes átlagfogyasztás jellemzi 100 kilométerenként, amelyhez kilométerenként csupán 149 illetve 154 gramm széndioxid kibocsátása párosul. Utóbbi érték 41 grammal alacsonyabb az előd modell széndioxid-emissziójánál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: