DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
Egyéb

Puritán, sportos és letisztult az új TT utastere

Puritán, sportos és kimondottan a vezetőre összpontosít - új TT modelljében az Audi jelentősen továbbfejleszti utastér-koncepcióját. A 2014. január 6. és 10. között Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállítás alkalmával első ízben mutatja be a négykarikás márka megújuló, s az idei év folyamán a piacra érkező kompakt sportkocsijának utasterét.

"Az első Audi TT mára meghatározó dizájn-ikonná vált, amely második nemzedékében még sportosabb lett, egészen a 360 lóerős, öthengeres TFSI-motoros TT RS plus változatig" - emlékeztetett Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az AUDI AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja: "Új Audi TT modelljeink még inkább átélhetővé teszik majd technikájukat vezetőjük számára, pontosan úgy, ahogyan egy vérbeli sportautóhoz illik. E modellünkkel a fedélzeti elektronikák és connectivity-megoldások új generációja is bemutatkozik."

Ennek szellemében első ízben áll a márka sorozatgyártású modelljében a középpontban az Audi virtual cockpit. A teljes egészében új digitális kombinált műszeregység minden információt közvetlenül a vezető előtt jelenít meg, a központi MMI-monitort is feleslegessé téve. E megoldás kínálta szabadságukkal élve a formatervezők jóval karcsúbb műszerfalat alkothattak, amely megjelenésében is hűen képviseli az Audi könnyűszerkezetes technológiáit. Meghatározó vízszintes vonalai szélességét hangsúlyozzák, miközben egyfajta "lebegő" hatást kölcsönöznek számára.

Letisztult vonalvezetésével és innovatív kezelésével a TT legújabb generációjának utastere szintén teljes egészében új fejlesztésű koncepció. Felülről rátekintve az új műszerfal leginkább a repülőgépek szárnyformáit, míg a klasszikus TT-stílusjegyként ismert kerek légbefúvó nyílások mély beépítésükkel és turbinalapát-mintázatukkal a sugárhajtóműveket idézik. A légbefúvókban kapott helyet a légkondicionáló berendezés kezelőpanelje is. Az ülésfűtés, a hőmérséklet, illetve a légáramlás irányának és intenzitásának szabályzói egyaránt a nyílások tengelyvonalán helyezkednek el, a választott beállítás pedig kisméretű kijelzőkön jelenik meg. A középső légbefúvók alatt jól hozzáférhető, központi elhelyezést nyertek a vészvillogó és a különböző másodlagos funkciók kapcsolói.

Tetszetős, plasztikus grafikáival és nagy részletességgel kidolgozott effektjeivel az Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú TFT-képernyője új mércét állít e területen. A vezető kétféle üzemmódban használhatja a kijelzőt: a klasszikus nézetben a sebesség és a fordulatszámmérő áll a középpontban, míg az Infotainment móduszban kisebb méretben jelennek meg a virtuális műszerek. Az így felszabaduló felület például a navigációs térképek számára kínál optimális helyet.



Az új Audi TT kezelési koncepciójában minden elem egyértelműen a vezetőre összpontosít. A kompakt sportkocsi új multifunkciós kormánykereke alul egyenesített karimájú, küllőit pedig alumíniumhatású betétek szegélyezik. Kapcsolóival és szabályzóival az autó csaknem minden funkciója kezelhető, köztük a legkorszerűbb infotainment-rendszerrel. Az új kezelési koncepció olyan menüstruktúra mentén működik, amelynek intuitív karaktere leginkább az okostelefonok rendszerére emlékeztet, s szabadszöveg-keresőt (MMI-kereső) is kínál. Minden gyakran használt funkció villámgyorsan, mindössze néhány kattintással elérhető, s a teljes kezelési koncepciót egyfajta újszerű "joy of use" élmény jellemzi. A középső alagút konzoljának MMI-terminálja a kormánykerék melletti második kezelőpanelként szintén teljesen áttervezett formában jelenik meg. Az MMI touch érintőfelületén végzett mozdulatokkal például a vezető gyorsan és egyszerűen gördítheti a listákat illetve nagyíthatja a térképeket. A további opciók lehívása is egyszerűbbé vált, négy helyett immár mindössze két gombbal a nyomó-/forgatókapcsoló körül.

Az új Audi TT utasterének újdonságai között említhetők az erőteljesen kiformált oldalpárnákkal és integrált fejtámlákkal készülő, s a sportautókhoz illően alacsony pozícióban beépített S-sportülések is. A támlák oldalának betétjei és hátoldaluk borítása vizuálisan is kiemeli karcsú formájukat, dőlésszög-állításuk pedig kis hurokkal reteszelhető ki. Az S-sportülések oldalpárnái pneumatikusan állíthatók.

Letisztult és feszes vonalvezetésével az utastér tökéletesen visszaadja az új Audi TT alapvetősen sportos karakterét. A tempós kanyarokban az alsócombot határozottan megtámasztó középkonzolt illetve az ajtókárpitokat folyamatosan ívelő, s egymással harmonikus összhangban álló kontúrok határolják. Minden egyes részlet az Audi rendkívül magas minőségi követelményeit és színvonalát sugározza, a sebességváltókar formáitól a pontosan kattanó nyomó-/forgatókapcsolókon át, egészen az Audi virtual cockpit technikájáig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: