Nem is olyan rég, még sokakhoz hasonlóan a számítógép előtt rótta köreit, például azon a pályán is, ahol később a Seat volánja mögött megszerezte első, WTCC győzelmét. Ãgy, a szervezőknek a Race Of Leagues eseményre nem nagyon kellett különösebben csábítgatni, mert régóta tartó baráti, ismerősi körébe visszatérve szállt harcba az Online küzdelmek legjobbjainak java részével. Későbbi értesüléseink szerint nagy esély volt, másik ismert kedvencünk Wéber Gábor részvételére is, de csak úgy, mint a valóságban itt is közbejöhetnek technikai gondok, így rajthoz már sajnos nem tudott állni. És most térjünk át e rövid felvezető után magára az eseményre.
Az eseményen három közösség/bajnokság képviseltette magát. A Formula.hu által is ismert és Kiemelt Partneri kapcsolatban lévő Virtual SimRacing, a GTR-Masters, és a Hungarian Race Online Club. A kiírás alapján 15 perces időmérő állt a versenyzők rendelkezésére, majd kétszer 15 kört kellett megtenni, illetve a második futamra az első 8 fordult, a korábbi, WTCC szabályoknak megfelelően, mindez a BTCC-ből régebbről ismerhető, Rickard Rydell által is vezetett Volvo S850-el. Ez persze a többségből a megjelenésének köszönhetően igen érdekes érzelmeket váltott ki, az élményre viszont nem lehetett panasz. Az időmérő nem hozott meglepetést, a GTR-Masters tarolt. Michelisz Norbi vezetésével az első 4 helyet ők foglalták el, utána a továbbiakban 4 VSR és 2 HROC versenyző állhatott fel a rajtrácsra. Az első futam komoly csatákat hozott, de így utólag megnézve a másodikhoz képest ez csak az előétel volt, a desszert még később várt ránk. Végül az első versenyt a vártaknak megfelelően Norbi zsebelte be, a VSR azonban zárkózott fel. A mi Norbink, Leitner, a 2. míg Roós András az 5. helyen zárt. Ãgéretünk, Báldi Gergő igen szürkén teljesített, "csak" a 7. helyet szerezte meg. A GTR-Masters pici "meggyengülését" az is okozhatta, hogy rögtön a rajtnál egy technikai probléma miatt versenyzőjük, Huszár Norbert, aki mellesleg a 3. helyet szerezte meg az időmérőn, kiállni kényszerült. Senki nem gondolta, de mint leírtam, így lett. Óriási csaták jellemezték a versenyt, illetve kiemelhető szempont volt, hogy a VSR pilótái minden valószínűséggel vérszemet kaptak. Ennek is köszönhető a későbbi siker, ami mellé például párosul a kimagasló csapatmunka és a szükséges versenytempó. A második futamot ugyan ismét egy Norbi nyerte, de nem Michelisz. Leitner ugyan is a WTCC pilótát megelőzve diadalmaskodott, egy csodás előzésnek köszönhetően. Sokan próbálták meg ezt kedvencünkkel, de mint később bevallották, nagyon érződik a világbajnokság feelingje rajta, hisz egy milliméternyi helyet nem hagy és maximális elszántsággal védi pozícióját, úgy azt, ahogy kell. A Roós András, Molnár Dániel, Báldi Gergő hármas végzett mögöttük, így a VSR büszkén könyvelhette el a futamon nyújtott teljesítményét. Az összesített eredmény alapján a VSR 530, a GTR-Masters 404, míg a HROC 265 pontot szerzett. Sajnálatunkra Michelisz Norbival nem sikerült interjút készíteni, de a későbbiekben biztos sor kerül rá. A futamot természetesen felvételről bárki megtekintheti:
Hogy ne maradjunk interjúk nélkül, megszólalt a VSR csapat nagy része. Ãme, néhány mondat, bővebben pedig a VSR.hu oldalon hamarosan:
Báldi Gergő:
Mennyit készültél a versenyre és mennyiben módosult a hozzáállásod miután kiderült, hogy Michelisz Norbert is indul?
A versenyre sajnos keveset tudtam készülni, ez később meg is bosszulta magát. Hatalmasat dobott a motiváción az, amikor kiderült, hogy Michelisz Norbi is jelen lesz, de az időt így sem tudtam visszatekerni, hogy többet gyakorolhassak.
A VSR Formula Masters bajnokságában is versenyezni fogsz ahol a Formula.hu által támogatott csapatban indulsz. Ez egy jó bemutatkozás volt és úgy tűnik a Formula.hu is jól fog járni veled. Mit vársz magadtól a bajnokságban?
A formula-autók nagyon közel állnak a szívemhez, fekszenek is a stílusomnak, így az első helyért szeretnék küzdeni, a lehető legtöbb sikerrel.
Leitner Norbert:
Elég higgadtan szoktál vezetni és viselkedni is. Miután sikerült megelőznöd Michelisz Norbit és megnyerted a versenyt, felment a pulzusod 60 fölé? Sikerült elengedni kicsit magad?
Nem tudom, nem volt vérnyomásmérő a verseny alatt.
A VSR Seat Leon Eurocupban is versenyezni fogsz ahol a Formula.hu által fémjelzett csapatban fogsz menni. Úgy gondolom ez egy jó bemutatkozás volt akár a Formula.hu felé is, hogy jó lóra tettek. Mit vársz magadtól a bajnokságban?
A kupás Seatot még nem próbáltam ki, így látatlanul nem mondanék semmit, de a fő célom az, hogy megnyerjem a bajnokságot.
Roós András:
Hogy tetszett az autó? Mennyire sikerült ráérezned?
Őszintén, nem rajongtam túlságosan az autóért, számomra túl stabil volt - ha lehet ilyet mondani. Persze az utolsó ezredeket nem könnyű kipréselni ebből az autóból sem, de összességében kicsi volt a hibázási faktor. Úgy érzem, hogy elég jól kihasználtam az autó adottságait, főleg a versenyen, szóval nem szenvedtem vele annyira, amennyire számítottam rá az első tesztkörök után.
Mennyire vagy elégedett a saját, illetve a VSR csapat teljesítményével? Máshogy csinálnád, ha még csak szerda lenne?
Megmondom őszintén a saját teljesítményemmel elégedett vagyok, és összességében a csapatéval is. Azonban jó lett volna elől látni olyan embereket, mint Báldi Gergő és Szabó Gábor, azt hiszem ők is fel tudnák venni a versenyt Michelisz Norbival, csak egyszerűen nem állt össze nekik a verseny. Külön kiemelném még Halász Gergőt, aki nagyon sokat dolgozott a beállítással, és persze Leitner Norbit, aki legyőzte Michelisz Norbit. De az egész csapat megdolgozott a sikerért. Nem semmi legyőzni Magyarország egyik legpatinásabb és legerősebb bajnokságát, és úgy vélem, hogy ezzel az összesített sikerrel mi is bizonyítottuk, hogy a VSR is ott van a Masters szintjén.
Molnár Dániel:
A versenyek alatt többször is találkoztál Michelisz Norbival. Volt valami különleges taktikád ellene?
Annyi volt taktikám hogy ne lökjem ki. Nagyon féltem attól, hogy valamit elrontok, véletlenül elküldöm gyufáért és utána az marad meg az emberekben, hogy mekkora szemét a VSR vagy akár Én. Arról kell szólnia az egésznek, hogy jót csatázzunk, élvezzük és megmutatjuk a nézőknek, hogy milyen az, amikor 3 liga legjobbjai feszülnek egymásnak.
Mennyiben változott meg a versenyzéshez a hozzáállásod, amikor az Ő autóját láttad meg a tükörben?
Amikor ellene csatáztunk akkor teljesen elmúlt minden kétely. Nyilván jobban figyeltem rá, mint másra, de amikor az első kanyarba körbeautóztam csak utána gondolkoztam, hogy kit előztem meg. Persze ez az öröm egy körig tartott, Norbi utána visszaelőzött és nem is láttam soha többé, de nekem hatalmas élmény volt. Én nagyon élveztem vele azt a 3-4 körig tartó küzdelmet és szerintem Ő is. Nem lépett ki a játékból célba érés után egyből, még írt pár szót a chat-re, szóval nem volt mérges vagy bármi más.
Mint VSR-es csapatfőnök, mit gondolsz a csapat teljesítményéről az esemény után?
Elmúlt években mindig a VSR-es brigád került ki győztesen az ilyen eseményekből. Ilyen szempontból jó lett volna vinni a régiek hagyományát, viszont tudtam, hogy most nem nekünk kell bizonyítani. Mi csak élvezzük az egészet. A csapat az utolsó pillanatban változott így volt pár feszült pillanat a felkészülés előtt viszont minden jól ment. A hagyomány folytatódik, hiszen nyertünk. Nagyon büszke vagyok a csapatra és mindenkinek köszönettel tartozom, mert együtt értük ezt el. Mindenkire szükség volt.
Ha te is szeretnél versenyezni a nagyok ellen, keresd fel a VSR bajnokságait a vsr.hu oldalon, illetve kedveld a VSR Facebook oldalát: https://www.facebook.com/VirtualSimRacing