Az Intrado egy ultrakönnyű szerkezetre épül, amely különféle fejlett anyagokból áll. Ezeket olyan, forradalmi eljárással rögzítik egymáshoz, amely a jövőben alapjaiban változtathatja meg a gépkocsigyártás folyamatát. Emellett a jármű új generációs üzemanyagcellás hajtásláncot kapott: ez könnyebb és kisebb is annál a rendszernél, amely a sorozatgyártású Hyundai ix35 Fuel Cell modellben teljesít szolgálatot.
Az Intrado az első olyan Hyundai tanulmányautó, amelynek formatervét a márka meghatározó formanyelvének legújabb megnyilvánulása, a Folyékony szobrászat 2.0 ihlette. A Hyundai Motor tervező mérnökei és dizájnerei közötti szoros együttműködés eredményeként létre jött Intradót elsősorban a Hyundai Motor európai K+F központjában, a németországi Rüsselsheimben fejlesztették és tervezték; erre utal a koncepció kódneve is (HED-9, Hyundai Europe Design).
Az Intrado a repülőgépek szárnyának alsó feléről kapta a nevét. Ez az a felület, amely felhajtóerőt termel, lehetővé téve magát a repülést. Ami az Intrado fejlett technológiai tartalmát illeti, az ugyancsak a repülésből merít ihletet: a fejlett anyagok alkalmazásától a szükségetelen tömeg eltávolításán át a teljes mértékben a célszerűség által életre hívott formatervig és a kiváló hatásfokú hajtásláncig.
"A Hyundai Intrado az automobilizmus jövőjébe enged bepillantást, azt a szabadságot és nagyfokú hatékonyságot ragadva meg, amelyet a repüléshez kötünk. Hiszek abban, hogy a mobilitás képes nem csak fizikai, hanem érzelmi kapcsolatokat is teremteni, és ez a tanulmányautó újra felébreszti bennünk a felfedezés örömét. Az Intrado bebizonyítja, hogy a jövő autója egyszerre lehet aktuális és izgalmas" - nyilatkozta Peter Schreyer, a Hyundai Motor Group elnöke és fejlesztési igazgatója.