A Ford múlt pénteken bemutatta az új Mustang-ot: ez a legelső Mustang, amit a modell közel 50 éves története során Európában is forgalmaznak. Az új Mustang-ot a Ford világszintű ügyvezető elnöke, Bill Ford leplezte le a Barcelonában megrendezett különleges "œGo Further" eseményen összegyűlt mintegy 2500 újságíró, márkakereskedő és Ford-munkatárs előtt - s ezzel egyidőben az új modell további három kontinens öt nagyvárosában is színre lépett. A kupé és kabrió változatban készülő új Ford Mustang világszínvonalú teljesítményt és kidolgozást kínál, hűen idézve meg a világszerte legendának számító modell fél évszázados hagyományait.
"œA Ford Mustang minden más autónál jobban megdobogtatja az emberek szívét." - fogalmaz mondta Raj Nair, a Ford csoport globális termékfejlesztési alelnöke. "œA Mustang látványa, hangja és teljesítménye mindenkiben fellobbantja a szenvedélyt, még azokban is, akik sosem vezették. A Mustang tényleg több, mint autó - ez a Ford szíve és lelke."
1964-es bemutatása óta több mint 9 millió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb Facebook-lájkját begyűjtő autó, a Mustang több ezer alkalommal szerepelt filmekben, tévés produkciókban, zenei klipekben és videojátékokban - és nem mellesleg egyike annak a 25 modellnek, amelyeket a Ford a következő öt év során vezet be az európai piacon.
"œTeljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a szabadság és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították." - teszi hozzá Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető elnöke. "œAz új Mustang jól példázza a Ford lendületes termékoffenzíváját: fejlett technológiájú és előremutató jármű, ám mindeközben megőrzi értékes hagyományait, amelyek generációk óta lelkesítően hatnak a Ford vásárlóira."
Az új Mustang fejlesztése során a világszínvonalú teljesítmény, menetdinamika és használhatóság volt a legfontosabb szempont - és persze az, hogy az autó rengeteg modern kényelmi és vezetősegítő technológiát kínáljon.
"œAz új Mustang minden idők egyik legnagyobb várakozással övezett autója, ezért számunkra is felemelő érzés, hogy végre az európai vásárlók is megismerhetik a hamisítatlan Mustang-élményt." - mutat rá Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
Jellegzetesen Mustang
A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé és kabrió változatai hűen tükrözik az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.
"œCsak egy esélyünk van arra, hogy kialakítsuk az első benyomást - ám erre az autóra tényleg elég egyetlen pillantást vetni, hogy azonnal és határozottan megfogalmazódjon az emberben: ez egy Mustang." - magyarázza Moray Callum, a Ford formatervezésért felelős ügyvezető igazgatója.
Az új Ford Mustang legfontosabb formai elemei:
- Alacsony tetővonal és széles kiállás
- Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
- Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
- A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése - új értelmezésben
A Ford Mustang kabrióhoz alapáron többrétegű szigeteléssel kialakított vászontető jár, ami nemcsak elegáns megjelenést biztosít, hanem a kellemetlen zajokat is kiszűri az utastérből. Hátrahajtott tetővel a kabrió előkelően karcsúnak tűnik. A tágas utastér repülőgépeket idéző cockpitján az autós nagyméretű, jól átlátható műszerekről olvashatja le az adatokat, és ergonomikusan elhelyezett, kellemes tapintású kezelőszervekkel vezérelheti az autó berendezéseit. A jármű szélességének és az új hátsó futóműnek köszönhetően az utasok váll- és csípőtere igen tágas, az átgondolt formájú csomagtérben pedig két golfzsák is elfér.
A Mustang-élmény
A Ford Mustang megjelenése, mozgása és hangja egyszerűen zsigeri élmény. A Ford Mustang erőteljes motorválasztéka és remek futóműve további finomhangoláson esett át, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak. A Ford jól ismert, több mint 426 lóerős és 529 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa mellett egy 2,3 literes EcoBoost blokk is megjelenik a kínálatban; a Mustangban a legmodernebb technológiákat meghonosító, vadonatúj, turbótöltésű erőforrás tekintélyes teljesítménye mellé az európai vásárlók által elvárt alacsony üzemanyag-fogyasztás és csekély COâ‚‚-kibocsátás társul.
"œEz az EcoBoost motor pontosan azt a széles, lapos nyomatékgörbét biztosítja, amit a Mustang-rajongók annyira szeretnek, amikor magabiztosan előznek vagy a kanyargós utakon autóznak." - mutat rá Dave Pericak, a Mustang főmérnöke.
A Mustang 2,3 literes EcoBoost erőforrása a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A különleges kialakítású szívócsonk és turbótöltő alkalmazásával a motor a Mustanghoz méltó, több mint 309 lóerős teljesítményt és 407 Nm forgatónyomatékot ad le. Azok az autósok, akik a kényelmes autózás mellett is ragaszkodnak ahhoz, hogy ők uralhassák autójukat, megrendelhetik a kormány mögötti váltófülekkel kiegészített automata sebességváltót.
Egy Mustang az autózás szerelmesinek
Az új Mustang vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét - miközben csökkenti a tömeget -, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz. Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. Az európai alapfelszereltség részét képező 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött mind a 2.3 EcoBoost, mind a V8-as motorral hajtott GT Mustang modelleken nagy teljesítményű fékek lapulnak. A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.
Intelligens technológia
Az új Mustangban számos innovatív technológia segíti az autóvezetőket, több információt, fejlettebb vezérlést és modernebb kapcsolódási lehetőségeket kínálva számukra. Egy kanyargós mellékúton vagy egy versenyhétvégén egyaránt jól jöhet, hogy a középkonzol billenőkapcsolóinak egyetlen érintésével beállítható a kormányzáshoz szükséges erő, a motor gázreakciója vagy a sebességváltó és a menetstabilizáló rendszer működése, az Üzemmódválasztó rendszer segítségével a vezető bármikor az adott helyzethez igazíthatja a Mustang karakterét. A Ford által kifejlesztett, fejlett menetstabilizáló rendszer finomhangolása azt a célt szolgálta, hogy a lehető legmagasabb szintre emelje az új Mustang menetdinamikai képességeit, ugyanez a feladata Nyomatékvektor Szabályozásnak is, ami kanyarodás közben megosztja a motor teljesítményét az egyes kerekek között. Ha pedig az autós egy versenypálya rajtrácsán áll, a Mustang GT manuális sebességváltójának startprogramja mindig sima, egyenletes rajtot biztosít.
A modern vezetősegítő berendezések szérialistáján szerepel a hangvezérlésű és érintőképernyős Ford SYNC, amivel a vezető számos szórakoztató rendszert vezérelhet. A Mustang európai vásárlói a 12 hangszórós prémium hangrendszer mellett a 8 colos színes képernyőhöz csatlakozó navigációs rendszert is megrendelhetik.
A Mustang 50 éve
2014. április 17-én lesz az eredeti Ford Mustang bemutatásának 50. évfordulója. A Mustang továbbra is az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben készül.
"œAz új Mustang megalkotásának első naptól kezdve tisztában voltunk azzal, hogy nem hibázhatunk" - meséli Pericak. "œVadonatúj Mustangot alkottunk; gyors, gyönyörű, kifinomult és hatékony autót, megőrizve azt az ösztönös vonzerőt, amit az emberek évtizedek óta a Mustanggal azonosítanak."