Ezúttal persze nem olyan radikális a látvány, mint a Volvo esetében, amely lényegében egy elöl megfaragott téglatestre emlékeztetett. A Civic kombi csomagtartója nem is túl hosszú, sok ötajtósnak komolyabb a hátsó túlnyúlása - alighanem ezzel magyarázható, hogy a Honda szerint semmivel sem lesz kevésbé versenyképes az ötajtósnál. "Nem jelent kompromisszumot, hogy a Tourert indítjuk. Ugyanaz marad a tengelytáv, az autó súlya, és a futómű is, csak az autó hossza nő meg valamelyest. Két eredményes szezont után a ferdehátúval itt a BTCC-ben, érdekes kihívás lesz biztosítani, hogy Matt és Flash a Tourerrel is ugyanilyen eredményesek legyenek." - mondta a Honda Yuasa csapat vezetője, Peter Crolla. Meglehetősen szerényen fogalmazott, a csapat ugyanis két bajnoki címet gyűjtött az elmúlt két évben.
A Honda részéről érthető, hogy a Tourert igyekeznek előtérbe tolni, hisz Európában ettől a modelltől várják a Civic eladások jelentős növekedését. A versenygépnek persze nincs sok köze az utcai modellhez, hisz a futamokon szereplő Hondákba kétliteres turbómotor kerül - a gyáriak csak annyit árulnak el, hogy bőven 300 lóerő feletti teljesítménnyel - és a többi fődarabot is a verseny-igénybevételhez méretezték.