A Lexus márka védjegyének számító luxus fokozására az új kompakt autó még kifinomultabb külső formatervet, tovább tökéletesített, gazdagabbfelszereltségű utasteret, magasabb szintű vezetési élményt, valamint karakteres, könnyen felismerhető F SPORT modellváltozatot kínál.
KIFINOMULT KÜLSŐ FORMATERV
Az új CT 200h orrát a Lexus "˜orsó formájú"™ hűtőmaszk-dizájnjának legújabb változata díszíti. A hűtőrács első része előbbre került, így az elem még inkább háromdimenziós hatást kelt. Az alsó sarkok kijjebb tolódtak, a "œcsípővonal" pedig alacsonyabban húzódik, kihangsúlyozva a CT 200h mélyre húzott orr-részét és széles nyomtávját.
Az autót oldalról szemlélve szemünkbe tűnnek az új fejlesztésű, 10 küllős, 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint az új cápauszony-tetőantenna. A jármű hátsó részének vízszintes tagolását még inkább erősíti az új formájú lökhárító, amelynek feketére színezett alsó eleme az autó alacsony tömegközéppontjára és stabil kiállására irányítja a figyelmet.
Az új CT 200h 11 különféle fényezéssel rendelhető meg, amelyek között új Vörös árnyalat is szerepel. Mindegyik fényezés a karcolásoknak ellenálló, "œöngyógyító" technológiával készül.
TOVÃBB TöKÉLETESÃTETT UTASTÉR-KIALAKÃTÃS ÉS GAZDAGABB FELSZERELTSÉG
Az új CT 200h még kifinomultabb utastere magasabb szintű komfortot biztosít, hiszen nemcsak a látható és tapintható minőség javult, hanem a felszereltség is gazdagabb lett.
A vezető előtt az IS modellsorozatból már ismert új, 370 mm átmérőjű kormánykerék látható. Az Optitron műszeregységhez immár egy 4,2 colos TFT kijelző is tartozik, ami összeköttetésben áll a multimédia-rendszerrel; a képernyő a volánon elhelyezett gombokkal kezelhető.
A központi TFT multimédia kijelző vékonyabb lett, a második generációs RemoteTouchInterface (RTI) pedig új, felhasználóbarát, lenyomható joystick-kal működik.
Az immár a középkonzolon elhelyezett kapcsolókkal is vezérelhetőLexus Media Display és a Lexus Prémium Navigáció rendszerek új funkciókkal, továbbfejlesztett technológiákkal és hatékonyabb hangvezérléssel gazdagodtak.
A világ első bambusz-hangszóró technológiájának köszönhetően tovább javult a Lexusaudiorendszerének hangminősége. A bambuszrostok, a növényi opálszemcsék és a faszén kombinációjából készül a legvékonyabb hangszórómembrán , ami észrevehetően jobb hangminőséget biztosít.
A felszereltséget tovább gazdagítja a Lexus Media Display rendszer tolatókamerája, az Alacsony Guminyomásra Figyelmeztető Rendszer, valamint a Menetstabilizáló és Kipörgésgátlókikapcsoló gombja.
A középkonzol betéteinek színe és ezek kombinációja is változott. A kínálatban egy új, öltésekkel díszített ajtókárpit-kialakítás is szerepel, az ötféle dekorációs betét közt pedig immár a Shimamoku fabetét is megjelenik. A középkonzol kezelőszerveit új, még kifinomultabb fémhatású bevonat díszíti.
Az áttervezett kárpitkínálatban a felfrissített Vörös, Barna és Óceánkék szövetek mellett most az új Topáz Barna bőr is megtalálható.
KATEGÓRIAELSŐ COâ‚‚-KIBOCSÃTÃS
Az emisszió jelentős mérséklésének köszönhetően a 2014-es CT 200h COâ‚‚-kibocsátási értéke a kategória legjobbja. A 16 colos kerekkel szerelt Comfortváltozatok emissziója 6 g/km-rel, 94-ről 88 g/km-re csökkent, míg a 15 colos kerekeken futóEco modellek COâ‚‚-kibocsátása 5 g/km-rel, 87-ről 82 g/km-re esett vissza.
MÉG JOBB ÉS KIFINOMULTABB VEZETÉSI ÉLMÉNY
Az új CT 200h karosszériája merevebb, futóműve fejlettebb lett, s a tökéletesebb aerodinamikának köszönhetően NVH (Zaj, Vibráció és Nyersesség) értékek is javultak, így az autó vezetése még élvezetesebbé vált, s a kabin zajszintje is tovább csökkent.
A karosszéria merevségét több ponthegesztéssel és a ragasztásos technológia széles körű alkalmazásával sikerült növelni.
A merevebb karosszériaszerkezet lehetővé tette a futómű áthangolását. A Lexus mérnökei optimalizálták a rugózás karakterét, újfajta szelepeket alkalmaztak a lengéscsillapítókban, és megváltoztatták a hátsó stabilizátor rúd átmérőjét, így az irányíthatóság romlása nélkül is javult az autó gördülési komfortja.
A hibrid hajtási rendszer áthangolt vezérléssel működik. A motor fordulatszáma immár egyenletesebben, az autó sebességével és a gázpedál lenyomásával összhangban emelkedik, így a jármű vezetésének érzete még jobban hasonlít a hagyományos automata váltós autókéhoz.
A LexusHybrid Drive hajtáslánc magától értetődő zajtalansága mellett a mérnökök nem kevesebb, mint 94 különböző megoldást alkalmaztak az NVH (Noise, Vibration and Harshness) értékek további csökkentésére. A Lexushibridekben elsőként alkalmazott módszer, a szívócsőújszerű kialakítása nemcsak rendkívül csendes működést biztosít, hanem a szívóütem hatékonyságát is növeli.
JELLEGZETES F SPORT DIZÃJN
Az új F SPORT stílus még erőteljesebb kinézettel ruházza fel az autót, és határozottan megkülönbözteti a sportos modellváltozatot a CT 200h sorozat többi tagjától.
Az új, orsó formájú hűtőmaszkon ugyanaz a rácsos mintázat látható, mint az új IS F SPORT hűtőrácsán. Hátul exkluzív tetőlégterelő biztosít még nagyobb leszorító erőt. A 17 colos, 10 küllős könnyűfém keréktárcsák különleges F SPORT felületkezelést kapnak. A kilencféle fényezés közt az új Vörös és a csak az F SPORT változathoz rendelhető Fehér Nova színek is megtalálhatók.
Az utastérben F SPORT kárpitok, alumínium pedálok és küszöbdíszlécek, valamint F SPORT emblémával díszített, perforált bőrrel borított kormány és váltókar látható. Az ötféle exkluzív színsémát négyféle dekorációs betét egészíti ki, köztük Shimamoku fabetétek és a csak az F SPORT változathoz kapható Ezüstmetál panelek. Az autóhoz Fekete vagy Sötét Rózsa árnyalatú, színes öltésekkel díszített teljes bőrkárpitozás is rendelhető.