A twin-up! tanulmány a sikeres városi kisautó, az "up!" hálózatról tölthető hibrid változata. A négyüléses gépkocsi hajtásrendszere- a dízelmotorban, a villanymotorban és a kettős tengelykapcsolós sebességváltóban (DSG) - a világ leggazdaságosabb gépkocsijával, az XL1-gyel osztozik.
A twin-up! orrában elhelyezett hajtásrendszer teljesítménye 55 kW. Ez egy 0.8 literes, 35 kW-os TDI motorból, egy 35 kW-os villanymotorból, egy 7 sebességes kettős tengelykapcsolós sebességváltóból és a teljesítményelektronikai átalakítóból áll. Az "üzemanyag tartály" rendszer a gépkocsi hátsó részében, a hátsó ülések és a csomagtér alatt kapott helyet. Ez egy 8.6 kW-os lítium-ion akkumulátort, a gépkocsi elektromos rendszere számára egy 12 voltos akkumulátort, valamint egy 33 literes üzemanyagtartályt jelent. Ez a rendszer a tanulmányautó számára a NEDC szerinti 1.1 literes vegyes használatú üzemanyag fogyasztást tesz lehetővé 100 kilométeren. Mindez 27 g/km széndioxid kibocsátással jár együtt. Nulla kibocsátású üzemmódban a twin-up! 50 kilométert képes megtenni, és egyáltalán nem nevezhető lomhának: 60 km/órás sebességre 8.8 másodperc alatt gyorsul, és a teljesen elektromos üzemmódban maximális sebessége 125 km/óra. A hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszer alkotóelemei a tanulmányautó hibrid üzemmódjában 140 km/órás csúcssebességet kölcsönöz, és mindeközben a kis autóhoz képest magas, 215 Nm-es nyomatékot biztosít. Egyedül a gépkocsivezető dönt arról, hogy mikor és hol kapcsolja át a twin-up!-ot kizárólagos elektromos üzemmódra, ehhez mindössze az E-üzemmód gombot kell megnyomnia.
A Volkswagen a koncepció autót a tokiói autószalonon az exkluzív "Sparkling White", azaz csillámló fehér hatású színben mutatja be, ami a festékanyagba kevert üvegpelyheknek köszönhetően állandóan változó színhatást eredményez. A gépkocsi belső tere világos és nagyon barátságos hatást kelt, ahol az uralkodó tónus a kerámia szín.