Az IDx NISMO és az IDx Freeflow demonstrálják a Nissan friss és innovatív termékfejlesztési módszereit. A vállalat célja az izgalmas ötletekkel felvértezett, fiatalabb ügyfelek bevonása az általuk vágyott autó megépítésébe, hogy tökéletesebben elégíthesse ki a generáció igényeit.
IDx: Új kezdet
A két tanulmányautó végső változatai két különálló alkotó közösség bevonásának végtermékei. Mindkét modell nagyon erős saját karakterrel rendelkezik és merőben más benyomást kelt.
A Nissan számára a párbeszéd során nyilvánvalóvá vált, hogy a fiatal generáció vágya egy eredeti alapmodell optimális arányokkal, egyenes vonalvezetéssel, mely 3 fő részre különül el. Ezt tükrözi mindkét IDx tanulmányautó 3 részből álló kialakítása: motortér, utastér és csomagtér.
Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a modell oldalsó és elülső felülete különböztesse meg az autót a többi járműtől, így hatalmas teret kapunk a testre szabásra. Az elválasztó egységek (válaszfal-elemek) egyértelműen elkülönítik az oldalsó és felső részt, fokozzák a modell vizuális letisztultságát, és egy egyedülálló, zárt formát alkotnak. Emellett elölről és hátulról nézve az autó megtartja kompakt vonalvezetését, miközben fenntartja az alacsony és széles karosszériaarányokat, ezáltal egy "valódi" autó benyomását kelti.
Az IDx modellekre jellemző kreativitás jegyében, a rugalmasság biztosítása érdekében a belső tér néhány eleme kétrétegű, feszes burkolatot kapott. Erre az összhangra példa a műszerfal egyszerű, mégis kifinomult kialakítása, amely a karosszéria elemein és a szellőzőkön alkalmazott öntvényeknek köszönhető. A mérsékelt mennyiségben jelen lévő, feszesen illesztett kárpittal kombinálva a műszerfal számos formabontó ötlet és funkció alapjául szolgálhat.
Az IDx tanulmányautók belső tere a digitális bennszülöttek értékeinek tökéletes kifejeződése: a rugalmas kialakítás megfelelően formálható, így az egyedi belső tér mellett a kiváló szerkezet megtervezését is lehetővé teszi.
IDx Freeflow
A négyüléses tanulmányautó belső kialakítása a divatos funkciók és a kényelem gondosan válogatott kombinációja, telis-tele kreatív és eredeti dizájnelemekkel. A cél, hogy az autó belső tere egy lakótér érzetét keltse, ahol a tulajdonos és barátai kikapcsolódhatnak.
A megmunkált fémek, a műszerfalon és konzolokon található vastag burkolóanyagok, valamint a farmervászonnal fedett ülések és bizonyos burkolatelemek összhangja szemet gyönyörködtető látványt nyújt, amelyet ellensúlyoznak az egyéb részeken alkalmazott megnyugtatóbb árnyalatok. Ãgy született meg az utastérben az alkotótársak ízlésének egyedisége.
Kompakt mérete ellenére - kb. 4,1 méter hosszú, 1,7 méter széles és 1,3 méter magas - az IDx Freeflow lenyűgöző benyomást kelt merész, mégis méltóságteljes külső kialakításának köszönhetően.
A digitális bennszülöttek eredetiségkeresése a mindennapi autójuk gazdaságossága és hatékonysága iránti igényként is értelmezhető. Az ilyen típusú jármű esetén szükséges gazdaságos üzemanyag-fogyasztást és vezetési teljesítményt egy 1,2-1,5 literes benzinmotorral felszerelt hajtáslánc biztosítja, amely fokozatmentesen változtatható erőátvitellel (CVT) párosul.
IDx NISMO
Bár az IDx NISMO osztozik unokatestvére hosszán és magasságán, az autó 1,8 méteres szélessége bizonyítja alacsony, széles tengelytávját, amely kihangsúlyozza sportos arányait.
Egy ilyen lenyűgöző autó meghajtásának biztosítására, és a hajtáslánccal szemben támasztott elvárásoknak megfelelően a Nissan mérnökeinek egyik megoldása a nagy teljesítményű, környezetbarát 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős benzinmotor, valamint a 6-fokozatú manuális kapcsolási móddal és fordulatszám-szinkronizáló rendszerrel felszerelt sportos CVT-váltó. Az eredmény nem más, mint a versenyautók örökségének és a legkifinomultabb modern know-how-nak a vonzó egyesülése.
Az autó megkapó dizájnja a múlt versenyautóinak ábrázolását egyesíti azzal a zsongással, melyet a digitális bennszülöttek hoznak az általuk oly jól ismert virtuális világból.
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); }); $(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin"); }); // 20150310 //$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" ); $("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" ); //$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" ); $("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" ); //$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" ); $("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );