A Ford Los Angeles-ben bemutatta a vadonatúj Ford Edge Concept modell: a tanulmányautó érzékletesen szemlélteti az Európába hamarosan megérkező új, nagyméretű SUV technológiáját, dizájnját és kézműves minőségű kidolgozását. Ugyanakkor az Edge Concept a fejlett technológiákban, többek közt a gombnyomásra működő és távirányítású parkolási rendszerekben rejlő lehetőségek bemutatására is szolgál, amelyek segítségével az autósok akár az utastérből, akár az autón kívülről megoldhatják a parkolást.
Az USA-ban és más piacokon már népszerűnek számító Edge lesz a Ford első nagyméretű SUV-ja Európában; a modell egyike annak a 25 járműnek, amelyeknek európai bevezetését tavaly jelentette be a Ford. Az Edge, az új Kuga és a szintén új EcoSport modellekkel a vállalat a modern SUV-k teljes skáláját kínálhatja majd.
"œAz eredeti Ford Edge friss, vonzó választásnak bizonyult az észak-amerikai vásárlók számára." - fogalmaz Joe Hinrichs, a Ford amerikai értékesítésért felelős ügyvezető igazgatója. "œAz új generációs Ford Edge - aminek tulajdonságait a Ford Edge Concept vetíti előre - ezekre a sarokkövekre épülve válik olyan globális modellé, amelynek technológiái megkönnyítik a mindennapokat, dizájnja és kézműves kidolgozása pedig világszerte felkelti a vásárlók érdeklődését."
A Los Angelesi Autókiállításon színre lépő Ford Edge Concept legfontosabb jellemzői - karcsú, sportos vonalvezetése, sokoldalúsága, alacsony fogyasztása, vezetősegítő technológiái - pontosan megfelelnek a világ különböző részein élő vásárlók elvárásainak - még annak figyelembe vételével is, hogy a vevők egyre magasabb igényeket támasztanak a SUV-szegmens modelljeivel szemben. Európában, ahol az S-MAX eladásainak 70 százalékát jelenleg a magasabb felszereltségű modellváltozatok teszik ki, az Edge tökéletesen megfelel az igényesebb, technológiailag fejlettebb és látványosabb megjelenésű SUV-kat kereső vásárlók elvárásainak. 2005 és 2012 között a SUV-modellek piaci részesedése 6,5-ről 11,9 százalékra nőtt, és a Ford előrejelzései szerint ez a növekedés 2013 és 2018 között tovább folytatódik, így az európai piacon a SUV-értékesítések aránya a 22 százalékot is elérheti.
Fejlettebb berendezések: intelligensebb autók és jobb autóvezetők
A Ford Edge Concept vezetősegítő technológiái és félautomata berendezései előrevetítik, hogy a Ford egyre intelligensebb és praktikusabb járművekkel jelenik meg a piacon. Ezek a technológiák alkotják a holnap automatikus vezetési rendszereinek építőkockáit, amelyek segítségével az autósok biztonságosabban és hatékonyabban közlekedhetnek majd. A Ford Aktív Parkolóasszisztensére épülő Teljesen Automatizált Parkolási Rendszer prototípusa egyetlen gombnyomásra, sőt távirányítással is képes megoldani a parkolást. Ultrahangos érzékelői segítségével a rendszer a merőleges parkolóhelyeket is azonosítja, és akár önállóan is kiáll a szűk parkolóhelyről, mielőtt az autós beszállna a vezetőülésre.
A vállalat a fejlett Akadályelkerülő rendszerek további finomításán is dolgozik. A kutatási-fejlesztési projekt keretében kifejlesztett tesztautó először figyelmezteti a vezetőt, ha a forgalmi sávban megálló vagy lassító járművet, illetve gyalogost érzékel. Ha a vezető a figyelmeztetés ellenére sem kezd elkerülő manőverbe vagy fékezésbe, a rendszer automatikusan kormányozza és fékezi az autót, hogy elkerülje az ütközést. Az adaptív kormányzás alacsony sebességnél rendkívül megkönnyíti az irányváltozást, s a kormányzási érzet minden helyzetben magabiztos és kellemes.
Ford Edge Concept: karcsú, atlétikus külső
Az új Ford Edge Concept gondosan megformált, atlétikus karosszériáját lendületes vonalak határolják. A kocsitest határozott vállidomai egy rajtra váró rövidtávfutó feszültségét idézik; a hátrafelé lejtő hűtőrács pedig egyértelműen meghatározza az erőteljes, mégis kompakt motorháztető formavilágát. Az Edge Conceptben az Aktív Hűtőrács új, high-tech megoldása működik. A lamellák automatikus zárásával és nyitásával fenntartható a motor ideális üzemi hőmérséklete, s egyúttal az orr-rész aerodinamikája is javítható. A lökhárító alsó részén kialakított légterelő az első kerékjáratokon keresztül az autó oldala felé vezeti el a jármű előtt összetorlódott levegőt. Az utastér kidolgozása luxusszínvonalú: a műszerfalat kézzel varrott bőrborítás fedi, a hangvezérlésű Ford SYNC rendszerhez 10 colos központi érintőképernyő kapcsolódik, a mechanikus sebességváltókart a dinamikus vonalvezetésű középkonzolon kapott helyet. A Ford Edge Concept kabinját a legkiválóbb minőségű kézműves kidolgozás és a tökéletes anyagválasztás jellemzi; jó példa erre a műszerfal felső részét, a középkonzolt és az ajtópaneleket díszítő fekete Nubuk bőrkárpitozás.
"œA Ford Edge Concept a legújabb példa arra, hogyan nyújthatja egy szabadidő-autó a lehető legtöbbet a világ különböző részin élő vásárlók számára - akár a dizájn, akár a fogyasztás, a menetdinamika vagy a kényelmet és biztonságot szolgáló modern, emberközpontú technológiák tekintetében." teszi hozzá Hinrichs.