Nehezen érthető, hogy a Jaguar miért várt bő egy évet az F-Type csukott változatának bemutatásával, hisz a terveken nemigen változtattak a C-X16 tanulmány elkészülte óta. Ãm akármi is az ok, a bemutatóra most végre sor került, és talán nem túlzás azt állítani, hogy a jelenlegi Jaguar kínálat legszebb darabját mutatták be. A lendületes ívű tető ugyanis még erősebb karaktert kölcsönöz a modellnek, amely a Porsche 911-es babérjaira tör.
A kupéból is a csúcsváltozatot állították most ki: az R jelzésű modell a Jaguar jelenlegi legerősebb motorját kapta, az 5 literes, kompresszoros, 550 lóerős V8-ast, amellyel nagyon komoly sportkocsi benyomását kelti. Az autó ezzel a motorral 4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és túlléphetné a 300 km/h-t is, ha az elektronikus korlátozás itt közbe nem lépne. A típus elektronikus vezérlésű önzáró differenciálművet, és nyomaték-átirányítást segítő fékrendszert kapott. Ez utóbbi rendszer az ívbelső kerekek fékezgetésével segíti stabilizálni az autó íven futását. Emellett rendelhető lesz a típushoz karbon-kerámia féktárcsás fékrendszer, amely 21 kilogrammal csökkenti a futómű rugózatlan tömegét, és nem hajlamos fékhatás-csökkenésre nagy terhelés mellett sem.
Természetesen lesz kisebb teljesítményű, és elérhetőbb árú változat is: az alapmodellbe 3 literes, 340 lóerős kompresszoros V6-os motor kerül, míg az S változatba ugyanennek a motornak a 380 lóerős változata kerül. Úgy néz ki viszont, hogy kéziváltós kivitel egyáltalán nem lesz, helyette nyolcfokozatú automatát kap majd minden változat, a gyors kézi kapcsolás lehetőségével.
A csukott F-Type alapára 51235 angol font, azaz bő 18 millió forint lesz, míg a V8-as csúcsmodellért 85 ezer fontot (kb. 30 millió forintot) kérnek majd. A tervek szerint a típus forgalmazása 2014 tavaszán kezdődik majd.