Egy Ford T-modell a legidősebb jármű, ami a Ford ingyenes műszaki segítségnyújtási programjában szerepel. Az 1915-ös Ford Model T Speedster azóta jogosult a Ford Aktív Segítségnyújtás (SARA) ingyenes assistance- és javítási szolgáltatására, mióta tulajdonosa, Joaquim Costa egy Ford márkakereskedésben szervizeltette gyűjteményének becses darabját. A SARA program bármelyik Ford jármű számára elérhető, évjárat- vagy kilométer-korlátozás nélkül, akárcsak a Ford BlueService folyamatosan bővülő kínálata, ami minden ügyfél számára ingyenes, ha igénybe veszi a szerviz munkáját. Costa a díjmentes közúti segítségnyújtás reményében most öt másik klasszikus Forddal is bejelentkezett a márkaszervizbe.
"œLátni kellett volna a srácok arcát, amikor begördültem a műhely kapuján! Már alig várták, hogy dolgozni kezdjenek ezen a gyönyörű autón." - meséli a 73 éves Costa, aki nyugdíjba vonulása előtt maga is egy Ford márkakereskedésben dolgozott, majd pedig a klasszikus Ford-modellek rajongója lett. "œAmúgy nagyon csodálkoznék, ha ez az autó lerobbanna, hiszen a T-modellek az örökkévalóságnak készültek. Mégis megnyugtató a tudat, hogy szükség esetén azonnal számíthatok a segítségre."
Costa a portugál Torres Vedras régióban működő Ford márkakereskedésben jelent meg T-modelljével. Otthona mára valódi Ford-szentéllyé alakult, hiszen a T-modell mellett egy 1950-es Anglia E093A, egy 1965-ös Mk1 Cortina 1500GT, egy 1967-es Mustang 289, egy 1974-es Mk1 Escort 1300GT HC és egy 1932-es B-modell is szerepel a gyűjteményében. Costa 41 éven át dolgozott egy lisszaboni Ford márkakereskedésben. Innen származik gyűjteménye egyik darabja, a Mustang is, amit ők szervizeltek egészen 1992-ig, amikor Costa megvásárolta az autó az eredeti tulajdonosától. A T-modell a Ford Walkerville üzemében készült. A Speedster változat alighanem önjáró alvázként gördült le a szerelőszalagról, s az áramvonalasabb karosszériát egy külső autóépítő műhelyben szerelték fel rá. Costa 2004 októberében, egy oldtimer-kiállításon vette az autót, majd teljes egészében restaurálta a jármű motorját.
1908 és 1927 között több mint 15 millió T-modell készült. Ezek az autók olcsók, megbízhatók és egyszerűen karbantarthatók voltak, és az akkori idők rossz minőségű útjain is gond nélkül lehetett közlekedni velük.
"œAz autók iránti rajongást apámtól örököltem, aki egyszerűen nem tudott betelni velük." - árulja el Costa. A Ford-ok iránti elkötelezettség pedig akkoriban alakult ki bennem, amikor a márkakereskedésben dolgoztam - és azóta nincs megállás."
Néhány országban, például az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Ãrországban már működik a Ford BlueService, ami ingyenes eCheck biztonsági átvizsgálást és állapotfelmérést, csereautót és - az iparágban elsőként - One-Call telefonos szolgáltatást is kínál. A telefonos forróvonalon az ügyfelek egyetlen hívással kérhetnek országúti segítségnyújtást, baleseti helyzetkezelést, de ugyanitt katalógusokat is rendelhetnek, megtudhatják a márkakereskedések elérhetőségét, illetve bejelentkezhetnek szervizre vagy javítási munkákra.
"œValójában nem a Ford T-modell járt a fejünkben, amikor beindítottuk a Ford BlueService és a SARA programokat, ám ez az eset remekül rávilágít arra, hogy tényleg minden ügyfelünk élvezheti e kezdeményezések előnyeit, függetlenül attól, hány éves az autója." - fogalmaz Bernhard Mattes, a Ford ügyfélszolgálati részlegének alelnöke.
A Ford BlueService a 2014-es év során minden európai piacon megjelenik majd.