AHyundai Motor Company, Dél-Korea legnagyobb autógyártója a tegnapi napon a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési központjában "új Genesis sajtóelőzetes" napot tartott a koreai sajtó képviselői számára, és ez alkalommal hivatalosan is bemutatta a teljesen új modellről készült első rajzokat. A piaci bevezetést megelőző sajtóesemény célja az volt, hogy népszerűsítsék a modell idei bemutatkozását. A világpremierjét Koreában tartó, vadonatúj Genesis a jövő évben a világ legfontosabb exportpiacain is bemutatkozik.
"A 2008-ban bevezetett Genesis a Hyundai első prémium, hátsókerék-hajtású szedánjaként az iparágat meglepve kimagaslóan versenyképes terméknek bizonyult. Az elődjénél minden téren fejlettebb Genesis a Hyundai legkiválóbb forrásait és képességeit hasznosítja; hitünk szerint átírhatja az erőviszonyokat a piacon" - hangsúlyozta köszöntőjében Moon Sik Kwon, a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési központjának vezetője.
Az összesen 500 milliárd koreai won beruházással létrehozott projekt célja nem kevesebb volt, mint hogy egy világszínvonalú prémium hátsókerék-hajtású szedánt hozzanak létre. A jelenlegi modell kifejlesztése összesen négy évig tartott.
Az új Genesis szedán legfontosabb erősségei a jellegzetes, prémium formaterv, a kategóriaelső futómű, az európai prémium márkák szintjét idéző vezethetőség, valamint az élvonalbeli biztonsági és kényelmi felszereltség.
FORMATERV
2009-es bevezetése óta a Hyundai egyedi "Folyékony szobrászat" formanyelve folyamatosan fejlődött, így a vadonatúj Genesis a Hyundai első modelljeként már a Folyékony szobrászat 2.0 irányvonalat követi.
Miközben eredeti lényege nem változott, a Folyékony szobrászat 2.0-t alapvető értékei: az egyszerű, harmonikus formaterv, kifinomultabb "folyékony" formai elemek, a modern Hyundai arculat az egyrészes hatszögletű hűtőmaszkkal, az egyszerűen értelmezhető, szemnek kellemes formavilág, az intenzív tapintási és vizuális élményt nyújtó színek és anyagok, valamint a kiemelkedő kidolgozási minőség.
Az új dizájnfilozófia irányelvei szerint tervezett, vadonatúj Genesis prémium sportszedán megjelenését álló helyzetben is mozgást sugalló esztétikum határozza meg. Az egyetlen keretbe foglalt, prémium hatású, hatszögletű hűtőmaszk merész, határozott orrkialakítást eredményez, miközben az oldalfalat lendületes rajzolatú, nagy felületek határozzák meg. A hátsó rész modern, szoborszerű kidolgozást kapott.
A belső tér a külső formaterv prémium jellegéhez igazodik, következetes részletmegoldásai a tökéletes ergonómiára és ösztönös kezelhetőségre való törekvésről tanúskodnak. Minden felhasznált anyagot egyedi követelmények szerint, a legmagasabb színvonalon dolgoztak ki, megerősítve a modell prémium arculatát.
A vadonatúj Genesis szedán esetében különös gondot fordítottak a kezelőfelületek (ember-gép interfész, HMI) tökéletes kialakítására. Ãgy a vezető ösztönösen felismeri a jármű egyes funkcióit, ami kényelmesebb, egyben hatékonyabb működtetést tesz lehetővé.
A kapcsolókat szerepük szerint kategorizálták, ami leegyszerűsíti kezelésüket. A szimbólumok ösztönös felismerését a szabványosított grafika segíti, a kezelőszervek fogása és működtetése egyaránt javult.
A vadonatúj Genesist követő Hyundai modellek egytől egyig az itt bemutatkozott Folyékony szobrászat 2.0 formanyelv, valamint a HMI rendszer irányelveit fogják követni.
BIZTONSÃG
A vadonatúj Genesis elődjénél számottevően jobban teljesít a törésteszteken, köszönhetően a tökéletesített karosszéria-szerkezetnek és a megnövelt merevségnek.
A vázszerkezet csavaró és hajlító szilárdságának fokozása érdekében a mérnökök nagyobb arányban építettek be ultranagy szakítószilárdságú acélt, melegen sajtolt és kettős profilú szerkezeteket alkalmaztak az orrészben, a motortér szekcionált kialakítást kapott, valamint optimalizálták a hátsó és középső padlószegmenseket.
Az utasbiztonságot olyan fejlett biztonságiöv-funkciók fokozzák, mint a vészhelyzeti utasrögzítő rendszer (Emergency Fastening Device system, EFD), amely ütközés esetén az ülésbe szorítja az utasokat, vagy a Pre-Safe rendszer, amely a biztonsági öv feszesre húzásával figyelmezteti a vezetőt a közelgő veszélyre.
MENETTELJESÃTMÉNYEK
Továbbfejlesztett futóművének és az alkalmazott, fejlett technológiáknak köszönhetően a vadonatúj Genesis szedán a kategória élvonalába sorolható vezethetőséget, rugózási komfortot és menettulajdonságokat mutat. Az első és hátsó felfüggesztés oldalirányú merevsége számottevően javult, ami a kiegyensúlyozott súlyelosztással együtt rendkívül stabil futóművet eredményez. A kanyarvétel stabilitását olyan elektronikus vezetőtámogató rendszerek fokozzák, mint a fejlett kipörgésgátló funkciót biztosító ATCC (Advanced Traction Cornering Control).
Ezen túlmenően a Genesis most először változó áttételű kivitelben kapja meg a fogaslécre illesztett elektromos kormányszervót (R-MDPS), ami egyesíti a nagysebességű stabilitást és a kis és közepes sebességeknél mutatott kezes irányíthatóságot.
A Hyundai "˜HTRAC" összkerékhajtási rendszere ugyancsak első ízben lesz megrendelhető a vadonatúj Genesis modellhez. A fejlett HTRAC rendszer az útviszonyok és a menetkörülmények függvényében elektronikusan szabályozza az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást, így jobb stabilitást kínál csúszós úton, illetve kanyarban. A rendszer a vezető által kiválasztható, különböző üzemmódokat kínálva biztosít kifinomult, testre szabható vezetési élményt.