Az új Ghibli fordulópontot jelent a Maserati történetében. A sanghaji autókiállításon leleplezett, és a Quattroporte után mindössze néhány hónappal később piacra bocsátott Ghibli érkezése után először fordul elő a Maserati történelmében, hogy egyszerre két négyajtós modell is szerepel a modellpalettán.
A Ghibli, amely kisebb, rövidebb, könnyebb, dinamikusabb, kedvezőbb árú és gazdaságosabb, mint a zászlóshajónak számító Quattroporte, sarokköve a Maserati azon terveinek, melyek szerint 2015-ben a cég 50 000 autót gyárt majd.
A benzines erőforrások esetében mind a két Twin Turbo feltöltésű, 3,0 literes, V6-os benzinmotorból nagy teljesítményt hoztak ki.
A Ghibli még markánsabban sportos filozófiát követ, mint a nagyobb Quattroporte. A sorozat legerősebb modellje, a Ghibli S, amely 410 lóerőnyi (301 kW) teljesítményt vonultat fel, 5,0 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 285 km/órát.
A Ghibli abban a tekintetben is első a Maserati történetében, hogy először ez a modell kapott dízelmotort: a turbódízel V6-os mind hangjában, mint kifinomultságában, mind pedig az általa nyújtott vezetési élmény tekintetében hozza a Maseratitól elvárható szintet, miközben a NEDC ciklus alapján 100 kilométeren 6 liternél kevesebb üzemanyaggal is beéri. A Ghibli Diesel az első olyan Maserati, amelyet start-stop rendszerrel látnak el.
A Ghibli, amely legfőbb alkotórészeit - például az ütközésbiztonságot szolgáló elemeket, a futóművet, a felfüggesztést, a motorokat és a LED-es fényszórótechnológiát - illetően osztozik a nagyobb Quattroportéval, 50 kg-mal könnyebb annál, míg tengelytávja 173 mm-rel, teljes hossza pedig 291 mm-rel rövidebb.
A Ghiblit tervező dizájnercsapat egy olyan limuzin megalkotását kapta feladatául, amely esetében a dinamikusabb menettulajdonságokat a vizuálisan agresszívebb karakternek kell kifejeznie, de úgy, hogy egyértelműen felismerhető legyen Quattroportéval való rokonság.
A karosszéria sziluettje a négyajtós limuzin kupészerűségét tükrözi, miközben a Ghibli hűtőrácsa és első fényszórói a macskaféléket idézik. A hűtőrács - amely a jelenlegi GranTursimóéra emlékeztet - eredete a klasszikus, 1950-es évekbeli AG CGS-ig nyúlik vissza.
A Ghibli megkapta a jellegzetes C-oszlopot is, amelynek döntő szerep jut a kupészerű kiállás megteremtésében, és amelyen - az 1963 óta tartó hagyománynak megfelelően - ott látható a klasszikus "œSaetta" Maserati logó.
Az oldalprofil képét az első kerekek mögötti, tradicionális Maserati-kopoltyúktól induló, egészen hátsó kerekek mögé, magukba a hátsó lámpába futó él határozza meg.
A Ghibli utastere, amely a különleges kialakítású műszerfallal határozottan különbözik a Quattroportéétól, tökéletesen passzol az autó sportosabb és fiatalosabb karakteréhez, ugyanakkor jottányit sem csorbul az az előkelőség, amely elvárható egy Maseratitól. A Ghibli a sportos dizájnt olyan térkínálattal ötvözi, amelyre a vásárlók joggal számítanak egy felső középkategóriás Maserati limuzin esetében.
A Ghibli, a Ghibli S és a Ghibli Diesel egyaránt nyolcfokozatú automata váltót kapnak annak érdekében, hogy teljesítményük optimálisan kihasználható legyen. A szerkezet erőteljes gyorsítások alkalmával is tökéletes kényelmet nyújt sima és gyors kapcsolásaival.
A Ghibli modellek mindegyikét kifogástalan menettulajdonságok jellemzik a tökéletes súlyelosztásnak, valamint a dupla keresztlengőkaros első, valamint az igényes ötlengőkaros hátsó futóműnek köszönhetően. A Ghiblihez immár rendelhető a biztonságot fokozó, és a minden időjárási körülmények között magabiztos viselkedést szavatoló összkerék-meghajtási rendszer is.
A Ghibli minden téren mércét állít a tervezéstől a fejlesztésen és a gyártási folyamaton át egészen a minőségbiztosításig. Az autó egy új üzemben készül, ahol Maserati kézműves hagyományait a legmodernebb technológiák egészítik ki, amelyek azzal garantálják a kifogástalan minőséget, hogy még a legapróbb részleteket is alapos ellenőrzésnek vetik alá.
A Ghibli utasterének mesteri kidolgozású, a legapróbb részletekig átgondolt utasterével is különleges helyet foglal el a prémium sport E szegmensben - egyebek mellett olyan luxus színvonalú felszereléseket vonultat fel, mint a Maserati Touch Control képernyő, a tolatókamera, a Poltrona Frau bőrkárpitozás, a 15 hangszórós Bowers & Wilkins hifi-rendszer, valamint a WLAN-alapú WiFi, illetve a legmodernebb telefonrendszerekkel kompatibilis fedélzeti kommunikáció.
Míg az eredeti, 1963-ban debütált Quattroporte megteremtette luxus sportlimuzinok kategóriáját, az új Quattroporte pedig a hagyományokhoz hűen a műfaj ikonikus képviselője, a Ghibli a Quattroporte erényeit testesíti meg még dinamikusabb formában, szélesebb vásárlói körök számára is elérhető módon.