Az új modell neve is utal rá, hogy ezt miképp szeretnék elérni. Az One:1, vagy érthetőbben írva 1:1 a lóerő-kilogramm arányt jelzi: a cél az, hogy a Koenigsegg csúcsmodellje mindennel feltöltve csupán 1400 kilogrammot nyomjon, és ugyanennyi lóerős legyen. Az autó műszaki szempontból az Agera S közeli rokona marad, azaz egy viszonylag nagy hengerűrtartalmú ikerturbós V8-as kerül bele, csakhogy itt kicsit kisebb tömeghez közel másfélszeres teljesítmény járul majd.
Christian von Koenigsegg szerint az új modell lesz a világ legjobbja 100, 200, 300 és 400 km/h-ra való gyorsulásban, a végsebessége pedig több lesz minden más autóénál. Annak érdekében persze, hogy ezekből az ígéretekből legyen is valami, a Koenigseggen még drágább megoldásokat kell alkalmaznia, mint eddig, így maga az autó is drágább lesz, mint bármi, amit eddig készítettek. A cégalapító szerint az érdeklődés a magas ár ellenére is nagy, mégis csupán hat példány készül majd. A magyarázat viszonylag egyszerű: a vállalkozás ugyanis szép összeget veszít minden egyes példányon. Koenigsegg szerint azonban ez olyan befektetés, ami hosszabb távon mindenképp kifizetődik, hisz ha újra elterjed, hogy a Koenigsegg készíítette el a leggyorsabb utcai autót, az nyilván a nagyobb példányszámban készülő modellek iránti érdeklődést is növelheti - ezeken pedig szép haszna van a cégnek.
Úgy tudjuk, a One:1 első működő prototípusát már az idén be szeretnék mutatni, ám a gyártás legkorábban jövőre kezdődhet, és valószínűleg jövőre is lesz vége - hat autó elkészítése még egy ilyen apró vállalkozásnak sem telik évekbe.