Továbbra sem világos, hogy az efféle teszteken miért van szükség álcára, amikor az autó már rég túlvan a bemutatón, sőt, már az ügyfeleit is megtalálta. Az egyik lehetséges magyarázat, hogy a képeken látott autó már nem is annyira LaFerrari, mint amennyire a Maserati MC12 utóda, míg egy másik - az elsőnél valószínűtlenebb - lehetőség szerint ez már egy brutál erős változat tesztje, egy olyané, mint amilyen az elődből, az Enzoból készült FXX volt.
Az, hogy a Ferrari igyekszik minél alaposabban letesztelni az autót, mielőtt odavetné a vevőknek érthető, hisz valószínűleg ez minden idők legerősebb és legbonyolultabb sorozatgyártású sportautója. Senki sem szeretné, ha ezek az 1,3 millió eurós LaFerrarik a márkatársak példáját követve egymás után égnének porrá az autópályán, emellett egy 963 lóerős autót rászabadítani a forgalomra óriási felelősség, ezért az olaszoknak mindent meg kell tenniük azért, hogy ne történhessen olyasmi az autóval az utakon, mint ami Fioranóban történt vele egy augusztusi teszten.