Az Audi nanuk quattro tanulmányautót az Audi az Italdesign Giugiaro formatervező műhellyel karöltve alkotta meg. Az eredmény egy, az élet bármely pillanatában és bármilyen felületen használható autó lett, legyen szó a hétköznapi autózásról, a versenypályáról, vagy akár homokos vagy havas terepről. A tanulmányautó magában hordja a középmotoros sportautó többcélú hasznosíthatóságát és a sportos szabadidő autó jellegzetességeit.
A kétüléses Audit egy új fejlesztésű, a hátsó tengely előtt hosszában elhelyezett 5 literes V10-es TDI motor hajtja, melynek teljesítménye 400 kW/544 LE, nyomatéka 1000 nM, mely már 1500-as fordulatnál jelentkezik, és amelynek kettős turbófeltöltő rendszerét AVS rendszerrel, azaz az Audi által kifejlesztett szelepemelő technikával működtetik. Közös nyomócsöves rendszere 2500 bar nyomáson működik. A 7 fokozatú S-tronic váltó a motor mögött helyezkedik el, és egy különleges fejlesztésű quattro hajtásláncnak adja át a motor nyomatékát.
A Audi nanuk quattro önsúlya 1900 kg, 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, végsebessége 305 km/h. Innovatív hőkezelő rendszere, és a sima vezérlésű olajpumpa is hozzájárul kiváló, 7,8 literes átlagfogyasztásához.
22 colos kerekein elöl 235/50-es, hátul 295/45-ös gumik vannak, szénszál-kerámia fékei komolyan ellenállnak a felmelegedésnek és a karcolódásnak is. Adaptív légrugói és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói már a jövő Audi technológiáját képviselik. A vezető három fokozatban manuálisan állíthatja az Audi nanuk quattro hasmagasságát: azaz normál állapotra, 30 milliméterrel lejjebb- illetve 40 milliméterrel feljebb lévő fokozatba. A rendszer az autó sebességének illetve a fedélzeti számítógép előzetes útviszony jelzései alapján is ellenőrzi az autó hasmagasságát. Autópályán például az Audi nanuk quattro akkor is alacsony állásban mozog, ha lassan hajtanak vele, és automatikusan megemelkedik, ha murvás útra tér le.
Precíz és meggyőző külső forma
Az Audi nanuk quattro tengelytávja 2710, hossza 4541, szélessége 1990, magassága 1337 mm. Karosszériája ASF rendszerű alumínium szerkezet, külső részét szénszál erősítésű polimerből építették. Az autó egy nagy kerekeken futó dinamikus szobor, mely új fejezetet jelent az Audi formatervezési nyelvezetében.Orr részén található a jellegzetes hatszögletű single frame hűtőrács, melyet keskeny alumínium csík övez. Dinamikus városi fényei egyedi karaktert adnak az autónak, melyek egyidejűleg irányjelzőként is működnek, és további karakteres megjelenést ad az Audi Matrix LED fényszóró a különböző kapcsolási fokozatokban. A karakteres oldal kontúr, a jó rajzolatú ajtók, a kerekek felett ívelő hátsó hullámvonal ugyancsak egyedi látványt adnak az autónak. Hátsó ablakán - mely a versenyautókhoz hasonlóan felhajtható - jól látható a V10-es TDI motor, elöl lévő csomagtartójába egy golftáska fér el. A vezető kényelmét szolgáló belső tér Az Audi nanuk quattro belső terében csak a legfontosabb elemeket találjuk, építése a műszerfal köré koncentrál. A műszerfal szénszálas és alumínium betétei eleganciát sugároznak, és megerősítik az autó szélességének érzetét. Valamennyi kezelő szerkezet és műszer a kormánykerék és a középkonzol köré került. Az A oszlopba épített két monitor szolgál visszapillantó tükörként, ezek adnak visszajelzés a külső környezetről az ajtókba szerelt kamerákon keresztül, és hasonló módon a középső kijelző ad információkat visszapillantó tükörként is.